We're No Angels (1989)

Drama / Komedie

geregisseerd door Neil Jordan
met Robert De Niro, Sean Penn en Demi Moore

Ned en Jim waren niet van plan om uit de gevangenis te ontsnappen. Omstandigheden dwingen hen echter deel te nemen aan een ontvluchting. Met de politie op de hielen belanden ze in een klein stadje in New England, bekend om zijn mirakels. Een mirakel kunnen beide boeven goed gebruiken als ze uit de armen van de wet en in leven willen blijven. De inwoners van het stadje denken dat Ned en Jim verloren gelopen priesters zijn. De perfecte dekmantel, op voorwaarde dat ze niet uit hun rol vallen. Ned en Jim spelen het spel mee en proberen ondertussen tevergeefs de Canadese grens over te steken. Ze worden immers nog altijd gezocht.

neo (crew)
ik vond deze nog best wel leuk.de niro en penn acteren weer fantastisch.erg komisch hoe ze van de ene absurde situaties in de andere komen.3 sterren

tom
Zeer goed geacteerd natuurlijk, grappig verhaal. Er zitten wel een paar komische momenten in, maar voor een komedie vind ik het wel mee vallen. Wel steeds een grijns op mijn smoel gehad. 2.5 ster

Best leuk.
Toch blijf ik een beetje met een flauwe smaak zitten bij scènes waarin een duidelijk-zichtbare boef in een kazuifel of zoiets meedoet met een processie... of waarin Sean Penn wordt voorgesteld als de beroemde theologische schrijver van Het Wonder Der Openbaringen...
Het 'opschorten van ongeloofwaardigheid' speelt vaak een belangrijke rol bij film. Je moet het als kijker WILLEN geloven, terwijl je als normaal oppassend burger zou zeggen : doe effe normaal.
Gek : als Nicholson in Cuckoo's Nest tijdens dat vistochtje alle gekken voorstelt als professor, lig ik van vertedering (en van het lachen) naast m'n stoel.
Waarom hier dan soms net niet ?

avatar van petey
Als de geleerden daar nou es achterkwamen.

Liever niet, want dan wordt elke film in Hollywood volgens dat recept gemaakt.

FisherKing
Waarom hier dan soms net niet ?
Als de geleerden daar nou es achterkwamen.
Heeft toch grotendeels te maken met het charisma van de desbetreffende acteurs. Die kunnen ook vaak een film redden die anders absoluut niet kijkwaardig is ( raar script, zelfs rare regie )

Petey heeft gelijk. Gelukkig kijken geleerden stiekum televisie.

En FisherKing legt de vinger op de juiste plek. Maar het is nog net ietsje ingewikkelder, vrees ik. Als je me toestaat.

De Niro en Sean Penn hebben charisma, zou ik zeggen. In andere rollen wil ik graag naar ze kijken. Hier loopt De Niro niet alleen te schmieren, maar soms ongelofelijke bekken te trekken. Let maar op. Hij gelooft er zelf niet in, lijkt het [maar waarom is hij dan executive producer ? Dan doe je toch een beetje je best ?]

Raadselachtige film kortom.

Eeuwen geleden gezien.

avatar van ThaMovieVoter
2 van mijn favoriete acteurs, maar toch een matige film. Dit hadden ze beter kunnen uitpakken.

avatar van Niriath
Lekker makkelijk weg te kijken en een goeie prestatie van Demi Moore en Sean Penn...

3,5 *

avatar van gondwana
Die laatste speech van sean penn is me toch altijd al bijgebleven...

Is deze eigenlijk in Nederland als dvd te krijgen? (geen import)

Herzien. Leuk verhaal en mooie rollen van Penn en De Niro, samen tillen ze de film naar een hoger niveau. Jordan vind ik een goede regisseur, Interview is veruit de beste vampieren film die ik ooit heb gezien. Wil meer zien van Jordan. 3*

avatar van decsss
hele leuke film, ik zou deze 2 acteurs nogmaals samen aan het werk willen zien in een leuke misdaad.

avatar van Betamax
Leuke film en nog spannend ook.
De Niro speelt uitstekend maar Penn vind ik wat tegenvallen.
Prima film!

Nogal langdradig...

avatar van movie fan
redelijke goeie komedie , hij was niet echt een topper , maar wel aangenaam om is gezien te hebben . robert de niro en sean penn acteren goed , al ben ik van robert de niro wat meer gewend . al bij al vondt ik het een goede film een 3.5

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Jordan de vreemde vogel.

Want hij is op zijn minst wisselvallig.

Evenals het plot van deze film. De humor is ondergeschikt aan de acteurs. Gelukkig wordt de gehele film gedragen door Penn en DeNiro en de chemie tussen hen. Iets te veel minpunten verbieden een volle voldoende, maar vermakelijk en onderhoudend is e.e.a. wel.

Redelijk.

avatar van xgogax
Deze film heb ik zo'n 18 jaar geleden voor het laatst gezien . Ik vond 'm toen erg leuk , vooral door Robert De Niro en Sean Penn . Volgens mij hebben ze sindsdien nooit meer in 1 film gespeeld . En dat is jammer , want ze vormen samen een geweldig ( komisch ) duo !

avatar van wess16
Ik ben echt een grote De Niro-fan, maar dit vond ik niet veel. Hij en Sean Penn zijn net Peppie en Kokkie in een onleuke klucht. Niet grappig en niet spannend.

avatar van margo1
Wat een vreselijk flauwe film. Flinterdun verhaal en slecht geacteerd. Vooral Robert de Niro moest zich schamen voor zo'n waardeloze prestatie.

avatar van frolunda
Ik heb destijds erg genoten van deze film,niet omdat hij nou zo geweldig goed is maar gewoon erg leuk.Een prima comedy waarbij de aanwezigheid van DeNiro en Penn iets extra's geeft.

Een lekkere wegkijk film voor een zondagmiddag.

avatar van missl
Wat een jonkie is Penn hier nog, schattig hoor. Prima komedie waarbij voldoende gebeurd om je aandacht erbij te houden. Ik vond alleen DeNiro niet zo goed acteren met die rare trek telkens om zijn mond.

missl schreef:
Dat vond ik nou net het hoogtepunt.

avatar van missl
frolunda schreef:
Dat vond ik nou net het hoogtepunt.

Het is me opgevallen dat dat niet zozeer aan deze film ligt maar dat hij over het algemeen zo acteert. Dus dan moet je meer films kijken met hem erin

avatar van frolunda
Hij doet het inderdaad wel vaker maar omdat ie het in We're no angels zo overdreef vond ik het juist erg grappig.

avatar van clubsport
aardige komedie met soms zijn grappige momenten .
Heb trouwens altijd gedacht dat het verhaal zich gewoon in de moderne tijd afspeelde maar had me dus blijkbaar vergist

avatar van Elchapo
Lang geleden gezien,leuk!!!! 3.5 stars.