Charlie's Angels (2000)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Komedie

geregisseerd door McG
met Drew Barrymore, Cameron Diaz en Lucy Liu

Drie vrouwelijke detectives met een mysterieuze baas worden ingehuurd door Eric Knox. Knox is de ontwerper van een revolutionair stem-herkennings programma. De software is gestolen, en de Angels gaan op bezoek bij Roger Corwin, de concurrent van Knox, die de hoofdverdachte is. Remake van de serie uit de jaren 70.

djelle
Lennert schreef:
De humor is zo ongelooflijk kinderachtig en de actie zo zouteloos, dat die beoogde lol toch echt uitblijft.

The Charlie's Angels films zijn films die ik steeds bewust vermijd als ze weer eens de buis passeren. Zo te lezen kloppen mijn vermoedens...

avatar van RuudC
Je reinste tijdverspilling inderdaad. Ik heb 'm ooit lang geleden gezien en op IMDB een 5/10 gegeven. Waarschijnlijk zou ik 'm nu nog lager beoordelen.

Djelle, jouw smaak kennende denk ik dat je hem een keertje kunt kijken als je anderhalf uur wil knarsentanden, anders moet je hem inderdaad mijden. Men probeert zo duidelijk harde actie te vermijden om die PG-13 rating te kunnen behouden en daar lijdt een actiefilm toch echt onder. Tenzij je echt speciale gevoelens krijgt bij Diaz, Liu of Barrymore (en je erdoor heen kunt zetten dat ze met uitzondering van Liu echt bijzonder goed proberen om zo schattig over te komen als Japanse schoolmeisjes) heb je hier denk ik echt niets te zoeken

avatar van Aazhyd
Maak je geen illusies, het vervolg is nog zoutelozer.

avatar van Vinokourov
Beetje onbegrepen deze film, gezien de lage waardering. Charlie's Angels vond ik lekker onbenullig en door een totaal gebrek aan pretenties nog best jofel. Met een cast met onder andere Diaz, Barrymore en Bill Murray (de held onder de helden ) zit je al gauw goed! Her en der had het nog een geslaagd grapje en een toffe actiescene, waar de Charlie's Angels zich prima doorheen slaan. Helaas wel teveel en te opzichtig naar andere films gerefereerd, maar al met al een leuk filmpje .

avatar van Bakema NL
Een van de meest waardeloze belachelijk slechte films ooit. Een halfje voor de moeite, maar dat is eigenlijk nog teveel.....dit is gewoon anderhalf uur lang ergeren. En het wordt gebracht alsof het allemaal je van het is....lol.

avatar van Spetie
Onderhoudend filmpje, dat soms wat braaf overkomt, maar dankzij de leuk uitziende dames nog goed door te komen is.

Natuurlijk is de film vooral geschikt op actie en komedie en is het verhaal, voor zover dat er is, maar bijzaak. Juist daardoor had de film soms wel wat meer uit de band mogen springen en gek doen, want op dat gebied blijft de film toch tamelijk braaf. De drie dames doen het alle drie redelijk, al is Barrymore de enige die hier echt weet te overtuigen.

Het tempo van de film is hoog en dat is maar goed ook, want daardoor blijft het allemaal redelijk genietbaar. De actie is redelijk, maar werkt niet altijd even goed. Het is op sommige momenten behoorlijk ongeloofwaardig, al hoort dat wel bij een film als deze. Toch is het niet altijd entertainend genoeg.

avatar van Kim008
Ik vind dit echt een heel leuke en onderhoudende film, met sterkte acteerprestaties! Ik blijf ervan genieten!

avatar van jipt
Sexy onzin! dikke 3,5*/4*

rayman
kinderachtige film, maar nog een stuk minder slecht dan het tweede deel.

Ik heb me best wel sufgelachen om deze flauwe kleurrijke boel, vermaak.

avatar van Fran
Eerlijk gezegd verwachtte ik niks van deze film. Nou ja, eigenlijk verwachte ik gewoon een heleboel flauwe nonsens. En dat klopte helemaal maar wat een leuke flauwe nonsens. Ha ha, het was zo flauw dat het weer leuk werd. Heerlijk overdreven vechtscènes, overdreven acteerwerk en leeghoofdige dialogen.

Af en toe is het lekker om een film als deze te bekijken. Dus mocht je een film kijken vol met melige onzin dan is dit zeker een aanrader.

avatar van woeler82
Heb het eerste deel ook gezien , maar deze vind ik ook slecht, maar wel iets beter als deel 2
Ik gooi ze in de vuilnisemmer, heb die halverwege uitgezet, dus geen beoordeling
Slecht, slecht en nog eens slecht

Gewoon een leuke en vermakelijke Actie / Komedie film, die zich ook lekker wegkijkt van de eerste tot de laatste minuut. Dat komt mede door de destijds fraaie vrouwen Drew Barrymore, Cameron Diaz en Lucy Liu, oftewel Charlie's Angels, die het leuk doen in deze film en die ook een genot zijn om naar te kijken (met name Cameron Diaz).

