All the King's Men (2006)

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Steven Zaillian
met Sean Penn, Jude Law en Kate Winslet

Willie Stark, een energieke plattelandsadvocaat, vecht zich een weg naar de top. Bijgestaan door zijn onwrikbare secretaresse Sadie Burke en de journalist Jack Burden bereikt hij de functie van gouverneur. Eenmaal gekozen, maakt Willie schaamteloos misbruik van zijn charme om een woeste dictator te worden, maar zijn onstuitbare honger naar macht dreigt de koning en zijn koningschap de das om te doen.

Donkerwoud schreef:
Deze film heeft alles in huis om oscar-materiaal te worden: een fantastische cast waar elke regisseur van droomt, genoeg budget om de jaren '30 geloofwaardig in beeld te brengen en een verhaal vol intriges, waarbij de scheidslijn tussen goed en slecht flinterdun blijkt. En toch was er mijnerzijds een zucht van verlichting toen de aftiteling over het scherm rolde.

Het grootste probleem is dat de relaties tussen de karakters onvoldoende wordt uitgewerkt, waardoor geen van de triple-A acteurs diepgang aan zijn karakter kan geven. Voor een verhaal over ambiguiteit in de politiek is het toch een gemiste kans dat er alleen maar archetypen voor handen zijn.Daarbij is het te duidelijk dat het een verfilming is van een boek uit de jaren '40. De toon is politiek-correct en belegen op een manier die in de moderne cinema niet meer geplaatst kan worden. Vooral de monologen van Jude Law zijn verschrikkelijk ouderwets.

Jaren 50...
Wel een film waar je voor moet gaan zitten, wel een sterke rol van Penn. Law vond ik persoonlijk een klein beetje tegenvallen.

avatar van Baggerman
Degelijke film. Ik vond het wel een beetje saai af en toe. De voornaamste attractie is toch het acteren van Sean Penn. Hopkins is ook een dikke plus. Jude Law vond ik daarentegen weer nietszeggend presteren.

Toch een beetje tegenvallend met al die grote namen!

avatar van lagaiske
Tja ik vind deze film met alle goede wil van de wereld ook maar niets.
Een zeer sterke cast,daar kan geen discussie over bestaan.
Zeker ook niet slecht geacteerd verre van,maar het verhaal is saai.
Deze films zijn niet aan mij besteed.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Geen slechte film.. maar met een speelduur van ruim 2 uur toch net wat telang..(voor de manier hoe het verhaal verteld wordt)
Het laatste half uur was het beste van de film.. en de film krijgt van mij door Sean Penn vooral nog een voldoende!
Kortom.. verhaal had beter uitgewerkt kunnen worden.. maar het acteer niveau was prima!
3 sterren.. gewoon standaard.. had meer in gezeten jammer genoeg

avatar van _Moonwalker
Te lange film zoals eerder werd vermeld. Beste stuk is toch het laatste half uurtje. Hopkins en Sean Penn stalen de show. Vooral voor die twee geef ik een voldoende.

avatar van Mads Smikkelsen
Goeie film en wat een cast!! Sean Penn is weer een genot om naar te kijken, de film duurt 2 uur maar is absoluut niet saai.
Geen topper maar ook zeker geen misser.
Voor wie niet 120 min. alleen maar actie, ontploffingen en bloed wil zien.

avatar van nightbreed
Goede film met een flinke sterrencast.
In het begin vond ik het een beetje warrig en niet pakkend maar de film wordt na ongeveer een half uur met de minuut boeiender en duidelijker. Tja, met zo'n sterrencast weet je natuurlijk al bijna zeker dat het met het acteerwerk goed zal zitten en dat is ook zo. Penn lijkt hier en daar een beetje aan overacting te doen maar het paste wel bij zijn rol. Ik vond zijn zuidelijke accent ook prachtig. De regie is erg sterk, mooie rustige beelden en een mooi sfeervol filter.
Dit is geen film die je gezellig met wat vrienden onder het genot van bier en popcorn gaat kijken, deze film kun je het beste in je eentje kijken zodat je je goed kan concentreren op het verhaal zonder afleiding, anders ben ik bang dat je geen seconde in het verhaal komt waardoor je de film zult onderwaarderen.

