No Escape (2015)

Thriller / Actie

geregisseerd door John Erick Dowdle
met Owen Wilson, Pierce Brosnan en Lake Bell

Een Amerikaans gezin vestigt zich in hun nieuwe woning in het buitenland. Daar raken ze verstrikt in een op hand zijnde staatsgreep. Samen gaan ze verwoed op zoek naar een veilige uitweg, weg van de omgeving waar buitenlanders onmiddellijk worden geëxecuteerd. Ze krijgen hierbij hulp van een excentrieke Brit.

avatar van john mcclane 2
Puntje van je stoel spannende film.
Die bijna geen moment rust heeft.
Simpel doch effectief .
Even wennen om Wilson in zo' n rol te zien, maar went snel , doet het niet onaardig .

avatar van Decec
Een goede actie/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Owen Wilson en Pierce Brosnan...
Prima HD breedbeeld, soms onrustig camerabeweging...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

super spannende film die ik 'even ging kijken of het wat was' en in het begin keihard lachte, ik denk omdat ik Owen Wilson vaak in komische films heb gezien, maar al snel werd mee gegrepen in het verhaal. Topper wat mij betreft.

avatar van Chelsea94
Ik vond dit echt een geweldige en spannende film.

Voor ik aan de film begon had ik mijn twijfels ivm Owen Wilson, maar ook hij heeft bewezen toch een totaal andere rol te kunnen spelen dan een etter in komedies.

De film is snel en sleurde mij helemaal mee. Niet alles was geloofwaardig maargoed, daar is het een film voor.

Dit is de spannende film die ik in tijden heb gezien, ik zat op het puntje van mijn stoel en zat helemaal te shaken van de spanning.
Owen Wilson heeft al eerder bewezen hoor, dat hij prima een actiefilm kan dragen. Zie hiervoor Behind enemy lines.
Ik heb op een moment op het punt gestaan om niet verder te kijken, omdat ik het niet meer kon aanzien, maar uiteindelijk was ik toch zo nieuwsgierig hoe het verder liep, waardoor het mierzoete einde me ook niet ontnomen werd.

Ingeltsje1971 schreef:

bedankt voor de tip, Owen Wilson vind ik helemaal geweldig hoor. Aantrekkelijke man zonder al te knap te zijn, geloofwaardig dus Ja die scene met dat springen.......oh oh, ik had het niet meer hahaha

avatar van mikey
Wasp gezinnetje uit US of Assholes krijgt in een aziatisch land het aan de stok met alle chinezen die daar wonen. Want alle blanken in het land moeten dood. De ultieme nachtmerrie voor blonde mensen. Ondanks de aanklacht tegen 't neoliberalisme blijkt het Amerikaanse gezinsleven het sterkst. Ondanks de moderne looks van fakumentary en found footage, typische 80's retro flick van boze Aziaten (die communistisch zijn )in een Warriors-achtig verhaal. Toch best spectaculair en heerlijk fout.

Omdat Owen Wilson vaak in komedies zit vond ik het lastig om met deze film te starten. Had niet verwacht dat hij ook serieus kon over komen. Alles meegevallen. Hele spannende film waar je echt in gaat zitten. Vond het vooral tof omdat de situatie best wel realistisch is. Dan bedoel ik niet alles wat er in de film gebeurd maar de reden waarom het gebeurd.

avatar van otherfool
Typisch een film waar ik niet echt zin in had, waar ook van alles mis mee is, maar waar ik wél van minuut 1 tot 100 (inderdaad, de laatste 3 niet met dat domme einde) op het puntje van m'n stoel zat.

De (bijzonder) naïeve Wilson en zijn gezinnetje raken verstrikt in een Aziatische revolutie en moeten vluchten voor hun Amerikaanse leventje. Vanaf het begin is deze achtervolging buitengewoon grimmig, met een zeer hoge deathcount, veel bloed en actie en geweld. Soms zoekt de film zelfs het absolute randje op, eerst al met de bijna-verkrachtingsscene maar dan vooral naar het einde toe als één van de dochtertjes gedwongen wordt Wilson door het hoofd te schieten. Dat was qua grimmigheid misschien wel het toppunt wat ik ooit in een Hollywood-productie zag.

Scenes als deze gaan dus een stuk verder dan ik had verwacht, en ik was er 'blij' om, want het maakt dat No Escape een film is die je ook een tijd later nog bijstaat. De scene waarin de familie van het ene dak naar het andere moet springen is zelfs van een ongekende intensiteit, spanning opbouwen op het scherpst van de snede.

Dit soort momenten zorgen ervoor dat ik kan leven met alle minpunten (vervelende vrouw, matige Brosnan, flauwe deus ex machina, dubieus wereldbeeld) die No Escape ook heus wel heeft. Maar qua thriller slash actiefilm, voortreffelijk!

sorry maar zie owen wilson niet verder doen in zo'n rol had dan een echte actieheld gepakt . voor de rest prima filmpje !!!

avatar van Tisik
HorrorFan007 schreef:

Ik ben nu niet echt fan van Wilson maar hij wist me positief te verrassen in deze. Ook een goeie keuze om niet een typische "actieheld" te nemen voor deze rol, zou niet in deze rol en personage gepast hebben.

