• 11.774 nieuwsartikelen

Met onder meer: Michael Douglas, Sean Penn en Deborah Kara Unger

Gesproken taal: Kantonees, Duits en Engels

Releasedatum: 13 november 1997

Plot The Game

"What do you get for the man who has everything?"

Nicholas Van Orton is een rijke bankier, die alles heeft wat z'n hartje begeert, behalve een beetje spanning in z'n leven. Rond z'n 48e verjaardag geeft zijn broer Conrad hem een visitekaartje van een entertainment-bedrijf. Nieuwsgierig geworden besluit Nicholas het bedrijf te bezoeken. Hierna staat het leven van Nicholas volkomen op z'n kop. Er zitten mensen achter 'm aan, en hij kan niemand meer vertrouwen.

Alle Media

SmackItUp schreef:
Ho-ly shit, wat een geweldige film. Voor mij persoonlijk perfect en één van de beste.

Beste wat? Film kan het niet zijn, want The Game staat niet in je top 10. Dus beste film van Fincher, met Douglas, met Penn, beste film met een plotwending, beste mysterie, thriller, beste film die je beoordeelt heb met 4 sterren etc

Met alleen beste weet ik niet wat je bedoeld.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

De gestoorde filmfanaat schreef:

Met alleen beste weet ik niet wat je bedoeld.

Beste aller tijden op dat moment. Maar je quote een bericht van 7 jaar geleden. Uiteraard is er veel veranderd..

SmackItUp schreef:

avatar van MOVIEMAZZTER

MOVIEMAZZTER

Eigenlijk wel een bizarre film, maar toch blijf je gekluisterd kijken en daar gaat het om. Het einde vond ik wat ongeloofwaardig. MD springt precies van de juiste plek van het dak etc maar goed.

avatar van Heer hendrik

Heer hendrik

Michael Douglas is net als Tom Cruise....je kijkt naar Michael Douglas. Je kijkt naar Tom Cruise....maar niet naar de personages die ze trachten te spelen. 1 uitzondering. Falling down is Michael Douglas echt fantastisch... the Game is op zich helemaal geen verkeerde film

avatar van richardd.

richardd.

Altijd mooi die waargebeurde films.

avatar van omniesbonsai

omniesbonsai

Mijn favoriete film van david fincher

Verrassende boeiende thriller!

avatar van Vidi well

Vidi well

Lang geleden zag ik een stuk van deze film, maar nog nooit helemaal. Aangezien Fincher het bij altijd goed doet qua sfeer en beeldtaal, was ik benieuwd.

De grote pluspunten zijn de continue spanning, en de manier waarop nachtelijk San Francisco is beeld wordt gebracht. De stad ziet er prachtig uit, dat doet Fincher echt als geen ander. Ook is Douglas goed gecast. Van kille zakenman tot gebroken en emotioneel wanhopig, hij toont het geloofwaardig.

En toch… de clou wordt eigenlijk direct al prijs gegeven. Het is een spel. En dus heb ik de hele film gekeken met een gemixt gevoel van spanning en van geruststelling. Veel scenes zijn spannend, maar als je bedenkt dat het in scene is gezet neemt dat veel weg. Natuurlijk weten we het tot het slot van de film niet zeker, maar voor mij lag het er erg dik bovenop dat het allemaal niet echt was. Ook de val van het dak, hoe spectaculair ook was voor mij teveel een toevalligheid. Als hij een paar meter meer naar links of rechts was gaan staan was hij alsnog te pletter gevallen. Maar goed, wel een prachtige scene.

Een vermakelijke film die het echt moet hebben van de sfeer en de beelden. Het verhaal is dun, maar Fincher zou zich hierna een ware meester tonen met Fight Club, waarin hij de grenzen tussen realiteit en fantasie nog verder zou oprekken.

avatar van FlorisV

FlorisV

Na meer dan 20 jaar vond ik het wel interessant hem nog een keer te kijken. Hoewel minder spannend is The Game zelfs onderhoudend bij een tweede kijkbeurt, terwijl de grote onthulling dan natuurlijk al bekend is. Het samenzwerende sfeertje, het mysterie en de beklemmende situatie waar de zakenman in terecht komt, met typische klassieke onheilspellende pianodeuntjes, dragen daar aan bij.

Zeker niet de beste Fincher film (mijn persoonlijke favoriet is inmiddels Gone Girl geworden), maar na Seven was dit een prima opvolger. En vrij degelijk qua scenario, er waren niet echt grote plotgaten of blunders die ik kon ontdekken, hoewel een heel kritisch toeschouwer ze ongetwijfeld wel zal vinden.

avatar van Dayer

Dayer

Leuke mystery. Zonder meer. Douglas doet het goed als beleggingssnob. De twisten zijn naar het einde toe nauwelijks nog bij te houden en dat maakt het leuk. Het idee dat het een soort van maffia-organisatie zou betreffen, zat eigenlijk ook al goed. Fincher begaat weinig misstappen, dit zit ook gewoon goed.

avatar van Leen_K

Leen_K

Gert1980 schreef:

Deze film blijft geweldig, hoe vaak ik hem ook kijk. Geweldige spanning, actie..

Destijds als sneak preview gezien en was zijn geld dubbel en dwars waard. Top cast ook!

Hoe kan je nou in spanning zitten over iemand die aan een spelletje meedoet? Ongelofelijk ongeloofwaardige film, vooral de eindes... Het is natuurlijk onmogelijk om iemand de richting op te sturen waarop de hoofdpersoon in de film wordt gestuurd, en het begin van het avontuur wordt wel heel gemakkelijk aangegaan door de hoofdpersoon, met een simpel briefje "volg die persoon". Kan niet meer dan 2 sterren geven.

avatar van Modernguy

Modernguy

Stilistische en mysterieuze thriller die mij van begin tot einde in een rollercoaster zette. Bovendien bevat de film filosofische en psychologische thema’s als vervreemding en dissatisfactie. Fantastische thriller!

avatar van Brabants

Brabants

• 2039 stemmen

The Game is een ijzingwekkende thriller die vol aan het beeld gekluisterd houdt. Het verhaal zit prima in elkaar en is goed uitgewerkt. Dit aangevuld met een noemenswaardige (goed acterende) cast maakt het helemaal compleet.