13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi (2016)

Alternatieve titel: 13 Hours

3,39

Actie / Drama

geregisseerd door Michael Bay
met Pablo Schreiber, John Krasinski en James Badge Dale

Op 11 september 2012 wordt het Amerikaanse consulaat en een CIA-basis in Benghazi Libië aangevallen door terroristen. Zes leden van het beveiligingsteam vechten voor hun leven om de overige Amerikanen te beschermen. Tijdens deze 13 uur durende aanval tonen de mannen daden van moed en heldhaftigheid om een tragedie op grotere schaal te voorkomen.

92 BERICHTEN 30 MENINGEN
avatar van arno74
geplaatst: 20 juli 2016, 15:25 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
horizons schreef:
Het pro-Amerika gehalte viel wel mee vond ik. Zaken zoals Amerikaanse regering laat ze stikken, CIA faalt, worden uiteindelijk gered door lokale troepen, aantal "super-soldaten" sneuvelt en de tegenstander laat toch vernuft op enige momenten zien..
Eens met wat je in de spoiler schrijft, en in die zin lijkt het me ook een "realistische" film. Het pro-Amerikaanse zit meer in hoe alle niet-Amerikanen als domme simpele geesten worden neergezet. Maar ik heb zeker erger gezien, zoals Olympus Has Fallen (2013). Voor Amerikaanse termen zijn ze in 13 Hours inderdaad nog redelijk bescheiden.

avatar van keimpeS
geplaatst: 28 juli 2016, 20:40 uur [permalink]
Mooi demo materiaal voor je home cinema, practhig scherp beeld en de kogels vliegen je om de oren. De actie is heel mooi gefilmd, de film moet je niet gaan zien voor het inhoudelijke verhaal maar meer om de actie. Ik heb me er prima mee vermaakt! De film heeft best een lange speelduur, dat had best korter gekund..

avatar van JSK
JSK
geplaatst: 31 juli 2016, 14:53 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Inderdaad een zeer goede film om je surround set eens flink te laten knallen! 😉 Film zit goed in elkaar, geluid is uiteraard prima, het camerawerk idem, maar dat mag je verwachten van Zimmer en Bay, en heeft me toch wel 144 minuten weten te vermaken. Absoluut een oorlogsfilm die je gezien moet hebben. Over de dood van de ambassadeur zijn inmiddels andere theorieën als ik internet moet geloven, hij is blijkbaar om het leven gekomen door marteling i.p.v. verstikking.

avatar van paul83
geplaatst: 2 augustus 2016, 13:54 uur [permalink]
Tja, beetje vreemde eend in de bijt. De film heeft top actie scenes in een "prachtige" omgeving wat we eerder hebben gezien in Black Hawk Down en is redelijk spannend. Toch duurt de film te lang en krijg je geen binding met de personages. Ze zijn ook in het begin bijna niet uit elkaar te houden.

Bay kan niet goed regisseren, maar weet wel hoe je actie in beeld krijgt met een verbluffende sound. Dat is één van de punten om de film te zien. En patriottistisch? Ach, dat valt allemaal reuze mee.

avatar van misterdhdh
geplaatst: 10 augustus 2016, 00:21 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Redelijk goede film waarmee ik me wel vermaakt heb. Het verhaal is redelijk dunnetjes maar spreekt me wel aan, mede omdat het waargebeurd is. De personages komen goed en realistisch over, alleen jammer dat ze niet echt zo goed uitgewerkt worden en dat je niet echt met de personages meeleeft. Voor de rest enorm veel schietwerk, wat ik altijd wel leuk vind. Amerika dat toch wel faalt en zijn mannen aan het lot overlaat, het is eens iets anders dan altijd het Amerika die iedereen redt. . Mooie effecten, mooi geluid maar film duurt misschien toch iets te lang, maar toch heb ik me nooit echt verveeld. Al bij al zeer boeiende film, had weinig kennis over de waargebeurde aanval zelf maar deze film heeft me toch wat bijgebracht. Geweldig en best wel spannend om te zien met hoeveel mannen ze tegelijk aanvallen. De omgeving was mooi en de film kwam echt realistisch over, dit had veel slechter gekund. Ook het einde kon overtuigen en toch blij dat de meeste agenten het overleefd hebben.. Al bij al zeker een goede, sfeervolle en vermakelijke film maar voor een echte topper vond ik hem iets te licht.
3.5/5

