Gangster Squad (2013)

3,31

Misdaad / Drama

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Ryan Gosling, Sean Penn en Josh Brolin

Los Angeles, 1949. De meedogenloze maffiakoning Mickey Cohen (Sean Penn) voert het bewind in de stad en verrijkt zich door de inkomsten uit drugs, wapens, prostitutie en – als het even kan – elke weddenschap die afgesloten wordt ten westen van Chicago. En hij doet dit alles dankzij de bescherming van niet alleen z’n eigen crew, maar ook van de politie en de politici die hij onder de duim houdt. Hij schrikt zelfs de moedigste en hardste politieagenten af, behalve een kleine geheime afdeling van de LAPD die, onder leiding van Sgt. John O’Mara (Josh Brolin) en Jerry Wooters (Ryan Gosling), hun krachten bundelen om Cohen neer te brengen.

361 BERICHTEN 78 MENINGEN
avatar van ambrosini
Leuke film, maar vind het niet passen tussen de gangster films.. te weinig spanning en verhaal is ook niet nieuw.. Casting niet slecht..

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/drama/thriller film...
Prima verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Sean Penn, Josh Brolin, Michael Papajohn,
en Ryan Gosling ... Top!
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van mayhemblik
Josh Brolin moet samen met een paar untouchables Gotham City van het boeventuig zien te verlossen, zo kwam de film op mij over.
Een al 1000x eerder gedaan verhaaltje en dan ook nog eens met oneliners als ''here's Santa Claus''
nou dan heb ik het eigenlijk wel weer gehad.

avatar van hkoster
alles was weer eens mogelijk.

avatar van tbouwh
Goede, harde actiefilm waarin een klassiek filmthema bij de kraag wordt gepakt: het beheersen van een Amerikaanse stad door een misdaadkartel. Dat Mickey Cohen en zijn bende echt hebben bestaan, maakt de film geloofwaardiger, alhoewel het in de eerste plaats toch vooral een knokfilm betreft.
Gelukkig duurt de film niet te lang, en goede actie is volop aanwezig. De goede cast is een groot pluspunt: Sean Penn doet het fantastisch als Cohen en ook Brolin, Gosling en Stone zijn erg goed.
Niet bovengemiddeld, maar goed is ie zeker. 4*

avatar van schram101
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Voor het eerst herzien sinds de bioscooprelease. Bijna anderhalf jaar later blijkt deze moderne maffia-actieprent nog steeds een dijk van een film. Origineel, hard en visueel erg interessant. Sean Penn steelt natuurlijk de show als meedogenloze maffiabaas al is Brolin bijna net zo cool. Stoere acteur is dat! De vele bijrollen zijn eveneens goed ingevuld met o.a. Peña, Gosling, Ribsi en natuurlijk de mooie Emma Stone.

Gangstersquad probeert gelukkig nergens serieus, politiek correct of realistisch te worden. Het is niet meer dan verzorgde actie in een heerlijk tijdbeeld. En juist maakt deze Fleischer zo leuk. Het eindgevecht en dan heb ik het over het handgevecht is er misschien wat over, de Santa Claus oneliner trouwens ook, maar ondanks dat is dit toch echt een must-see!

avatar van MDMovie
Aardige film, die nog op mijn lijstje stond om te kjiken.

De jaren '40 worden prima vertoond in deze film en ziet er allemaal gelikt uit.
De cast en dan met name Sean Penn, weet hiet toch een sterke rol neer te zetten als de ''bad guy''.

Enigste wat me toch wel tegenviel aan de film was dat het allemaal net te makkelijk ging. Er wordt nergens echt wat dieper op ingegaan. Het gaat allemaal van het ene moment naar het andere. Dat had van mij wel wat anders gemogen.

Voor de rest prima film.

avatar van Rodger
Letterlijk en figuurlijk een echte gangster film.. en dat is het mooie aan deze film.
De sfeer, omgeving,.. en ambiance..
Goede film. met Sesnn Pen in een perfecte rol.
3.0**

Ijzersterke film. Top setting ook, de aankleding van de film is top. Probeert niet te serieus te zijn, zorgt gewoon voor pure onvervalste ijzersterke entertainment. Ook top acteer prestaties van Sean Penn en de rest van de cast. Weinig op aan te merken, juist doordat de film zichzelf niet overmatig serieus neemt (wat veel films wel doen) blijft het een top film en blijf je genieten. 4 sterren zijn hiervoor op zijn plaats.

