menu

Film / Cast en crew / Sean Penn

zoeken in:
Ben het vaak oneens met je Speranza, maar hier heb je wat mij betreft helemaal gelijk. Ik ga Milk binnekort toch maar kijken. Ben totaal geen Fan van van Sant, maar goed, ik wil de film, vanwege de rol van Penn toch wel zien.

Ik begin ook steeds een grotere fan te worden van Sean Penn. Dat het een erg goede acteur was, wist ik allang, maar hij heeft ook bewezen buitengewone regiekunsten te hebben. Met Into The Wild levert hij een (voor mij) magistrale film af. Binnenkort maar eens wat meer opzoeken van Penn. Voor nu staat zijn rol in Mystic River me nog het meest bij. Milk wil ik z.s.m. zien.

Sean Penn, dan denk ik altijd aan State of Grace.
Was zo'n beetje de eerste film die ik zag. Een mooie acteurs-film.

edit: En vergeet U-Turn niet te kijken.

SniPes schreef:
(quote)

Hoezo werd het de allerhoogste tijd na Mystic River? net of die daarna zoveel oscarwaardige rollen heeft gespeelt?

The Interpreter, All the Kings Men?

21 Grams en The Assassination of Richard Nixon.

Spetie schreef:
Ik ga Milk binnekort toch maar kijken. Ben totaal geen Fan van van Sant, maar goed, ik wil de film, vanwege de rol van Penn toch wel zien.

Moet je zeker gaan kijken, topfilm! Ook Josh Brolin speelt erg sterk. De docu The Times of Harvey Milk is trouwens ook zeer de moeite waard.

Fikret8 schreef:
(quote)

21 Grams en The Assassination of Richard Nixon.

21 grams is uit hetzelfde jaar, je kan maar 1 best actor oscar in een jaar winnen

Ik vind Penn lichtelijk overschat. Komt vooral door zijn huilscènes, die hij bijna niet uit een film kan laten, maar die niet echt goed zijn. In Milk had ik echter nergens last van, ijzersterke rol en hij verdiende het beeldje.

Ik vond de eerste twee door Penn geregisseerde films redelijk tot matig, The Pledge vond ik goed. Ik verwacht veel van Into The Wild.

Als acteur vind ik hem 'cool' , zoals bijvoorbeeld in U Turn. In coole rollen zie ik hem dan ook het liefst, als drama-acteur ligt hij mij minder.

Penn heeft trouwens best een ouwe kop gekregen, vergelijk eens met Clooney en Pitt bijvoorbeeld.

starbright boy (moderator)
Penn had altijd al een beetje een oude kop vind ik. Zelfs als twintiger al.

starbright boy schreef:
Penn had altijd al een beetje een oude kop vind ik. Zelfs als twintiger al.

Een karakterkop noem ik dat. Dat is juist een groot pluspunt. Wees blij dat hij niet zo'n gladgestreken, dertien-in-dozijn gezicht heeft! Er zijn al genoeg van die nietszeggende Ken-poppen in de filmwereld. Liever een karakterkop dan een etalagepop, zeg ik altijd maar.

speranza
Daar sluit ik me volledig bij aan.

Nooit veel van gezien helaas! Als ik het even snel nacheck maar vier films, vrij weinig dus. Zijn minimale rol in The Game staat me weinig meer van bij dus blijven alleen zijn rollen in Fast Times at Ridgemont High, Bad Boys (zijn eerste twee grote film rollen) en Colors over en in al die films deed hij het prima, vooral in die tweede, al zal hij door iedere fan van 80's films natuurlijk altijd bekend blijven als surfdude/stoner Jeff Spicolli. Zal snel eens wat meer van hem bekijken, Milk, 21 Grams en Mystic River staan in ieder geval hoog bovenaan de to watch list...