avatar van Left4Dead
geplaatst: 10 augustus 2016, 09:48 uur [permalink]
Weer een Michael Bay dacht ik bij mijzelf, zijn werk wordt over het algemeen goed vergezeld door een stuk Amerikaanse trots, het patriottisme. Iets waar ik altijd zware allergische reacties van krijg. Bay's werk staat bij mij nooit echt hoog op mijn "to watch list", zo ook deze, maar ik ben zeker geïnteresseerd in geschiedenis. Dus dit verhaal trok toch wel aan mij, zo veel dat het me over de streep trok om weer eens een Bay-film te gaan lanceren. Fingers crossed wel te verstaan, de man heeft me toch een aantal gedrochten gemaakt. Bijvoorbeeld Armageddon maar Pearl Harbor spande natuurlijk de kroon.

Open minded erin gegaan, de gedachten over Bay en zijn filmhistorie uitgeschakeld en puur voor historische waarde het verhaal ingegaan. De film, gebaseerd op het boek 13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi van Mitchell Zuckoff, gaat over een terroristische aanslag op een Amerikaanse consulaat en een CIA-basis in Benghazi een stad in Libië. Eerst werd er door Obama ontkennend gereageerd op het feit dat het zich hier om een aanslag handelde, Hillary Clinton nam later de volledige verantwoording op voor de aanslag. Een aanval die veel kritiek voor Obama leverde omdat hij te weinig zorg droeg voor buitenlandse ambtenaren, Clinton ving de kogels van kritiek op.

Een waargebeurd verhaal, wanneer ik dat lees hoop ik altijd dat het verhaal ook menselijk blijft. Niet teveel poeha met stoere bikkels, slappe liefdesverhaaltjes en noem de punten maar op. Dit drama verdiend een goede verfilming, over een land in totale chaos en over een lafhartige aanval op Amerikaanse burgers. De cast was me niet heel erg bekend, de naam Schreiber deed me direct denken aan Liev. En dat was een goede gedachtegang, het is namelijk zijn halfbroer.

De film laat direct zien dat het chaos is in Libië, vlak na de val van Khadaffi. Jack arriveert in Benghazi en vrijwel meteen breek de hel los. Verschillende takken van groeperingen vechten voor hun recht en hun land, meteen is duidelijk dat de leden van het beveiligingsteam met te weinig middelen moeten werken. Daarnaast wordt hun werk enorm ondergewaardeerd en onderschat.

Snel zit je volop in actie, een trademark van de regisseur. Het team wordt ondertussen rustig aan ons voorgesteld, zo ook de locatie die ze moeten verdedigen tijdens het verblijf van de ambassadeur Christopher Stevens. Duidelijk is het dat deze locatie alles behalve veilig is, het gevolg daarvan is geschiedenis. Als alles wat getoond wordt in deze film waarheidsgetrouw is dan schrik ik er nogal van. Totale slechte voorbereiding van alle kanten is duidelijk uit het verhaal te halen. In de film komen namelijk duidelijke aanstalten op een aanslag, dezen werden nonchalant genegeerd.

Om het gemakkelijk voor mij te maken deel ik de film op in korte plus- en minpunten, eerst de plussen natuurlijk:

- Prima locatie voor de actie die goed in beeld is gebracht. De smalle straatjes doen het goed.
- Het verhaal is natuurlijk een stuk geschiedenis en dan wel eentje in diepe drama natuurlijk.
- Er zijn momenten met een prima spanningsopbouw, de camera heeft ze mooi vastgelegd.
- De redelijk onbekende cast doet het aardig goed.
- Beeld en geluid staan er heerlijk op.

En dan de minpunten:

- Veel script dat gewoon overbodig was, totaal niet boeiend of enigszins belangrijk voor het verhaal.
- Slijmerige zinnen als:"We're the only hope the Have", met kleffe muziek erachter. Echt Bay weer.
- Lengte van de film, 144 is over het elastisch punt van de film heen. 100 min was genoeg geweest.
- Monotoon door muziek en (repeterende) zaken versterkt door bovengenoemde minpunt.
- Zwakke hoofdpersonages waardoor er geen binding te vinden viel.
- Misplaatste humor, ik het heetst van de strijd te stoere mislukte pogingen tot humor.

