- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- The Game (1997)
The Game (1997)
geronimo
-
- 1955 berichten
- 0 stemmen
Ik vroeg me af wat dat eindshot eigenlijk betekent. Je weet wel waar Clare aan Nicholas vraagt of hij nog een kopje koffie met haar wil drinken. Dan trekt ie zo'n "zou ik 't doen?"-gezicht en je ziet weer 'n totaal verlaten straat.
Wil dat zeggen dat "het spel" misschien nog niet afgelopen is of iets anders?
geronimo
-
- 1955 berichten
- 0 stemmen
Goed...ik ben dus weer de enige op heel deze planeet die zich dat afvraagt...
Bygones
NERD
-
- 1699 berichten
- 1370 stemmen
Hahaha, nee je bent niet de enige... Ik weet het niet, kan het me niet zo erg herinneren. Dus zal niet zo'n vertwijvelde indruk op me gemaakt hebben.
Misschien als ik hem nog eens zie dat ik het weet, sorry.
geronimo
-
- 1955 berichten
- 0 stemmen
Je hoeft je niet te verontschuldigen, hoor Nerd Ik heb wel vaker van die vreemde invallen. Iig bedankt voor je reactie.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Heb het moment ook gezien en dat is juist het mooie aan Fincher. Hij laat de kijker gewoon in het ongewisse. Het is maar wat je er zelf in wil zien.
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
Meer een gezicht van speelde ze nou gewoon dat ze me leuk vind of vind ze me echt leuk. Denk ik....
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Ik had dat ook...en daarbij keken en paar 'gasten' op zijn 'feest' hem nadrukkelijk na toen hij haar achterna liep.
Daarbij kreeg ik ook het idee dat The Game nog lang niet afgelopen was, omdat degene op de slotreceptie die er niet bijhoorden totaal geen idee hadden wat er aan de hand was.
Waar ik meer moeite mee had was het punt vanwaar hij sprong. Want waarom daar en niet op een ander punt?
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
polder: da's al eerder besproken en idd. da's voor mij ook 't grote manco aan deze film. alstie nou es een meter naar links had gestaan.
en mijn visie is: hij heeft 't wel gehad met z'n eeuwige zeik werk en hij gaat met haar mee. hij wordt medewerker van 't spel. da's mijn idee
Simba
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
Hij stond geene meter meer naar rechts of links omdat dat niet in zijn script stond. punt uit. Ik vond de film heel goed, ne keer iet anders. Trouwens ge moet niet alles zo grondig bestuderen, anders zult ge nog in veel films veel mankementen zien zenne
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Hij stond geene meter meer naar rechts of links omdat dat niet in zijn script stond. punt uit. Ik vond de film heel goed, ne keer iet anders. Trouwens ge moet niet alles zo grondig bestuderen, anders zult ge nog in veel films veel mankementen zien zenne
1) hij klom zélf op de rand
2) óók in België leren ze je normaal nederlands. Gelieve ook zo te typen, dit is puur onleesbaar.
Simba
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
als het zo onleesbaar is, waarom kan jij er dan op reageren. Ik neem dus maar aan dat je niet weet wat je hebt geschreven, aangezien je niet weet wat erin staat.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
als het zo onleesbaar is, waarom kan jij er dan op reageren. Ik neem dus maar aan dat je niet weet wat je hebt geschreven, aangezien je niet weet wat erin staat.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
graag even normaal reageren. 't was een normale vraag van mij dus ik verwacht een normaal antwoord terug.
John Doe
-
- 916 berichten
- 2119 stemmen
polder: da's al eerder besproken en idd. da's voor mij ook 't grote manco aan deze film. alstie nou es een meter naar links had gestaan.
en mijn visie is: hij heeft 't wel gehad met z'n eeuwige zeik werk en hij gaat met haar mee. hij wordt medewerker van 't spel. da's mijn idee
Met beide punten eens.
rinusman
-
- 13 berichten
- 115 stemmen
Gisteren op TV 'The Game' gezien.
Mooie film die ik zo hier en daar meer grappig als spannend vond. Aan het einde vond ik het allemaal wel heel erg ongeloofwaardig worden (of ben ik zo dom dat ik het niet begepen heb?), bijv.:
Hoe kunnen de makers van het spel nou weten waar Nicholas Van Orton van het dak af springt? Hij beland precies middenin het kussen!
En hoe konden ze van tevoren weten dat hij z'n broer Conrad "dood" zou schieten?
Pi2
-
- 36 berichten
- 534 stemmen
Goeie vragen...
Ik denk dat, gezien het verleden van Nic (zijn vader pleegde zelfmoord door ook van het dak te springen) ze (zijn broer en de makers van het spel) wel verwachttte dat hij na zo'n traumatische ervaring (het doodschieten van zijn broer) en dat verleden dus, van het dak zou springen.
En dat kussen was ook onwijs groot hóór!!
Wat het doodschieten van zijn broer betreft...
Volgens mij was hij op het einde helemaal paranoia en de weg kwijt en ze zaten hem ook op te fokken, dus wie er ook door die deur zou komen, hij zou toch wel schieten. Volgens mij schiet hij ook gelijk als de deur openspringt en ziet hij een paar seconden later dat het zijn broer is.
Hoop je daarmee geholpen te hebben.
rinusman
-
- 13 berichten
- 115 stemmen
Wat het doodschieten van z'n broer betreft, heb je inderdaad een punt.
Wat aan 't eind ook nogal opvallend in beeld werd gebracht was de rode vlek op de achterkant van het witte colbert van Conrad. Die begreep ik ook niet helemaal. Nic moet met een losse flodder geschoten hebben, anders was Conrad echt dood geweest (het pistool dat hij bij hem thuis in dat boek had verstopt, hadden ze dus toch verwisseld). Maar ja, Nic had ook wat anders kunnen doen dan van het dak springen en daar was natuurlijk weer rekening mee gehouden. Je moet wel aan erg veel dingen denken als je iemand wilt foppen...
Voor mij maakte de overvloed aan details de film erg ongeloofwaardig. Maar ja, dat zal inherent zijn aan het schrijven van zo'n script.
Ach, 't is film. En in een film kan alles, dat zie je maar weer.