No Escape (2015)

Thriller / Actie

geregisseerd door John Erick Dowdle
met Owen Wilson, Pierce Brosnan en Lake Bell

Een Amerikaans gezin vestigt zich in hun nieuwe woning in het buitenland. Daar raken ze verstrikt in een op hand zijnde staatsgreep. Samen gaan ze verwoed op zoek naar een veilige uitweg, weg van de omgeving waar buitenlanders onmiddellijk worden geëxecuteerd. Ze krijgen hierbij hulp van een excentrieke Brit.

avatar van 84robkuh
Vaak is een trailer spectaculairder dan de werkelijke film. In dit geval kan de trailer de werkelijke spanning in de film niet goed uitdrukken (logisch natuurlijk).

Het is echt een kunst om zo'n simpel verhaal om te zetten in zo'n enorm spannende triller. Ondanks dat je natuurlijk wel weet hoe het gaat aflopen, blijft de spanning aanwezig. Zeer positief verrast

tjonge wat spannend! het ging maar door echt zweet stond in mijn handen echt super,maar het zal je toch gebeuren!

Rampzalig. Dan heb ik het met name over "het verhaal," want waar heb ik feitelijk naar zitten kijken? Een al maar doordenderende achtbaan, met de ene na de andere miraculeuze ontsnapping. Man, man, man. Dat ging maar door en door en door. Ik werd er zo moe van dat ik eerlijk moet bekennen dat ik niet van de "fast forward knop" kon afblijven, dus hier en daar en veel en vaak ging het in een sneltreinvaart: hop naar het einde. Want, toch niks gemist.

En wat een ontknoping, tjonge jonge.

Kort samengevat: zonde van het celluloid en door spoelen maar.

avatar van Banjo
Lavrot wat is je stem?

avatar van mirjo 2
pierre18 schreef:
Het is weer het bekende probleem met dit soort films. Weinig opbouw, geen suspense en maar springen en hollen voor gasten die overal vandaan komen. Gasten met slechts 1 doel. Hun motivatie is aanwezig, maar het is ook wel weer allemaal sterk overdreven. Het spel is wel goed en de vaart zit er goed in, maar over het algemeen is het toch een vrij eentonige film en drijft het voornamelijk op emotie opwekkende acties.

Niets aan toe te voegen. Je weet na tien minuten al hoe dit af gaat lopen.

avatar van panax
best wel spannende film
goeie cast !!
van begin tot eind genoeg spanning!!

avatar van ILDIB
Verrassende film. Had een zeverig familiedrama verwacht maar t was gewoon een sterke actie film. Helaas wel met Wilson. Voordeel hij is altijd suf dus kwam ie nu behoorlijk geloofwaardig over. Geen hysterisch schreeuwende kinderen is ook wel fijn. Lake Bell is ook behoorlijk goed. Alleen de actie van brosnan is wat over de top.

avatar van Onceuponanytime
De inhoud is eenvoudig, maar de 'swingende' actie doet u soms op het puntje van de stoel zitten. 'Run for your life' wordt hier door het gezin ( waaronder twee minderjarige dochters ) duidelijk uitgedrukt

Tja smaken verschillen, dat blijkt. Wij vinden dit toch een van de spannendste films die we hebben gezien.

avatar van Angel9999
Ik ben echt positief verrast. Wat een toffe spannende actiefilm met een leuke cast. Ik ben zelf onderdeel van een gezin met twee kinderen dus ik kon me daardoor extra goed inleven.