ik vond dit een ongelooflijk slechte film.

een verhaal dat voor geen moment kon boeien

avatar van riesma
Er is niets nieuws toe te voegen aan eerdere berichten, het is allemaal al gezegd: te lang, te weinig blijvend boeiend. Sean Penn is, zoals zo vaak, het hoogtepunt van de film. Hij lijkt gewoon niet slecht te kúnnen acteren. Nipt een voldoende.

avatar van narva77
In de veronica-gids staat óók dat de versie uit 1949 op TV komt!

All The King's Men (1949)

Heb een PM naar Stinissen gestuurd.

avatar van 074
narva77 schreef:
In de veronica-gids staat óók dat de versie uit 1949 op TV komt!

All The King's Men (1949)

Heb een PM naar Stinissen gestuurd.

That's a good boy!

avatar van narva77
074 schreef:
That's a good boy!

????????

avatar van Filmkriebel
Hemel wat een slechte film zeg. Veel moeite gehad om er mijn gedachten bij te houden. Niet alleen komt het oeverloos ingewikkeld over en moeilijk te volgen; de sterrencast acteert zo strak als een plank met uitzondering van Penn, precies een papegaai die ingestudeerde trekjes demonstreert; de film zeurt maar verder met die pratserige voortdurend terugkerende muziek. Het was dan ook een hele opluchting toen het eindelijk achter de rug was.

De cast mag dan wel indrukwekkend zijn, de talentloze Zaillian verzuipt letterlijk in literaire quotes en zijn megalomane inspanningen om corrumperende macht met tragiek en grandeur neer te zetten. Pijnlijk om de film te zien falen met de minuut; laat op het einde een heel onevenwichtige indruk na.

avatar van Jacquestheone
Daar ben ik weer beste kijkers,

Deze film is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal en ik heb er erg van genoten. Sean Penn was wederom geweldig. Ook was het verrukkelijk om mijn favorieten James Gandolfini and Anthony Hopkins te zien. Een goede set die samen op mij nogal indruk wist te maken.
Voor het geheel wil ik dan ook wel een 4,5 geven ondanks dat anderen dit maar matig vinden. Maar goed, mensen maken fouten !!

gegroet maar weer !!

Ik sluit me aan bij Jacquestheone. 4,0

Tarkus schreef:
Prachtige film, met een goed scenario.
Fantastische cast ook, maar hoed af voor Sean Penn, wat een prachtprestatie zet hij hier neer, ongelooflijk sterk.
Ook Jude Law is zeer goed en natuurlijk ook Anthony Hopkins, die steeds grandioos is hoe klein of groot zijn rol ook is, opvallen doet hij steeds.
En om maar door te gaan, ook Kate Winslet schittert niet alleen door haar schoonheid maar ook door haar acteertalent.
Voor wie van politiek en intriges houdt is dit de ideale film.

Opnieuw bekeken en toch maar eens een acteur bijvoegen die alle lof verdiend, namelijk de ondertussen betreurde James Gandolfini.
Heb opnieuw van deze prent genoten, een topper!

avatar van K. V.
Pff, het was toch niet echt wat 'k er van verwacht had. Ondanks dat het er sfeervol uitzag en er een top cast meedeed, kon de film me toch maar matig boeien. Er zat te weinig "actie" in het verhaal, de film kabbelde precies verder, zonder echt hoogtepunten, waardoor de film toch maar saai en langdradig overkwam.
'k heb de film uitgekeken, maar hoef deze niet meer terug te zien.

avatar van Rickyman
Zoals hierboven al vaker is beschreven; een sfeervol gefilmde, oninteressant langdradig verhaal.
Toch is het een genot om Penn aan het werk te zien. Wat een fantastische acteur, bewijst hij hier weer..
Misschien ben ik wel de enige, maar zijn trekjes en manier van acteren doen me altijd aan een iets jongere DeNiro denken.