The Gunman (2015)

Verenigde Staten / Spanje / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Pierre Morel
met Sean Penn, Jasmine Trinca en Javier Bardem

Jim Terrier (Sean Penn), voormalig lid van de Special Forces, wordt achtervolgd door zijn verleden wanneer één van zijn voormalige werkgevers hem probeert te vermoorden. Een spannend kat- en muisspel brengt Terrier vanuit de jungle van Afrika tot in de straten van Londen en Barcelona in een missie om al zijn tegenstanders uit de weg te ruimen. Terrier weet dat er maar één manier is om zichzelf te redden: hij moet één van de meest invloedrijke organisaties ter wereld uitschakelen.

avatar van Daan258
Jammer, dit was toch een beetje tegenvallend.
Slecht kan ik het niet noemen maar had er veel meer van verwacht.
Sean Penn vind ik altijd een zeer leuke acteur en zie hem dan ook graag spelen. Helaas was zijn rol in deze film niet zo bijzonder. Het acteerwerk was niet heel slecht maar hij leek er op alsof hij er geen zin in had en daarom wordt dit voor de kijker er ook niet beter op. Javier Bardem vond ik wel een leuke verassing om te zien maar dan ook helaas maar heel snel weer verdwenen Na 30 min is hij niet meer te zien.
Het verhaal vond ik ook niet al te best. Zoals the new guy hierboven al zegt: de makers willen er meer van maken.
Het is allemaal behoorlijk rommelig en wist mij daarom ook totaal niet te boeien. Dan heb je nog de actie in de film waar ik hem dan eigenlijk voor keek maar dit viel ook nog is mee. De actie die erin zit is dan wel vermakelijk maar dit had zoveel meer gemogen. De bijna 2 uur was daarom dan ook een redelijk lange zit.

Al met al geen erg slechte film maar het had absoluut beter gekund.

avatar van Alathir
Het verhaal is eigenlijk best in orde en qua actie mag deze film er ook zeker zijn. Niet teveel, niet te weinig. Het is ook goed in beeld gebracht en zeker niet repetitief. De romance is helaas niet al te uitgewerkt. Sean Penn doet het heel goed met zijn afgetrainde (en waarschijnlijk opgespoten) lichaam. Zijn karakterkop doet het altijd goed. De rest van de cast is ook niet van de minste maar Javier Bardem en Mark Rylance vond ik toch eerder irritant dan goed acteren. Mooie speelduur voor een actiefilm maar ik heb me er niet aan gestoord.

avatar van ILDIB
best aardig en e zit echt wel geld in de productie maar t kon me niet echt boeien. Veel te veel stoer gedoe ook.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Left4Dead
Al heel snel worden de kaarten op tafel gelegd, Felix zit achter Annie aan en daarom moet Jim Terrier het veld ruimen. En ja het gevolg spreekt voor zich.
Vanaf het begin had ik een gevoel van een goedkoop verhaaltje, ook de regie was niet direct mijn ding. De wannabee flitsende beelden waren niet altijd prettig om naar te kijken.

Een snufje Jason Bourne, men zit achter Jim aan en het is de opdracht om uit te vogelen wie voordat men hem echt kan vermoorden. Puzzeltijd op licht niveau.
Met wat onzin gedoe als een kroeggevecht, een chronische hersenaandoening en haantjesgedrag volg je de eigenlijk niet boeiend karakter van Terrier. Penn doet het niet slecht maar het wil allemaal gewoon niet lekker loslopen. Het liefdesplotje was me al snel een doorn in het oog en vertragend, laat staan die goedkope flashbacks alsof we weer in de jaren 80 zijn beland.

Tja, het verhaaltje heeft niet veel om hakken dus, daarmee heeft het moeite met de aandacht scherp te houden. Vooral de eerste drie kwartier voelen langzaam aan en je blijft maar wachten op het moment waarop de film gaat excelleren. Het script is op momenten verschrikkelijk, de cast acteert mede hierdoor houterig. De spanning is redelijk slap te noemen, een standaard soundtrackje probeert het wat opsmuk te geven, helaas is dat ook al vergeefs.

De filmindustrie heeft duizenden van dit soort prentjes gelanceerd, dit was één van de mindere. Nergens echt boeiend en overtuigend. Een 4,5 wordt hier 2,5** aangezien 2** weer te weinig is. Ach een film om heel snel weer er gaan vergeten