Al met al is de prent redelijk gelukt, zeker omdat het om een Bay-film gaat en dat voor mij zeker geen pluspunt genoemd kan worden. Wat is het dan waard?, 3** of misschien wel meer? Alles bij elkaar opgeteld komt het voor mij uit op 3** (6,5/10). Dat komt vooral omdat ik me niet kon inleven met de personages, te vlakke personages (op gebied van emotie). Daarnaast is de film sterk overdreven te lang, daardoor krijg je vaak het gevoel van "schiet nou eens op, dit weten we nu wel". Ik heb hem daarom ook in twee delen gekeken wat gemakkelijk kan, je zit zo weer in de film elk moment kun je instappen. Daarnaast heeft Bay natuurlijk goed afgekeken van een aantal voorlopers op deze film. Hij heeft kunnen afkijken van (zoals hier al vaker genoemde) Black Hawk Down.

Goed verhaal en met nog een aantal prima punten scoort Bay. Helaas maakt het script, en waarschijnlijk daardoor ook het acteerwerk, het voor mij onmogelijk om de ellende te voelen waarop ik had gehoopt. De paniek, angst en verlatenheid had sterker uitgebeeld moeten worden i.p.v. het een semi-stoer sausje te geven. Jammer............

avatar van Thomas83
geplaatst: 19 augustus 2016, 20:53 uur [permalink]
Niet te politiek. Niet te pro-Amerikaans of wereldvreemd. Niet te sentimenteel. Visueel wordt soms het randje opgezocht met die er sterk uitspringende kleuren en regens van vonken en stof en alles, maar dat is het mooiste van de film en iets waar Bay wel flair in heeft. De shaky cam blijft wel naar. De actie voelt best lekker en rauw door de goed ogende een klinkende wapens en opvallend brute gore, maar in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt is Bay geen goede actieregisseur wat mij betreft. Hij laat je alleen voelen en niet zien. Nooit is er eens lekker overzicht. Duidelijk is ook dat hij zich heeft laten inspireren door computerspellen.

Krasinski is heel behoorlijk in de hoofdrol. Opvallend ook hoe de film oog heeft voor de lichamelijke en geestelijke vermoeidheid in de haast gevoelige en intieme pauzes tussen de gevechten door. Wel een veel te lange film die pas na een uur echt begint. Had dat beetje sentimentaliteit, halfbakken karakteropbouw en klassenstrijd-onzin uit de film geknipt en je had zelfs een echt goede film over kunnen houden. Sowieso Bays beste film in twintig jaar. 2.5*.

avatar van The Brain
geplaatst: 21 augustus 2016, 10:13 uur [permalink]
Micheal Bay kennen we vooral van de fantasy actiefilms het is dus al opmerkelijk dat hij een film maakt over een waargebeurd verhaal. De film gaat over een groepje Amerikaanse huurlingen die een groep CIA agenten moet beschermen die zich heimelijk ophouden in Libië na de val van Gadaffi. In het begin van de film wordt geprobeerd om de huurlingen een gezicht te geven, wat niet meevalt doordat ze allemaal zwaar behaard zijn en moeilijk uit elkaar te houden zijn. We krijgen ook mooi beelden van Benghazi te zien en van de chaos en bestuursloosheid van het land. Op de markt wordt geen vis verkocht maar bommen en granaten.

De actie begint pas goed als de improviseerde Amerikaanse ambassade wordt belaagd door terroristen. De huurlingen besluiten hulp te bieden aan hun collega's. Zoals een van de mannen opmerkt: de vijand draagt geen uniform. En dat zijn beelden die we ook kennen van het journaal: het lijkt wel of alle Arabieren met een Kalashnikov rondlopen en je weet nooit wie op wie schiet. Een pluspunt is dat het allemaal redelijk realistisch overkomt, maar het is zeker geen documentaire Bay maakt er gewoon een vette actie film van. Ik hou er wel van.

avatar van snarfje5508
geplaatst: 21 augustus 2016, 10:39 uur [permalink]
Realistisch gedraaide film, uitstekend acteerwerk, waargebeurd. Wat wil een mens nog meer ? Laten we eens beginnen met de lengte van de film. Wat mij betreft toch echt te lang , daardoor te veel van hetzelfde. Erg veel schietscenes. Het ietsje meer uitwerken van karakters zou de film nog beter hebben gemaakt. Want dit een een goede productie met een goede score met 3,5 ster.

geplaatst: 22 augustus 2016, 10:28 uur [permalink]
Een heel dreigende sfeer, heel boos kijkende Libiërs en daarna vooral heel veel schieten. Weinig diepgang en ondanks het feit dat deze film op basis van ware gebeurtenissen is gemaakt, worden de verbanden niet echt veel duidelijker. Goede film om de geluidsinstallatie 's aan het werk te zetten.

