The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)

Alternatieve titel: The Assassination of Jesse James

Verenigde Staten / Canada / Verenigd Koninkrijk
Western / Drama

geregisseerd door Andrew Dominik
met Brad Pitt, Casey Affleck en Sam Rockwell

Een film over de legende Jesse James gezien vanuit het oogpunt van Robert Ford, die niet alleen grote bewondering voor de snelste schutter van het Wilde Westen had, maar zich ook bij zijn bende aansloot. Langzaam maar zeker ziet Ford echter in dat James niet de perfecte held is uit de boekjes.

avatar van AJK
AJK
Allemaal hoge cijfers,va.aamd maar eem kijken dan

Vandaag nog eens kijken

avatar van AJK
AJK
Tja.Heb de film gisteren gekeken.
Zag er allemaal gelikt uit.
Maar vondt het echt langdurig saai.
Was helemaal niet gecharmeerd van Pitt zijn rol.
Ik had geen geduld om het vol te houden.
De laatste 40 minuten weggezapt.
Ik heb betere westerns gezien.
Ik snap dat dit een biografische film is.
En het ziet er echt schitterend uit.
Maar ik wist al hoe het afliep.
En het duurde gewoon te lang
Film blijft fictie,Een verhaal dat vertelt kan worden door beeld.
Het duurde mij gewoon te lang.
2.5 Sorry.

avatar van notsub
Hoewel het op zich wel een bijzondere film is, zitten er vele saaie minuten in. Een laag tempo kan best functioneel zijn, hier breekt de afwezigheid van echte spanning de film regelmatig op. Die Robert Ford is een rare snuiter, die overigens wel geweldig wordt neergezet. Brad Pitt leek me niet helemaal in zijn rol te zitten. De trage aanloop wordt aan het eind dan wel beloond met wat snellere minuten, het bleef een erg lange zit. Dat konden de mooie beelden maar gedeeltelijk compenseren.

avatar van Aldo Raine
Meesterwerk. Lange speelduur, maar blijft de volle 160 minuten boeiend. De beste Western die ik ooit heb gezien.

Tarkus schreef:
Goede film, waar ik eerlijk gezegd toch wat meer van had verwacht.
De film duurt wat té lang voor een verhaal dat onnodig uitgesponnen wordt.
Er wordt wel goed geacteerd in deze prent, zowel door Brad Pitt als Casey Affleck en alle andere acteurs.
Ook de beelden zijn zeer fraai en de soundtrack aan de hand van Nick Cave is zeer mooi.
Maar zoals gezegd, meer dan 2,5 uur is iets te veel van het goede, en het gaat na een tijdje toch een beetje vervelen. Zonde eigenlijk, met zulk een cast had een beter scenario wonderen kunnen doen.
Leuk detail, de DVD zit in een zeer mooie 'houten' verpakking, en blijkt na de Steel Case blijkbaar weer een nieuwe trend te worden, van mij mag het gerust meer toegepast worden.

Opnieuw bekeken, en eigenlijk niets toe te voegen aan mijn eerdere commentaar.
Behalve dat de houten box dus geen trend is geworden.