avatar van frolunda
Vermakelijke film alhoewel ik de wat cartooneske uitstraling niet altijd even goed vind werken.Zoals de zwaar aangezette rol van Sean Penn die zo uit de film Dick tracy lijkt te zijn weg gelopen.Brolin,en ook Robert Patrick in een wat kleinere rol vind ik daarentegen weer wel sterk.Het verhaal stelt dan weer niet al te veel voor (we bevinden ons hier op wel heel bekend terrein) maar Gangster Squad zorgt in iedere geval wel voor veel pretentieloos en niet al te serieus amusement en als het regisseur Ruben Fleischer (Zombieland) het daar te doen om geweest is de film zeker geslaagd te noemen.

avatar van jelleistop
goede actiefilm die me zeker wist te boeien. goed acteerwerk, zeker ryan gosling vind ik zoals altijd weer super

Goeie film over een speciale politie-unit die jacht maakt op de activiteiten van een maffiakoning. Het verhaal is weinig origineel en het heeft allemaal wel veel weg van The Untouchables. Maar onderhoudend is het wel. Een prachtige aankleding (Los Angeles, eind jaren '40). De cast, met flink wat bekende koppen, is om van te smullen. Met gemak 3.5 sterren.

avatar van Boneka
Eindelijk weer eens een maffiafilm met veel actie waar de spatten vanaf springen. Tot de laatste seconde genoten inclusief de fraaie aftiteling met prenten uit het verleden. Op het laatst neigt ie naar een soort Scarface te gaan, maar de afloop is gelukkig net even anders. Ik vond vooral het verhaal erom heen heel degelijk. Het plot mag dan wel niet zo origineel zijn, het is allemaal wel heel erg goed gebracht, daarbij zijn de technische gimmicks leuk in beeld gebracht! Wel jammer vond ik de belichting die ik iets te donker vond bij nachtelijke activiteiten.

De film heeft ook genoeg menselijke trekjes, waardoor hij net iets meer is dan een maffiafilm alleen. Eigenlijk zijn ze niets vergeten in deze film, zoals het opzoeken van het jongetje met zijn fiets. Enig minpuntje vond ik de rol van Sean Penn. Zijn overdreven praat was iets te gemaakt. Ryan Gosling speelt een mooie cop op de achtergrond. Zijn "lief" Austin Highsmith speelt een fantastische rol als Patty de vrouw van de maffiakoning. Opvallend is dat juist de hoofdrolspeler opvallend rustig in beeld wordt gebracht. Komt verder wel goed over.

Hoewel het hier en daar er wat dik op ligt het geheel erg glad uitziet heb ik me uitstekend vermaakt!

avatar van Flavio
Matige prent die een moderne Untouchables probeert te zijn maar daarin volledig faalt. Ik las de term cartoonesk ergens, het deed me inderdaad denken aan Dick Tracy en Roger Rabbit qua stijl. De film is ook pijnlijk oppervlakkig. Niet dat daar altijd iets mis mee is maar ik had hier wel wat meer van verwacht gezien de cast. Enige pluspunt was dat hij onder de 2 uur bleef.

avatar van leatherhead
Aardige film.

Redelijk doorsnee gebeuren, maar wel erg vermakelijk en aardig uitgewerkt. De acteurs doen het allemaal wel naar behoren. Er worden niet echt veel bijzondere prestaties geleverd, maar zowel Gosling als Penn geven de film wat charme mee, Brolin ben ik echter niet zo'n fan van.

Visueel is het erg verzorgd. Van veel originaliteit kun je niet echt spreken, maar vooral de actiescenés zien er stuk voor stuk best aardig uit. Kan me nog bepaalde scenes voor het oog halen waar er bijvoorbeeld leuk met belichting en slow-mo's werd gespeeld.

Uiteindelijk gewoon wat ik ervan verwacht had, nergens echt hoogstaand of bijzonder maar wel erg leuk vermaak. 3,0*

avatar van Film Pegasus
Gangster Squad heeft zijn filmposter niet mee. Het leek een foute versie te zijn van een Amerikaanse gangsterfilm die alle sfeer mist dat het nodig heeft. Gelukkig is het anders uitgedraaid. Voor één keer niet de jaren '30 maar wel de jaren vlak na WO II. De film heeft wel wat weg van Untouchables, maar met meer dynamiek. Untouchables is dan weliswaar nog iets beter dankzij het verhaal en de epische scènes.

