The Game (1997)

3,79

Thriller / Mystery

geregisseerd door David Fincher
met Michael Douglas, Sean Penn en Deborah Kara Unger

Nicholas Van Orton is een rijke bankier, die alles heeft wat z'n hartje begeert, behalve een beetje spanning in z'n leven. Rond z'n 48e verjaardag geeft zijn broer Conrad hem een visitekaartje van een entertainment-bedrijf. Nieuwsgierig geworden besluit Nicholas het bedrijf te bezoeken. Hierna staat het leven van Nicholas volkomen op z'n kop. Er zitten mensen achter 'm aan, en hij kan niemand meer vertrouwen.

793 BERICHTEN 90 MENINGEN
avatar van Duke Nukem
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The Game is een spannende film, goed geacteerd vooral door Michael Douglas, maar met een twistplot aan het einde dat eigenlijk de hele film als een kaartenhuisje in elkaar doet storten en bovendien geheel ongeloofwaardig is. En zoals gezegd verraadt de titel van de film al teveel.

avatar van Mr-Mcmovie
EINDELIJK gezien!

Al jaren dat ik zei tegen mijn eigen nu ga ik 'The Game' kijken, maar was er nooit van gekomen tot gisteren, en jawel hij is geworden wat ik hoopte.

Inderdaad beklemmende thriller. Dat is het juiste woord hier voor.
Dat het een David Fincher film is druipt er goed af met die beklemmende sfeer, en het is meestal donker. Ook die droge humor dat er inzit werkt perfect. Met hier en daar nog zeer geweldige quottes.

Michael Douglas is hier zeer sterk bezig (toch een heel goede acteur)
Verder Sean Penn als broer van Douglas is fijn, en daarnaast nog een heel goede Kara Unger.

Een echt geflipt thriller verhaal dat alleen David Fincher zo psychologisch spannend kan regisseren op zijn manier.

Zeer sterke film. 4,0

Volkomen kul. Destijds in de bioscoop gezien en toen al de bioscoop verlaten me een gevoel van: Dit was wel heel erg vergezocht. Het einde is ronduit belachelijk. Wat de film dan nog net red is dat er genoeg vaart in zit om de boel enigszins interessant te houden. Verstand op nul (of daaronder) en dan gaan kijken. Als je gaat nadenken wordt het wel erg slecht..

avatar van 84robkuh
Tja, Alles wat hierboven wordt gemeld klopt wel. De film is tot de laatste minuten erg goed en zou zeker 4 of 5 sterren gekregen hebben, als het einde niet enorm bagger zou zijn. Te veel toevalligheden. Jammer...

avatar van Night's Watch
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The Game is een fantastische film voor een rustige zaterdagavond, zeker om voor de eerste keer te zien. De film heeft een fantastisch plot waarin Michael Douglas een sublieme hoofdrol speelt. Het verhaal sleurt je mee en laat je in de laatste minuten met een glimlach achter. De bijrol van Deborah Kara Unger is ook noemenswaardig, de cast tilt de film naar een hoger niveau. Zeker een herziening waard, vier sterren.

avatar van tbouwh
Night's Watch schreef:

Déjà vu

avatar van memento12

avatar van Night's Watch
Slechts drie berichten hierboven mijn reactie op de eerste kijkbeurt. Ik ben bezig om chronologisch de films van Fincher te bekijken en zodoende een vroege herziening voor The Game. Het plot heeft iets aan kracht ingeboet door de voorkennis maar blijft sterk en beklemmend, op sommige momenten wist oprecht niet meer wat ik wel en moet moest geloven.

Michael Douglas weet weer te overtuigen, zeer capabel acteur! Waar ik een half jaar geleden positief verrast was over Unger was ik dat na deze kijkbeurt voornamelijk door Sean Penn. Maar de gehele cast zet een sterke prestatie neer. Vier sterren blijven zeker staan.

Ben ik de enige die dit maar een domme film vondt ?
Nochtans had men neef verteld dat dit in zijn top 5 favoriete dilms aller tikdrn zat ....
zal hem morgen vertellen dat ik nooit meer naar hem zal luisteren als het over films gaat

avatar van Alathir
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik weet niet de hoeveelste film dit is van Fincher die ik gezien heb. De 5e of 6e denk ik, maar dit is voor mij wel zijn beste en ik denk niet dat hij nog beter zal doen met hetgeen me nog rest van zijn oeuvre. Toch vind ik ook dat deze film zich te intelligent voor denkt te doen. Ondanks dat het best goed in mekaar zit vond ik het toch ook wel een brug te ver. De grens was al lang overschreden, spel of geen spel. Nu ja om iemand echt te veranderen moet je misschien wel ver gaan. Ik kan het dus langs de ene kant wel begrijpen maar langs de andere kant vond ik het een twist te veel.

Verder durft de film soms de aandacht wat te verliezen door een aantal inkakmomenten zoals dat noemt. Maar goed, ik wou deze al lang kijken en het is zeker een prima film. Ik had eigenlijk wel meer iets verwacht richting Saw toestanden, totdat Douglas ging spreken met die twee kerels uit de bar die het spel al gespeeld hadden er levend uit waren geraakt en die er bovendien zelfs erg blij uitzagen dat ze het gedaan hadden. Dat vind ik toch ook een beetje een rare reactie. Natuurlijk weet ik niet welk spel zij gespeeld hebben, maar van het spel dat Douglas moest spelen zou ik nu toch niet blij worden.

P.M 94 schreef:
Ben ik de enige die dit maar een domme film vondt ?

Ik vond het ook een domme voorspelbare film

avatar van max cady
Na een aantal jaren maar weer eens herzien en heeft nog niks aan kracht verloren. Ja, je weet hoe het verhaal loopt dus al bij de 2e kijkbeurt is het spannende er eigenlijk wel vanaf. Maar goed, ik heb me niet verveeld, ook niet bij een 4e of 5e kijkbeurt door de jaren heen. Zoals hierboven ook al benoemd zijn er een aantal zaken misschien wat vergezocht maar who cares .. Inmiddels al 20 jaar oud maar als je deze nog niet hebt gezien en je stoort je niet aan verouderde mobiels en laptops etc.. KIJKEN! Eén van de betere Finchers als je het mij vraagt!