ad
  • 8.105.288 stemmen

TT3D: Closer to the Edge (2011)

Documentaire / Sport | 104 minuten

Genre: Documentaire / Sport

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Richard De Aragues

Met onder meer: Guy Martin, Ian Hutchinson en John McGuinness

Releasedatum: 22 april 2011

Over TT3D: Closer to the Edge

"Just because you're breathing doesn't mean you're alive."

Extreme snelheid en gevaar voor eigen leven: waaghalzen op het spectaculairste stratencircuit ter wereld! Closer to the Edge gaat over de beroemdste en grootste motorrace ter wereld: 'The Isle of Man'. We volgen de koplopers tijdens de race van 2010, waaronder de legendarische motorrijders Guy Martin en Ian Hutchinson. Zij ademen motorsport, leven voor de snelheid en het gevaar. Zij zetten alles op alles om de felbegeerde titel 'King of the Mountain' te behalen.

imageimageimage

avatar van Elmotje

Elmotje

Erg sterke documentaire, misschien omdat ik zelf ook wel een motorrijder, ben maar toch heb ik al van verschillende ''niet petrolheads'' gehoord dat ze deze documentaire erg boeiend vonden.

De mooie natuurbeelden van het eiland maken het gewoon af.

avatar van helleke

helleke

Ik rij (door fysieke omstandigheden) zelf niet met een moto, maar niettemin kon deze documentaire mij ten zeerste boeien.

Schitterende on board beelden die duidelijk weergeven met welke zotte snelheid die gasten door de straten racen.

Het valt dan ook niet te verwonderen dat er telkens doden of zwaargewonden te betreuren vallen.

Maar voor die motorrijders is dat een 'way of life' en een risico die ze erbij nemen.

4 sterren.

scorsese

Uitstekende documentaire over de waaghalzen die meerijden met de gevaarlijkste motorrace op het stratencircuit genaamd 'The Isle of Man'. De snelheden hierbij zijn ongelooflijk. En aangezien hier ieder jaar wel een dodelijk ongeluk bij komt kijken, gaan deze snelheidsduivels toch anders om met het gevaar (het racen is hun leven). Het goede camerawerk levert een aantal spectaculaire beelden op.

avatar van rhiemstra112

rhiemstra112

Geweldige documentaire, met mooie beelden. De muziek bij sommige stukken was ook geniaal.

avatar van motsie81

motsie81

Fenomenale documentaire, met Guy Martin als karikatuur van zichzelf in een prachtige rol.

Een geweldige inkijk in het leven van de coureur. De rush naar adrenaline en de kick die het racen meegeeft maakt dat de rijders het gevaar op een crash op het gevaarlijkste straatcircuit ter wereld voor lief nemen.

Motorracen als definitie voor leven.

avatar van ArnoldusK

ArnoldusK

Sterk vormgegeven, rappe documentaire over bizarre personages, gevoelens en dodelijke gewonden die gepaard gaan met de Isle of Man TT. Motorracen als definitie voor (het) leven, beter kan het inderdaad niet verwoord worden. Deze mannen leven enkel voor zulke wedstrijden, met de wedstrijd op het Britse eiland bovenaan. Guy Martin is een geweldige outcast, of 'maverick' zoals de Engelsen zeggen. Maar desondanks zijn de rollen in deze documentaire, die soms wel wat weg heeft van een 'gewone' film, zijn gelukkig evenwichtig verdeeld over het publiek, de bochten, de geluiden, de sfeer, de dood, de rouw, de en (oh ja!) de race. 4*

avatar van Bambiz0r

Bambiz0r

Ongelooflijke documentaire. Zeker een aanrader voor iedereen die van motorsport houdt, maar ook voor anderen blijft het een fantastische documentaire. Prachtig vormgegeven en inhoudelijk ijzersterke docu.

(ik zat bij eerste onboardscène helemaal in 't begin al op het puntje van mijn stoel, en ik betrapte mezelf erop dat ik elke bocht met mijn hoofd mee bewoog.)

avatar van james_cameron

james_cameron

Spectaculaire, boeiende documentaire over de omstreden jaarlijkse TT-race op het engelse Isle Of Man, waar de motoren door de dorpjes en het landschap scheuren, met veel ongelukken en doden tot gevolg. In de docu wordt vooral kanshebber Guy Martin gevolgd, een markante en charismatische durfal. Hier en daar behoorlijk spannend en visueel een lust voor het oog, voorzien van een bescheiden voice-over van Jared Leto.

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel met motorsport, maar deze documentaire kon mij toch zeer boeien. Dat is vooral te danken aan de prachtige beelden, maar ook het kijkje achter de schermen, hoe die gasten leven voor hun sport- en Guy Martin is natuurlijk een fijne hoofdpersoon: beetje gek, rebels, maar tegelijk heel professioneel. Was Hutchinson de hoofdpersoon geweest was het waarschijnlijk een pak minder interessant geweest (ondanks dat hij alle 5 de races won).

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Kijk dit zijn nog eens motorraces, de teller van het aantal dodelijk verongelukte coureurs ligt ruim boven de 200. In het gefilmde seizoen 2 dodelijke slachtoffers in 5 races. Tellen we alle gewonden nog niet eens mee.

Dat is wel wat anders dan met zwaar onder de doping het prikkeldraad inrijden met je fietsje!

Hier volgen we voornamelijk Guy Martin die dit jaar weer hoopt tenminste één van de vijf races te winnen in de week van deze straatraces...voor de start Otis Redding op de koptelefoon en je voorstellen sigaretjes te roken.

Ik ben geen motorfanaat, maar ik hou wel van dit soort mannen die vol in dit soort levensgevaarlijke wedstrijden te gaan en verder zien we gelukkig ook nog één en ander van alles wat er rond de wedstrijden gebeurt.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Goeie documentaire, prachtige spectaculaire beelden. De coureurs zijn echte snelheids junkies, niet zeuren maar gaan. Zelf ben ik een F1 fan en kijk eigenlijk nooit naar motorraces. Maar ik mis die puurheid van de vroegere F1 wel en daar heeft deze sport meer dan genoeg van. Puur, geen miljonairs sport. Dat liet de documentaire goed zien en dat vond ik heel aantrekkelijk.