Gangster Squad kan rekenen op een mooie cast die mooi gekozen is. Sean Penn is een sterke tegenstander en zelfs Josh Brolin schittert met zijn harde uiterlijk. Verder nog leuke bijrollen van oa Robert Patrick, Ryan Gosling, Nick Nolte en de immer mooie Emma Stone. De film teert gelukkig niet enkel op wat visuele ideetjes van de regisseur - wat mijn schrik was - maar levert ook de nodige actie af. Hier en daar wat voorspelbaar, maar de actie is er wel en het tempo is hoog genoeg om er van te genieten. Weinig blabla, veel boemboem. Ik dacht bij mezelf dat Dick Tracy zo had gemaakt moeten worden ipv een kinderachtige parodie. Ben blij dat deze film verrassend goed is uitgedraaid.

avatar van MarkFish

Een smet op het blazoen van Penn, Brolin, Gosling en Stone. Wat een voorspelbaar, flinterdun, enorm NIET-origineel verhaaltje. Het is vanaf de eerste scene al duidelijk waar we mee te maken hebben. 'Ga je baas maar vertellen dat Los Angeles van Mickey Cohen is...' Alsof je naar een kinderfilm zit te kijken, haha! Dat Penn bij het lezen van het script niet zoiets had van: 'Ja bekijk het effe. Wie denk je wel niet dat je voor je hebt?!?!' Opmerkelijk..

Josh Brolin die vervolgens als een enorme randdebiel zonder plan het 'huis van de vijand' binnengaat, 'per ongeluk' zijn badge laat zien en vervolgens alle bad guys in elkaar trimt.... Toen was ik er klaar mee. Heel sne dus. Ik zet vrijwel nooit een film af en ik hou van misdaadfilms, maar dit...

Dit script verdient een ongetalenteerd groepje B-acteurs, of C-acteurs.

avatar van olbo
Bij het zien van de cover had ik een soort cartoonverfilming verwacht (net als de titel). Maar het viel reuze mee. Geen topper, maar toch de moeite waard. Slechte cover dat wel.

avatar van Gang_Star
Goede misdaadfilm waarin een eenheid word samengesteld om een maffiabaas te pakken. Sterk geacteerd door de prima cast met een hoop grote namen, vol met actie (zoals de toffe shootouts met tommyguns) en ontploffingen is dit een film die de ruim 100 minuten prima vermaakt.

avatar van Kondoro0614
Gangster Squad

Ik kijk persoonlijk bijna nooit Misdaad films en dan op 'Gangster' / 'Maffia' gebied. Toch heb ik me super vermaakt met Gangster Squad waar ik toch persoonlijk wel een beetje van ben gaan houden. Gangster Squad zit vol met actie en gaat er rap door heen omdat ik me toch wel heb vermaakt met deze film. Het verhaal zit prima in elkaar en het concept is erg leuk. Ik denk dat ik binnenkort maar eens meer misdaad films over de maffia ga kijken, of nou ja, maffia, de gangster . Zeer geslaagd en zeker een aanrader om even mee te nemen als je opzoek bent naar een maffia/gangster film.

avatar van nadrin
Volledig akkoord met Mayhemblik

avatar van Glennekeeeee
Een film die met stijl overeind blijft: The Man From U.N.C.L.E. is een recenter voorbeeldje maar Gangster Squad kan in hetzelfde hokje geplaatst worden.

Nochtans zat er zo veel meer in: Penn, Goslin, Brolin, Stone, Mackie, Pena, ga zo maar door. Een cast om van te smullen en die cast doet het ook voortreffelijk. Penn is heerlijk (vooral het eerste deel van de film) als de slechterik die zo gestoord is in zijn ambitie, een genot om naar te kijken. Net als aan de overkant Brolin die geweldig bruut is en laat zien dat dit soort rollen perfect zijn voor hem. Ook de rest van de cast doet het top al komen we daar wel meteen bij éen van de minpunten van deze film: elk personage is zo cliché geschreven en de samenstelling is ook zo voorspelbaar uit voorgaande gelijkaardige films dat het soms meer op een spoof lijkt van het genre terwijl de film zich voor de rest bloedserieus houd op enkele typische jaren 50-vibe-mopjes na. Visueel is de film wel heerlijk, overdag lekker kleurgebruik, binnenscènes schitterend belicht en de nachtscènes geven die lekkere extra vibe, al is het daar soms toch nét wat te onduidelijk en wazig wat er allemaal gebeurd.
Het scenario biedt ook niets nieuws. Alles al eens gezien, allemaal voorspelbaar, inclusief de twists en Penn die de hele film als een sterke badguy speelt word in de laatste akte als een bange angsthaas weerspiegeld in een zwak eindgevecht als gevolg.
Het lijkt nu wel alsof Gangster Squad niet veel te bieden heeft. Dat is zeker niet waar. Zoals gezegd is de cast degelijk tot top, spelen ze hun personages met de nodige stijl en vibe, is het visueel allemaal dik in orde en hoewel het allemaal voorspelbaar is, is het wel op de best mogelijke manier dat mogelijk is bij herhaalwerk uitgevoerd.