Goede acteur . Vooral in Milk en 21 Grams. Hij lijkt alle soorten rollen wel te kunnen spelen. Dead Man Walking en Mystic River moet ik nog zien .

niethie schreef:
Nooit veel van gezien helaas! Als ik het even snel nacheck maar vier films, vrij weinig dus. Zijn minimale rol in The Game staat me weinig meer van bij dus blijven alleen zijn rollen in Fast Times at Ridgemont High, Bad Boys (zijn eerste twee grote film rollen) en Colors over en in al die films deed hij het prima, vooral in die tweede, al zal hij door iedere fan van 80's films natuurlijk altijd bekend blijven als surfdude/stoner Jeff Spicolli. Zal snel eens wat meer van hem bekijken, Milk, 21 Grams en Mystic River staan in ieder geval hoog bovenaan de to watch list...

Dan moet je zijn beste films dus nog zien. Ook The Indian Runner is een aanrader trouwens, maar daar is moeilijk aan te komen helaas. Dead Man Walking mag je eigenlijk ook niet missen.

In Mystic River verpestte die asovrienden van zijn personage het een beetje voor mij. Lastig uit te leggen.

Sean Penn is een geweldige acteur en ik ben het eens met Benicio.

At Close Range, ook een goede. Daarin speelt Christopher Walken zijn vader. Ook hij spettert van het scherm!

Sean Penn is een goede acteur, maar hij is nu aan het vertellen hoe de Britten en Argentijnen om moeten gaan met de Falklands

PowNed : Sean Penn begint Falklandoorlog

duidelijk een geval van een acteur die ineens denkt dat hij verstand heeft van hoe de wereld inelkaar zit

Dan kunnen de Canarische Eilanden gelijk aan Morokko gegeven worden, de ABC eilanden gaan naar Venezuela (daar zullen ze blij mij zijn op Aruba of Bonaire), en Guam mag in bezit van Japan of de Filipijnen zijn. Is dat ook goed met jou Sean?

Warren Stantin
Uzza_Sparta schreef:
Sean Penn is een goede acteur, maar hij is nu aan het vertellen hoe de Britten en Argentijnen om moeten gaan met de Falklands

PowNed : Sean Penn begint Falklandoorlog

duidelijk een geval van een acteur die ineens denkt dat hij verstand heeft van hoe de wereld inelkaar zit

Dan kunnen de Canarische Eilanden gelijk aan Morokko gegeven worden, de ABC eilanden gaan naar Venezuela (daar zullen ze blij mij zijn op Aruba of Bonaire), en Guam mag in bezit van Japan of de Filipijnen zijn. Is dat ook goed met jou Sean?

Penn is dan geen politicus maar weet vele malen meer verstandigere dingen te vertellen over de maatschappij dan tal van politici. Laat staan de riooljournalisten van PowNed die met hun goedkope en kwalijke stemmingmakerij al helemaal de weg kwijt zijn. Wat Penn als regisseur betreft: The Pledge vind ik een briljante film. Dat komt mede door het voortreffelijke acteerwerk van Jack Nicholson en Robin Wright maar ook door de prachtig ingetogen manier waarop Penn de film in beeld heeft gebracht. On-Amerikaans en mede daarom een verademing tussen alle rotzooi van tegenwoordig. Als acteur had ik nooit zo'n hoge pet op van Penn, maar hij is echt gegroeid. Als louche advocaat in Carlito's Way is hij ronduit fantastisch maar ook zijn rollen in Mystic River en The Game zijn memorabel.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=JDvcmmW0VwY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

This Must Be the Place (2011) Vanaf 26 april in de bioscoop

Warren Stantin schreef:
Penn is dan geen politicus maar weet vele malen meer verstandigere dingen te vertellen over de maatschappij dan tal van politici.....

maar weet duidelijk niks over de Falklands! (die bestonden zelfs voordat Argentinië er was)

Penn moet bij films blijven. Is zelfs een goede acteur. Wat hij had geprobeerd met die publicity stunt met Argentinië was lachwekkend

Gast
geplaatst: vandaag om 13:16 uur

geplaatst: vandaag om 13:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.