avatar van Gerlof1378
geplaatst: 24 augustus 2016, 19:33 uur [permalink]
Zeer goede en realistische actie/oorlog film, ik ben niet zo'n grote fan van films van Michael Bay met uitzondering van Bad Boys 1 en 2. Het verhaal wordt goed verteld en de actie is meer dan goed gedaan vooral met je boxen hard aan (sorry buurvrouw) is deze film een goede aanrader voor liefhebbers van oa Black Hawk Down.

avatar van Banjo
geplaatst: 25 augustus 2016, 01:20 uur [permalink]
Ik vond het een prima film!
140 minuten lang en ik heb me geen moment verveeld.
En meestal stoor ik me wel een paar keer in dit soort pro-Amerikaanse films.
Maar hier was daar geen sprake van.

4 sterren

avatar van jankiebold
geplaatst: 14 september 2016, 13:06 uur [permalink]
super geweldige film

avatar van Filmkriebel
geplaatst: 14 september 2016, 20:48 uur [permalink]
De nieuwste film van Michael Bay, dan nog wel gebaseerd op waargebeurde feiten, vond ik een ontgoocheling. Ik val in herhaling wat zijn films betreft : oninteressante vlakke personages, geleuter over vrouw en kindjes, macho-dialogen, amateuristisch camerawerk, tegenvallende actiescènes. De film is een cliché van de eerste tot de laatste minuut. Wat heb ik een hekel aan dit soort cinema.
Black Hawk Down en Argo waren vele malen beter. Respect uiteraard voor de militairen en CIA die in Libië willen werken met gevaar voor hun leven, maar ze verdienden een betere film dan dit. Enige goede vond ik dan nog de dreigende sfeer, waarbij de militairen de goeden en slechten niet van elkaar konden onderscheiden.

avatar van horizons
geplaatst: 14 september 2016, 21:21 uur [permalink]
Filmkriebel
Je mag veel van Bay zeggen maar niet dat zijn camera werk of actiescènes slecht zijn. Die zijn gewoon top en veelal trendsettend.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: 14 september 2016, 22:26 uur [permalink]
Ik vind zijn actie iets te flitsend horizons(veel te vlug verspringende beelden) en daardoor stijl missen. Maar ik wil best even dimmen na de ontgoocheling : niet elke film van Michael Bay is een schijtfilm. Zo vond ik The Rock en The Island wel heel degelijk, al moet ik er nog op stemmen.. 😉

geplaatst: 16 september 2016, 16:12 uur [permalink]
Het gebeuren is best interessant en biedt volop mogelijkheden voor een intrigerend verhaal met politiek geblunder en de fijngevoeligheid van diplomatieke keuzes. Maar niets van dit, Bay kiest gewoon voor actie en patriotisme - zoals te doen gebruikelijk. Maakt dit het dan een slechte film... niet echt. Het verhaal is interessant, zij het vol gemiste kansen, en het tempo en de actie maakt veel goed.

avatar van john mcclane 2
geplaatst: 24 september 2016, 20:42 uur [permalink]
Bay gooit het oven een totaal andere boeg.
Waar hij met Pain en Gain de plank toch wel mis sloeg.
Is dit wat mij betreft een geslaagde poging,met een behoorlijk actueel waargebeurd actie cinema.
De sfeer is zo nu en dan paranoide,want wie kan je vertrouwen buiten je mede soldaten.
De scene's met de actie zijn is een keer niet over de top,en dat maakt het eigenlijk des te beter.
Natuurlijk zit het ook vol met tough guys die one liners uitkramen,en soms wat vals sentiment( Nergens echt storend).
Laat Mister bay die vervolgen van de transformers helemaal na nummer vier,voor wat het is,en richt je meer op het serieuze werk als deze.
Maar ach,,zolang het geld in het laatje brengt,,,of zal hij echt plezier hebben in die actie karikatuur die het is geworden.

avatar van FillumGek
geplaatst: 9 oktober 2016, 09:41 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Hoewel oorlogsfilms zeker geen favoriet zijn, trekken films die over de huidige oorlog in het Midden-Oosten gaan altijd wel mijn aandacht. Geregisseerd door Michael Bay, dus aan actie geen gebrek. Zoals al eerder genoemd vind ik het patriottisme in deze film gelukkig wel meevallen.

