We're No Angels (1989)

Drama / Komedie

geregisseerd door Neil Jordan
met Robert De Niro, Sean Penn en Demi Moore

Ned en Jim waren niet van plan om uit de gevangenis te ontsnappen. Omstandigheden dwingen hen echter deel te nemen aan een ontvluchting. Met de politie op de hielen belanden ze in een klein stadje in New England, bekend om zijn mirakels. Een mirakel kunnen beide boeven goed gebruiken als ze uit de armen van de wet en in leven willen blijven. De inwoners van het stadje denken dat Ned en Jim verloren gelopen priesters zijn. De perfecte dekmantel, op voorwaarde dat ze niet uit hun rol vallen. Ned en Jim spelen het spel mee en proberen ondertussen tevergeefs de Canadese grens over te steken. Ze worden immers nog altijd gezocht.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Jordan de vreemde vogel.

Want hij is op zijn minst wisselvallig.

Evenals het plot van deze film. De humor is ondergeschikt aan de acteurs. Gelukkig wordt de gehele film gedragen door Penn en DeNiro en de chemie tussen hen. Iets te veel minpunten verbieden een volle voldoende, maar vermakelijk en onderhoudend is e.e.a. wel.

Redelijk.

avatar van frolunda
Ik heb destijds erg genoten van deze film,niet omdat hij nou zo geweldig goed is maar gewoon erg leuk.Een prima comedy waarbij de aanwezigheid van DeNiro en Penn iets extra's geeft.

Matige film waarin twee ontsnapte gevangenen zich voordoen als priesters om zo de grens over te kunnen steken. Een prima en redelijk avontuurlijke opening en ook de finale is wel aardig. Daar tussenin zakt het allemaal snel in, simpelweg omdat het nogal saai uitgewerkt is. Mooie locatie en decors. Niet bepaald de beste film voor Robert DeNiro en Sean Penn.