• 8.232.871 stemmen

Geregisseerd door: David Fincher

Met onder meer: Michael Douglas, Sean Penn en James Rebhorn

Releasedatum: 13 november 1997

Over The Game

"What do you get for the man who has everything?"

Nicholas Van Orton is een rijke bankier, die alles heeft wat z'n hartje begeert, behalve een beetje spanning in z'n leven. Rond z'n 48e verjaardag geeft zijn broer Conrad hem een visitekaartje van een entertainment-bedrijf. Nieuwsgierig geworden besluit Nicholas het bedrijf te bezoeken. Hierna staat het leven van Nicholas volkomen op z'n kop. Er zitten mensen achter 'm aan, en hij kan niemand meer vertrouwen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van umbra

umbra

Deze moet ik nog eens herkijken hoor, is al 20j geleden dat ik deze als tiener heb gezien en dacht dat deze toen zeer boeiend was. Ik merk trouwens dat m'n kijklijstje van films eindeloos blijft, vooral pak films die ik nog eerste kijkbeurt moet geven als zijnde 11:14, Jackie Brown, Scarface, Django Unchained, Color Out of Space, Liverleaf, Vertigo,... nogal goed scorende films...

avatar van umbra

umbra

Deze herkijk was meer dan de moeite waard, ondertussen toch ook al 23j oud. Met een sublieme Douglas. Dat deze mij als tiener ook zo boeide verbaasd me wel beetje, omdat ik toch vooral die hard actie en horrorfan was. Werd volledig in het verhaal en het personage Nicholas opgezogen. Heerlijk spannend met mysterieus sausje. 8/10

wood23

laatst weer gekeken maar ik begreep alleen het einde niet helemaal dat Sean Penn aankwam met dat t-shirt met die tekst en erop. En wat bedoelde hij met de tekst ik moest wat doen want je werd echt een klootzak of iets dergelijks

avatar van Orroz

Orroz

@wood23: je begrijpt blijkbaar ook niet dat je hier het einde van een film niet moet verklappen. Ik wilde 'm na ruim 20 jaar nog een keer gaan kijken, maar dat hoeft nu niet meer.

Orroz schreef:

Inderdaad wat stom van mij mijn oprechte excuses dat was helemaal niet de bedoeling geweest. Ik zou dat zelf ook niet leuk vinden ik dacht er echt helemaal niet bij na

avatar van Gert1980

Gert1980

wood23 schreef:

Niet te zwaar aan tillen, zoiets kan gebeuren.

avatar van Gert1980

Gert1980

Deze film blijft geweldig, hoe vaak ik hem ook kijk. Geweldige spanning, actie..

Destijds als sneak preview gezien en was zijn geld dubbel en dwars waard. Top cast ook!

Gert1980 schreef:

Niet te zwaar aan tillen, zoiets kan gebeuren.

Ik til er ook zeker niet te zwaar aan het is ook niet zo dat ik er heel erg mee zat of zo

avatar van aeverhoog

aeverhoog

wood23 schreef:

Je hebt de tekst verborgen. Meer kun je ook niet doen. De tekst is alleen niet meer verborgen voor degenen die hebben gestemd op de film.

"Ik moest wat doen want je werd echt een klootzak" is de reden dat de hele Game werd opgetuigd. Douglas moest eens goed met zichzelf geconfronteerd worden.

avatar van shrink

shrink

Zit zeer goed in elkaar. Chapeau!!

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Dit is nou zo'n film die je een paar jaar opzij legt en wanneer je het plot grotendeels vergeten bent, kijk je hem weer opnieuw en opnieuw en opnieuw!!

In dit genre bestaat er geen betere acteur dan Michael Douglas. Deze man speelt altijd geloofwaardig en zelfs meer dan dat: Boos, paniek, angst, serieus of wat dan ook, hij weet je altijd mee te nemen in zijn emoties. Wat een top acteur!

Geweldige film waarbij je als kijker constant op het verkeerde been wordt gezet en waarbij je geen idee hebt wie wel en wie niet te vertrouwen is. Met een enorme plot twist op het eind.

avatar van joost1964

joost1964

Ik vind net bij herzien dat het veel minder is. Je weet hoe het afloopt (als je hem al eens gezien hebt) en dan is het alles een stuk minder. Maar hey, uiteraard verder een sterke film. Overtuigend geacteerd.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

David Fincher had een heerlijke reeks films in de jaren '90 die de tijd zeker hebben doorstaan. The Game valt wat minder op tussen Se7en en Fight Club, maar moet er zeker niet voor onderdoen. Michael Douglas speelt een wat cliché rol als harde zakenman, maar het is een rol die op zijn lijf geschreven is en er dus zeker voor geschikt is. De film draait vooral rond het verhaal dat de nodige vaart kent. Samen met Douglas' personage vraag je als kijker je af wat nu echt is en wat niet. NIcholas Van Orton wordt gaandeweg paranoia, omdat alles en iedereen verdacht is en deel uitmaakt van The Game.

Heerlijk sfeervol gemaakt met een goed onderhouden verhaal en sterke cast. In 2022 wordt de film al 25 jaar, maar er zit nog geen slijt op.

avatar van princesspeach

princesspeach

Super sterke film, boeiend en echt spannend ook. Film zuigt je er helemaal in mee! Top!!!

het was dus écht een spel. Maaaar wie doet nou zoiets.

avatar van wihu61

wihu61

Blijft leuk, ook de ...e keer.

avatar van jordandejong

jordandejong

Goed geacteerde thriller, maar ondanks dat het af en toe vrij spannend is verbaasd de hoge status van deze film mij wel..... Op nummer 214 van de beste films ooit gemaakt? Serieus...?

Het is absoluut prima vermaak hoor. De (redelijk lange) speelduur vliegt best voorbij, maar heel speciaal is het allemaal niet wat je voorgeschoteld krijgt. Het einde is dan weer zo stupide dat ik et ergens wel leuk vond.