The Game (1997)

3,79

Thriller / Mystery

geregisseerd door David Fincher
met Michael Douglas, Sean Penn en Deborah Kara Unger

Nicholas Van Orton is een rijke bankier, die alles heeft wat z'n hartje begeert, behalve een beetje spanning in z'n leven. Rond z'n 48e verjaardag geeft zijn broer Conrad hem een visitekaartje van een entertainment-bedrijf. Nieuwsgierig geworden besluit Nicholas het bedrijf te bezoeken. Hierna staat het leven van Nicholas volkomen op z'n kop. Er zitten mensen achter 'm aan, en hij kan niemand meer vertrouwen.

790 BERICHTEN 89 MENINGEN
avatar van Duke Nukem
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The Game is een spannende film, goed geacteerd vooral door Michael Douglas, maar met een twistplot aan het einde dat eigenlijk de hele film als een kaartenhuisje in elkaar doet storten en bovendien geheel ongeloofwaardig is. En zoals gezegd verraadt de titel van de film al teveel.

avatar van Mr-Mcmovie
EINDELIJK gezien!

Al jaren dat ik zei tegen mijn eigen nu ga ik 'The Game' kijken, maar was er nooit van gekomen tot gisteren, en jawel hij is geworden wat ik hoopte.

Inderdaad beklemmende thriller. Dat is het juiste woord hier voor.
Dat het een David Fincher film is druipt er goed af met die beklemmende sfeer, en het is meestal donker. Ook die droge humor dat er inzit werkt perfect. Met hier en daar nog zeer geweldige quottes.

Michael Douglas is hier zeer sterk bezig (toch een heel goede acteur)
Verder Sean Penn als broer van Douglas is fijn, en daarnaast nog een heel goede Kara Unger.

Een echt geflipt thriller verhaal dat alleen David Fincher zo psychologisch spannend kan regisseren op zijn manier.

Zeer sterke film. 4,0

Volkomen kul. Destijds in de bioscoop gezien en toen al de bioscoop verlaten me een gevoel van: Dit was wel heel erg vergezocht. Het einde is ronduit belachelijk. Wat de film dan nog net red is dat er genoeg vaart in zit om de boel enigszins interessant te houden. Verstand op nul (of daaronder) en dan gaan kijken. Als je gaat nadenken wordt het wel erg slecht..

avatar van 84robkuh
Tja, Alles wat hierboven wordt gemeld klopt wel. De film is tot de laatste minuten erg goed en zou zeker 4 of 5 sterren gekregen hebben, als het einde niet enorm bagger zou zijn. Te veel toevalligheden. Jammer...

avatar van Night's Watch
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The Game is een fantastische film voor een rustige zaterdagavond, zeker om voor de eerste keer te zien. De film heeft een fantastisch plot waarin Michael Douglas een sublieme hoofdrol speelt. Het verhaal sleurt je mee en laat je in de laatste minuten met een glimlach achter. De bijrol van Deborah Kara Unger is ook noemenswaardig, de cast tilt de film naar een hoger niveau. Zeker een herziening waard, vier sterren.

avatar van tbouwh
Night's Watch schreef:

Déjà vu

avatar van memento12

avatar van Night's Watch
Slechts drie berichten hierboven mijn reactie op de eerste kijkbeurt. Ik ben bezig om chronologisch de films van Fincher te bekijken en zodoende een vroege herziening voor The Game. Het plot heeft iets aan kracht ingeboet door de voorkennis maar blijft sterk en beklemmend, op sommige momenten wist oprecht niet meer wat ik wel en moet moest geloven.

Michael Douglas weet weer te overtuigen, zeer capabel acteur! Waar ik een half jaar geleden positief verrast was over Unger was ik dat na deze kijkbeurt voornamelijk door Sean Penn. Maar de gehele cast zet een sterke prestatie neer. Vier sterren blijven zeker staan.

Ben ik de enige die dit maar een domme film vondt ?
Nochtans had men neef verteld dat dit in zijn top 5 favoriete dilms aller tikdrn zat ....
zal hem morgen vertellen dat ik nooit meer naar hem zal luisteren als het over films gaat