Gangster Squad is een onevenwicht actievehicle die meer dan overeind blijft door de solide uitvoering van het cliché-scenario en enkele leuke tot ijzersterke vertolkingen.

avatar van panax
leuke film, prachtig camerawerk
mooie makeup,prima in orde
standaard verhaal !!
goeie spelers ,mooie locaties.

avatar van des1
Style-over-substance cartooneske verfilming die voor een groot deel de verhaallijn volgt van The Untouchables, die zowel stijl als inhoud te zien gaf. Nl. grote boef waartegen een speciaal team wordt samengesteld. Had meer in kunnen zitten, zeg een beetje meer richting LA Confidential. Nu blijft het bij 2D popcorn vermaak, waarin alleen Sean Penn lekker uit de verf kwam.

avatar van ILDIB
Behoorlijk Prettige film maar soms net iets te cartoonesk. Sommige opbouw stukken gingen te snel waardoor diepte net mist. maar zeker goed te kijken.

avatar van keimpeS
Ik moest in het begin wat aan de stijl wennen, zoals hier veel gezegd te cartoonesk. Later in de film werd ik helemaal mee genomen in de actie en het verhaal!

avatar van Duke Nukem
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ook volledig eens met Mayhemblik en Flavio. De setting van deze film is wel leuk en de cast leek me op het eerste zicht interessant, maar ondanks tamelijk hoge verwachtingen van mijnentwege is Gangster Squad een oppervlakkige film met een dun, afgezaagd verhaaltje.

De film zit vol flauwe clichés, vooral als Brolin op het einde zijn badge in het water gooit. De cartooneske sfeer van deze film, al dan niet opzettelijk bedoeld, zorgde ervoor dat ik totaal niet kon meeleven met de hoofdpersonages. De ene scène doet vermoeden dat de film een heel donkere toon krijgt (de man die door auto's in stukken wordt uiteengerukt), maar op andere momenten voelt het alsof je naar een Roger Rabbit of Dick Tracy-aftreksel zit te kijken.

Josh Brolin vond ik nog het beste, hij speelt zijn rol met de nodige ruigheid, maar Sean Penn (inclusief slechte make-up) speelt een karikatuur van een gangsterbaas waar geen dreiging van uitgaat en 'pretty boy' Ryan Gosling staat er maar een beetje bij te kijken langs de zijlijn. Ik vond deze film een teleurstelling!

avatar van Timothyvdmeer
Setting is erg mooi. Al had ik wel graag wat meer sfeer scenes gehad. Vind Josh Brolin maar een matige acteur. Gelukkig tilt Gosling de film naar een hoger niveau.

Al met al een prettige film die zeker niet tegen valt.

Gangsterfilm over de teloorgang van maffiabaas Mickey Cohen in de jaren 50. Volgens de openingscredits geïnspireerd door ware gebeurtenissen, maar de filmmakers nemen het niet zo nauw met wat er destijds werkelijk gebeurd is. Bovendien zijn ze vergeten om in weerwil van veel buitensporig geweld de film spannend te maken. Al met al in velerlei opzicht matig, waaraan volgens mij de echte liefhebbers van het genre nauwelijks plezier beleven.

avatar van JoeCabot
Maffiafilms komen vaak nogal traag op gang. Niet met Fleischer achter de camera dus. Hij laat er geen gras over groeien, al vraag ik me af of de film niet wat te vroeg zijn kruit verschiet (letterlijk en figuurlijk). Begrijp me niet verkeerd: het niveau blijft hoog tot het eind, iedere shoot-out is echt smullen, alleen ging het niet echt crescendo. Dat weerhoudt de film m.i. van de ábsolute top.

Verder gewoon ouderwets genieten natuurlijk. Verstand op nul. De dialogen zijn minstens even ballsy als de actie. Prima cast ook met Penn en Gosling als uitblinkers. Audiovisueel houdt Fleischer het misschien net iets te braaf, al komen de jaren 50 zeker mooi uit de verf. 4*

avatar van IH88
“It's not paradise, but it is the city of angels.”

Spijkerharde, sfeervolle en soms zelfs humoristische maffiafilm. Het samenspel tussen de acteurs is sterk en visueel komen de stijlvolle jaren 40'echt tot leven. Er vloeit veel bloed en het regent kogels, dus dan is het ook wel fijn als de acteurs ervoor zorgen dat je als kijker meegesleept wordt in het verhaal.

Penn, Brolin, Gosling, Stone, Patrick etc. Allemaal hebben ze genoeg talent en charisma om in dit soort film te excelleren. En een verhaal over een kleurrijk groepje politieagenten die het opnemen tegen maffiabaas Mickey Cohen is altijd interessant om naar te kijken. Met veel expliciete schiet- en knokpartijen. Met het laatste gedeelte rond een hotel als hoogtepunt.