Racing with the Moon (1984)

Komedie / Drama

geregisseerd door Richard Benjamin
met Sean Penn, Nicolas Cage en Elizabeth McGovern

Henry Hopper Nash en Nicky, twee amper aan de schoolbanken ontgroeide tieners, wachten in een Californisch kustplaatsje met een mengeling van onbestemde angst en onverholen trots op hun inlijving bij de marine en hun vertrek naar de Tweede Wereldoorlog. Trots omdat ze als goede Amerikanen vastbesloten zijn de vijand een lesje te leren, maar bang voor het onbekende. De laatste dagen voor hun vertrek beleven de twee nog enkele emotionele avonturen. Hopper wordt verliefd op Caddie, de bioscoopkassiére die net in het dorp is gearriveerd. En Nicky maakt zijn vriendinnetje zwanger en moet het nodige geld voor een abortus zien te vinden.

neo (crew)
Te vaak vergeten film met een enorm goeie rol van Nic Cage. 3.5 sterren

avatar van Castor Troy
En sean penn natuurlijk!

Goeie film over twee jongens die binnenkort in dienst moeten ten tijde van WOII en waarvan er één verliefd wordt op een rijk meisje. Ondanks het simpele verhaal en het trage tempo is dit een onderhoudende film. De liefde komt oprecht over en de film heeft een fijne, nostalgische en charmante sfeer. Mooie personages die uitstekend worden neergezet door de jonge Sean Penn, Nicolas Cage en Elizabeth McGovern.