13 Hours laat je maar weer eens voelen hoe 'gelukkig' we mogen zijn dat we hier veilig zitten in plaats van gedropt te worden in niemandsland vol met potentiële haatbaarden. Achter elk hoekje kan een terrorist schuilgaan en je weet vaak pas op het laatste moment of iemand een friendly is of niet. De sfeer is daardoor erg beklemmend.

Na pakweg drie kwartier begint de actie echt en daarmee is de film voor mij vaak onnavolgbaar. De sowieso niet al te boeiende personages kon ik op een gegeven moment niet meer uit elkaar houden. Wie is wie, wie is goed of slecht en waar speelt het zich allemaal af? Nogal warrig en chaotisch gefilmd. Met de actie zelf is niets mis, maar voelt toch een beetje leeg als je verder niet goed weet waar je naar aan het kijken bent.

Dan is het tweede deel een stuk beter waar het doel een stuk duidelijker is; stand houden. Bay schroeft de actie nog wat op waarbij het geluid erg sterk is. Wat ik dan wel weer typisch vind is dat wanneer Rone door een mortier is gedood, zijn collega's ruim de tijd krijgen om hem te bergen of zelfs te beginnen met rouwen. Alsof de vijand denkt; mooi, we hebben Roone gedood, laten we stoppen. Heel apart.

Film heeft helaas een behoorlijke speelduur waar wel wat van af had gekund. Toch nauwelijks verveeld, mede omdat het toch meer fascinerend is wanneer iets waar is gebeurd.

geplaatst: 11 oktober 2016, 15:35 uur [permalink]
Pak hem beet het eerste uur was niet zo interessant, maar toen braken de gevechten aan en ondanks enkele onzinnige monologen zijn die eerlijkheidshalve wel vet in beeld gebracht. De spanning nam bij mij wel toe en de special effects waren bij vlagen behoorlijk.
Heb me uiteindelijk best vermaakt prima oorlogsfilmpje.

geplaatst: 23 oktober 2016, 13:52 uur [permalink]
Goede combinatie tussen oorlog, veel actie en drama.
Uitstekend geacteerd en mooi in beeld gebracht.
Verhaal dat je 2.5 uur mee sleurt in de gevolgen van burger oorlog na de dood van Khadaffi.
Blijf tijdens de aftiteling even zitten voor de authentieke foto's van de betrokken militairen.
3.5*/4*

geplaatst: 30 oktober 2016, 12:13 uur [permalink]
In het begin de eerse 10-15 minuten wat onduidelijk waar het verhaal over gaat, wordt in de tijd daarna helemaal duidelijk. de lekkere actie en geen saaie momenten maakt deze lange zit prima te doen!

Echt een aanrader!

avatar van Hans Gruber
geplaatst: 22 november 2016, 17:18 uur [permalink]
Het weekend deze film gezien. Genre spreekt mij op zich niet zo aan, maar trailer maakte me nieuwsgierig. Zeker toen ik zag dat het een Michael Bay film was. En wat ben ik blij dat ik hem gezien heb. Wat een geweldige film is dit. De actie en spanning spat eraf en je leeft ontzettend met de hoofdrolspelers mee. Natuurlijk vliegen de kogels je om de oren en kun je er politiek van alles van vinden, maar qua actie en spanning komt hij toch wel in mijn top 10 terecht. Minpunten zijn toch dat de personages oppervlakkig blijven en op het laatst van de film het drama- en sentimentgehalte de overhand krijgt. Anders had hij 5 sterren van mij gekregen.

avatar van Boneka
geplaatst: 26 november 2016, 14:50 uur [permalink]
Uitstekende actiefilm zonder een bijzonder plot, maar dat is meestal bij based on a true story. De beelden zijn super mooi geschoten in Libie (oorspronkelijk geloof ik opgenomen in Marokko), maar dat mag de pret niet drukken. Geluid subliem alleen jammer dat we hier te maken hebben met heel veel lens flares wat zoiets betekent als een blauwe gloed streep door het beeld heen. Wat mij betreft veel te veel en soms storend.

Film begint wat chaotisch en door de vele baarden zijn de personen lastig moeilijk uit elkaar te halen. Of de echte hoofdrolspelers ook allemaal een baard hadden waag ik mij te betwijfelen, maar goed zodoende lastig uit elkaar te halen, hoewel het bij deze film niet echt van belang is.