Tisik schreef:

Ieder zijn eigen mening he maar ik vind dat Jason statham bijvoorbeeld deze rol prime opzich had kunnen dragen

Spannend genoeg en sterke acteerprestaties. Maar ik heb me een beetje gestoord aan het typisch Americanofiele gehalte van de film. Het is op zich logisch dat de eigen landgenoten een beetje op de voorgrond worden geplaatst, maar moet de tegenpartij daarom echt afgeschilderd worden als een bende wildemannen zonder een greintje empathie voor een menselijk leven? De Aziaten (wellicht een bewuste keuze dat het land in kwestie nooit genoemd wordt?) blijven zonder gezicht, en dat zorgt een beetje voor een eenzijdig beeld.

avatar van Tisik
HorrorFan007 schreef:

Dat zou dan weer de keuze voor het cliché geweest zijn. maar bon, ieder zijn mening idd.

Tisik schreef:

mischien wel maar statham heeft ook heel inhoudellijke degelijke films

Wat onwaarschijnlijk verhaal dat zich afspeelt in een niet nader bepaald land en waarbij de achtergrond van het gebeuren maar vaag wordt aangeraakt.
Als avontuurlijke, spannende actiefilm kan deze "No Escape" er echter best door en Owen Wilson speelde naar behoren. Voortreffelijk stuntwerk.

Super! Eindelijk een goede film. Zeer goede acteerprestaties, spanning van begin tot eind, had ik niet meer gevoeld sinds Eden Lake. Goed gefilmd, Owen Wilson vond ik zeer goed en overtuigend spelen, gelukkig was het geen typische stoere actieheld in de hoofdrol, dat zou het allemaal ongeloofwaardig maken. Een van de betere films die ik heb gezien.

Enige echte minpuntje is de rol van Pierce Brosnan. Hij helpt nog net niet de film om zeep met dat typische Hollywood gebral met grapjes midden in een schietscene. Wat een matige acteur is dat.

Verder speelde de vrouw wel redelijk maar niet zo overtuigend als Owen. Ik vond haar en de kinderen ook een beetje vervelend. Ze was ook niet echt ondersteunend naar Owen toe/vrij chagrijnig. Het zal wel te maken hebben met gebrek aan chemie in het echt, en het feit dat ze heel de tijd tegen die onaantrekkeijke kop van Wilson moest aankijken. Zet daar een mannelijke hunk tegenover en ze gaat waarschijnlijk zitten soppen. Vrouwen houden niet van lelijke mannen en dat zie je terug in deze film helaas.

Al met al gewoon een erg goede film met een iets minder slotstuk. Het deed me sterk aan een game denken en qua spanningsopbouw en hoogte van spanning aan Eden Lake.

avatar van frolunda
Effectieve actie thriller die misschien wat simpel is van opzet maar verder het meeste toch wel goed doet.Vooral de sterke spanningsopbouw maakt de film erg genietbaar terwijl al die nauwe gangetjes in de straten en hotel ook nog wat claustrofobie in het zakje doen.
Goede prestatie van regisseur John Erick Dowdle die we al eerder kenden van horror films als Devil en Quarantine (de Amerikaanse remake van REC).De uitwerking is dan ook het sterkste punt van No Escape want het verhaal biedt verder weinig verrassingen.
Dat deed overigens wel Owen wilson,waar ik normaal gesproken geen liefhebber van ben maar hier zet ie een puike acteerprestatie neer.
Goede en spannende film.

avatar van Shadowed
Beklemmend.

No Escape is een film die mij vooral greep door het soms wat realistische beeld. Natuurlijk is een kind naar een ander gebouw gooien verre van maarja, als je hem gezien hebt zal je wel weten wat ik bedoel.

Ik had niet eens het verhaal gelezen toen ik hem aan had gezet dus ik wist totaal niet wat ik nou eigenlijk ging kijken. De film heeft op sommige stukken zeer tot extreem spannende momenten met de meedogenloze straatbendes die in beeld komen.

Het meest angstaanjagende is dat ik dit soort dingen nog in de toekomst zie gebeuren. Zeker een aanrader.

Deze film is beter dan ik ooit had vermoed.
Ik ben totaal geen fan van Owen Wilson, vooral niet van de vele komedies waarin hij opdraaft, en was dus een beetje bang dat deze film ook weer de komische weg zou opgaan.
Maar ik moet toegeven, hij doet het in deze dramatische film beter dan ik kon dromen... misschien moet hij maar eens een carrière-switch overwegen en zich meer gaan toeleggen op actie-thriller genres.
Goede film dit dus, met wel beelden die absoluut niet geschikt zijn voor jongere kijkers (het doelpubliek van Wilson !!).
Ik heb naar deze prent geboeid zitten kijken en hij heeft me geen moment verveeld.

avatar van Riddierid
Heeeeerlijk. Één van de Beste films die ik heb gezien tot nu toe. Heel goed opgebouwd. Duurde wel ff, maar ze hielden het voor mij iig zeer spannend. Daarna werd ik constant op het puntje van mijn stoel gezet. Super genoten! Fijn weer eens zo'n topfilm!!!

avatar van wimaroca
Keek inderdaad wel lekker weg, best een harde film.
Owen speelde zijn rol perfect als een goede huisvader
Brosnan vond ik minder,

Met tijd en wijlen dacht ik aan 'the walking dead' met die moordlustige types

Geweldige film in zijn genre.
Zeer spannend met een Owen die laat zien een actieheld perfect te kunnen spelen.
Of eigenlijk een actieheld tegen wil en dank.
Kinderen spelen de stress van de zeer stressvolle situaties perfect.

Goede film. Spanning goed opgebouwd. Prima cast. Owen eindelijk in een serieuze rol. Geloofwaardig. Hulde aan die jonge meisjes voor hun rol. Ik heb genoten, 5 points.