Het verhaal is misschien flauw en te belachelijk voor woorden en tevens is alles zeer overdreven en ongeloofwaardig zoals o.a. de actie (die wel spectaculair is en ook fraai in beeld werd gebracht), maar dat maakt juist deze film leuk om naar te kijken en regelmatig werkt het ook op de lachspieren en dat bedoel ik in positieve zin, namelijk als de humor in deze film. De vaart in het verhaal is best hoog en er gebeurt ook relatief veel. Ook visueel mocht deze film er wezen en dat is niet alleen van toepassing op de vele fraaie vrouwen zoals de Charlie's Angels en Kelly Lynch in de rol van Vivian Wood. Kortom, op de uitvoering is weinig aan te merken behalve dan het misschien allemaal te dik is aangezet en soms ook wat flauw is. En met dat laatste doel ik voornamelijk op het gedoe omtrent Cameron Diaz, in de rol van Natalie Cook, die soms letterlijk en figuurlijk een dom blondje speelt.

De cast deed het leuk en verdienstelijk en dan vooral natuurlijk de drie fraaie dames Drew Barrymore (in de rol van Dylan Sanders), Cameron Diaz (ze zag er regelmatig heel sexy uit) en Lucy Liu (in de rol van Alex Munday). Ook de rol van veteraan Bill Murray als John Bosley, die min of meer de leiding heeft over Angels, was leuk en hetzelfde geldt voor Tom Green die zoals gebruikelijk de rol van een idioot speelt. In dit geval als bootkapitein Chad. Degene die ik een indrukwekkende en overtuigende (o.a. hoe er uitzag en bijliep) slechterik vond spelen, was Crispin Glover in de rol van "Thin Man" en hij maakte het de Charlie's Angels ook behoorlijk moeilijk.

Het einde mocht er overigens best wezen en dat er een paar jaar later ook nog een tweede deel op zou volgen, kon ik goed begrijpen. Deze film deed het namelijk goed in de bioscopen in de zomer van 2000 en ook de vrouwenband Destiny's Child, ook toen bestaande uit drie vrouwen, heeft deze film natuurlijk goed gepromoot met het destijds leuke liedje "Independent Women" met dito videoclip. Dat vervolg is dan wel zonder Bill Murray omdat hij en Lucy Liu elkaar niet konden uitstaan.

Al met al gewoon een leuke en vooral vermakelijke over de top Actie / Komedie film.

Slecht maar wel beter dan verwacht.

McG is één van die Amerikaanse actieregisseurs waar ik wel een beetje benieuwd naar ben. Deels door zijn Terminator film, deels omdat hij films lijkt te maken die eigenlijk zo leuk willen zijn ipv vast te houden aan onzinnige logica.

Dat is ook wel érg duidelijk te zien in deze film. Eigenlijk één grote comedy met wat actiescenes tussendoor. Die zijn niet altijd even sterk, net als de comedy trouwens. Maar de tongue in cheek ligt er zo dik bovenop dat het wel te behappen is.

Ook de cast is opvallend, vooral de acteurs in de tweede lijn. Murray is dan nog één van de minder aparte keuzes, vooral Rockwel en Glover vallen op in een film als deze. Ook Curry doet het wel aardig, al doet hij niet veel meer dan een vettig lachje bovenhalen.

Groots is het allemaal niet, maar wél vlot, kleurrijk en met een dikke knipoog.

avatar van SillyBilly23
Als tiener vond ik deze geweldig. Het doet me terugdenken aan een tijd waarin je nog amper 5€ betaalde voor een bioscoopbezoekje Het is een leuke, onderhoudende actie-komedie die zichzelf niet te serieus neemt maar toch genoeg capaciteiten heeft om te blijven boeien. Dat het de lachspieren meer stimuleert dan de hersenen spreekt voor zich. Realistisch wordt het ook nergens maar als je het kijkt met verstand op nul, is dit een vlotte wegkijkfilm. Bovendien vond ik de actiescènes qua uitvoering boven het gemiddelde uitsteken. Dat Cameron Diaz niet kan acteren weten we al langer dan vandaag, dus moet ze maar andere troeven uitspelen zoals haar danstalent. Barrymore en de rest deden het dan wel beter. Misschien is het omdat ik er een beetje nostalgisch van word, maar als deze op TV voorbij komt kan ik er gerust nog eens naar kijken. Gewoon een feel good film zonder veel pretentie waarvan ze er gerust wat meer zouden mogen maken.

TMP
Niet best. De film is ontzettend flauw en heeft een nietszeggend plot. De drie hoofdrolspelers zijn zeker charmant, maar er had best een fatsoenlijk verhaal omheen geschreven kunnen worden. Dit gaat al snel vervelen en het wordt nergens leuk. De actie is ook niets bijzonders. Wel een aardige soundtrack, die viel - in tegenstelling tot de rest van de film - niet tegen.

avatar van mrklm
Een leeghoofdige film in de beste zin van het woord. Cameron Diaz, Drew Barrymore en Lucy Liu zijn de verpersoonlijking van Girl Power, mogen ultra cool zijn, de meest waanzinnige stunts doen... en hebben er zichtbaar veel plezier in. Het verhaal doet er niet zoveel toe: Charlie's Angels nemen het op tegen een aantal schurken [Tim Curry, Sam Rockwell, Kelly Lynch en de onvergetelijke Crispin Glover als The Thin Man. Regisseur McG doet geen enkele poging te verhullen dat het hier gaat om vorm en niet om inhoud en da's maar goed ook. Het resultaat is vlot popcornvermaak, met stijl gefilmd en cameo's van LL Cool J en Tom Green "The Chad".

avatar van DjFrankie
Beter dan het 2de deel. Vermaak gemaakt een groot publiek vol actie en vrouwelijk schoon.