De beklemmende sfeer van mogelijke dreiging duurt ruim 50 minuten en dan breekt de hel los tot het eind. Met zo'n dun verhaal wel wat lang, maar goed de actie vergoed veel, al verlang je soms ook na wat rustperiodes.

13 hours is misschien geen cliffhanger, er zijn meer van dit soort films, maar wie van strakke acties houdt mooie beelden zit hier zeker goed. Met de juiste geluidsinstallatie kunnen je buren heerlijk meegenieten 🙂

avatar van Decec
geplaatst: 4 december 2016, 10:09 uur [permalink]
Een goede actie/drama/historie/thriller/oorlogfilm...
Prima verhaal...
Een waargebeurd verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD en of soms geen HD kwaliteit breedbeeld...
Wel te snel camerabeweging en onrustig...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

geplaatst: 9 december 2016, 10:09 uur [permalink]
Goede film, naar ware gebeurtenissen.
Veel actie en geweld, dat helaas is gebaseerd op recente gebeurtenissen, en ik vrees dat dit nog niet het laatste gaat zijn.
Bijzonder realistische film dus !!

avatar van LittleBox
geplaatst: 9 december 2016, 15:54 uur [permalink]
FillumGek schreef:

Dat leek me nu juist de bedoeling. Ook de US soldaten wisten niet meer wie ze konden vertrouwen. Het bracht goed over dat er in zulke situaties geen overzicht meer is, alleen chaos. Heftig vond ik dat. Moest denken aan Black Hawk Down.

avatar van Rodger
geplaatst: 27 december 2016, 05:58 uur [permalink]
Op zich wel een prima film, maar zo rommelig en onoverzichtelijk.
Ik had er best moeite mee hoe het allemaal verliep.
2.5 **

avatar van horizons
geplaatst: 27 december 2016, 08:04 uur [permalink]
Rodger schreef:
Op zich wel een prima film, maar zo rommelig en onoverzichtelijk.
Ik had er best moeite mee hoe het allemaal verliep.
2.5 **

Onoverzichtelijk is juist de bedoeling.

avatar van dvdfreak123
geplaatst: 28 december 2016, 01:38 uur [permalink]
Prima film boordenvol actie. Actie is dan ook het enige waar te film echt moet van hebben vind ik. Zijn beetje te veel personages vind ik, had wat moeite om ze uit elkaar te halen soms. Ook een beetje de reden waarom ik niet echt medeleven had met de personages. Maar de actie is gewoon weg top. Mooie beelden toch wel. Film verveelt nergens en was snel voorbij ondanks de toch wel lange speelduur. Toch. Wel goed vermaak van Bay maar zeker niet zijn beste. 7/10

geplaatst: 2 januari, 01:54 uur [permalink]
we kennen de meeste oorlogsfilms wel waar de soldaten altijd zulke goede gasten zijn met een hele lading aan persoonlijke emotionele situaties fototjes van vrouwen of kinderen gesprekjes met thuis jankende vrouwen die zwanger zijn kindsoldaten die vuurpijltjes knallen. Allemaal heel; leuk en aardig
Maar toen dat vrouwtje van onze held begon te huilen bij de mac donalds vond ik de film ineens heel slecht

het is dat het een zogenaamd waar gebeurd verhaal berust en hij toch wel wat actie bevat.

de woorden die ik zoek bij deze film zijn broederschap actie respect voor elkaar ooklal ben je anders.

maar ik vond het maar een stel oude lullen bij elkaar en het is allemaal zo netjes politiek correcte propaganda wij zijn de betste leerling van de klas en wij laten zien hoe we dat doen en dan natuurlijk het Rambo of 300 effect wat in alle actiefilms te zien is met weinig man een half dorp uitschakelen.

Ik heb 1 ding wat ik nog wil zeggen dat vrouwen moeten meer rechten hebben Zeker daar

avatar van notsub
geplaatst: afgelopen dinsdag om 22:33 uur [permalink]
Met wat horten en stoten komt de film wat moeizaam op gang. Het is dan duidelijk dat de ballen zijn ingezet op een flinke dosis rauwe realistische actie en die is zeer overtuigend. De Amerikaanse sentimenten zij me net te klef en dikken de boel onnodig aan. Deze film wordt gedragen door de intensieve schietpartijen en die bieden voldoende vertier. De achtergrond van de Libische burgeroorlog werkt goed en zo is dit een prima acteifilm.