menu

Film / Cast en crew / Al Pacino

zoeken in:
Vind het niet echt een boeiende acteur ofzo

Ik vind hem heel goed acteren.
Leuke vent lijkt het me
In The Gotfather is hij ook weer grandioos

matthijs_013 schreef:
Vind het niet echt een boeiende acteur ofzo

Waarom niet....

Nou ik heb eindelijk Scarface gezien, en vond Al Pacino een goede rol neerzetten.
Op naar de volgende films.

Gister The Recruit gezien. Blijkt dat Al Pacino toch een superacteur is.

Een grootheid die ik nooit zal vergeten.

In mijn ogen is Al Pacino een God. M'n levensdoel is dan ook alle Al Pacino-films kijken.

The Godfather(5)
Scarface(4,5)
Carlito's Way(4,5)
The Godfather lll(4,5)
The Godfather ll(4)
Heat(4)
The recruit(4)
Donnie Brasco(3,5)

Zeker Al Pachino zeker een van de besten maar vind Scarface beter dan The godfather.

Al Pachino in zijn jongere jaren was een held.
DThe Godfather en Scarface worden niet voor niets vaak gezien in top film lijsten. Helaas is hij voor mijn gevoel iets te lang door gegaan. Een een Pachino die als jonge hond acteert is toch beter dan de mentor rol zo als hij die had in Two for the money.

dr maikel schreef:
Al Pachino in zijn jongere jaren was een held.
DThe Godfather en Scarface worden niet voor niets vaak gezien in top film lijsten. Helaas is hij voor mijn gevoel iets te lang door gegaan. Een een Pachino die als jonge hond acteert is toch beter dan de mentor rol zo als hij die had in Two for the money.

De oudere Pacino heeft ook enkele sublieme rollen: Devil's Advocate (die eindscene ), Insomnia enz...
Natuurlijk is zijn ouder werk nog beter. Mijn favoriete Pacinofilms zijn natuurlijk de Godfathers, maar hij heeft zoveel meer gedaan.
Voor mij is hij ongetwijfeld de beste acteur allertijden.

don vincenzo schreef:
In mijn ogen is Al Pacino een God. M'n levensdoel is dan ook alle Al Pacino-films kijken.

Helemaal mee eens, alleen van mij krijgt hij deze cijfers:

The Godfather(5)
Scarface(4,5)
Carlito's Way(4,0
Scent of a Woman 5
The Godfather lll(4,0)
The Godfather ll(4,5)
Heat(4,5)
The recruit(4)
Two for the Money 4,0
Donnie Brasco(4,5)
Sea of love 3,5
Dog Day Afternoon 3,5
Serpico 3,5

Oke hij heeft een paar onvergetelijk rollen op zijn naam staan, en hij is een geweldige acteur. Maar toch vind ik het jammer dat hij altijd zo getypecast is in vooral in gangster of politie rollen.
Ook gaat hij vaak erg over de top als hij zijn rol speelt daar kon ik me in scarface zoals al eerder gezegt erg aan ergeren.
Maarja heb dan ook een heleboel van zijn grote meesterwerken niet gezien.Kortom een acteur die vaak getypecast wordt in vooral gangsterrollen, en naar mijn weten erg overschat wordt.

Al Pacino in The Godfather (en dan met name deel 2) is gewoon angstaanjagend goed. Niet te beschrijven.

beoordelingen AL PACINO films

The Godfather II 5*
The Godfather 5*
Heat 4,5*
Glengarry GlenRoss 4,5*
Donnie Brasco 4,5*
The Godfather III 4,5*
Dog Day Afternoon 4*
Carlito's Way 4*
Insomnia 3,5*
The Recruit 3,5*
Sea Of Love 3*
Two For The Money 3*
The Devil's Advocate 3*
Any Given Sunday 2,5*
Scarface 2,5*
Revolution 1*
Gigli 0,5*

Geweldige acteur, die ECHT niet alleen als gangster of politieagent gecast wordt hoor...

Ik ga binnekort Serpico kijken.

Klopt ook, ik heb er 12 gezien en dan een hoop van zijn minder bekende.
Panic in needle park
the godfather
the godfather part 2
dog day afternoon
scarface
godfather part 3
frankie and johnny
heat
insomnia
simone
the recruit
gigli

Niet veel dus, en heel weinig klassieker.
En pacino is inderdaad angstaanjagend goed in the godfather

Al Pacino is 1 van de beste acteurs allertijden zo niet de beste.

De volgende films heb ik gezien:

1 The Godfather I 5*
2 The Godfather II 5*
3 Scarface 4,5*
4 Carlito's way 4,5*
5 Dog Day Afternoon 4,5*
6 The Godfather III 4,5*
7 Heat 4*
8 Donnie Brasco 4*
9 The Devil's Advocate 4*
10 Serpico 4*
11 The Insider 4*
12 Scent of A Woman 3,5*
13 Insomnia 3,5*
14 The Recruit 3,5*
15 88 minutes 3,5*
16 Oceans 13 3*

De meeste toppers van al heb ik wel gezien denk ik.
De top10 heb ik allemaal in bezit.

Glengarry Glen Ross en Sea of Love staan nog bovenaan het verlanglijstje.

Ik voel zoveel liefde voor Al Pacino, mn hart overstroomt ervan.

Godfather I (5)
Scarface (5)
Carlito's Way (4,5)
Heat (4,5)
Godfather II (4,5)
Godfather III (4,5)
Donnie Brasco (3,5)
Insomnia (3,5)
S1m0ne (2,5)
Gigli (0,5)

Pacinoliefhebbers moeten ook eens The merchant of Venice bekijken. Aardig Shakespearedrama dat mij veel meer wist te bekoren dan ik had verwacht, zeker de moeite. Vreemd genoeg zowat 'girlpower avant-la-lettre'...
Pacino speelt zoals vanouds geweldig en is naar het einde van de film toe volledig op dreef. Pleit ook weer voor zijn veelzijdigheid dat ie in dit soort film moeiteloos overeind blijft.

Eazyfan
Ik vind dat hij z'n beste rol speelt in The Godfather II, Scarface vind ik miss ietwat geslaagdere film maar zijn rol in Godfather II vind ik gewoon geniaal. Dat ene stukje met dat verraad van Fredo vond ik zo overtuigend goed, KIPPENVEL!!!
Tony Montana bevalt me ook wel maar die heeft zo z'n mindere kanten qua persoonlijkheid, naar einde toe vond ik hem wel fantastisch.

606
Eazyfan schreef:
Tony Montana bevalt me ook wel maar die heeft zo z'n mindere kanten qua persoonlijkheid, naar einde toe vond ik hem wel fantastisch.

ik heb de film al 7 keer gezien en blijf op en top genieten.

he you fuck you. super toch

Popeye Doyle
Ik vind Tony Montana zijn beste rol.

hij heeft wel meedere goede rollen, het is geen piet snot ofzo...

606
jacobz schreef:
hij heeft wel meedere goede rollen, het is geen piet snot ofzo...

dat zegt hij ook niet hij vind hem als tony het beste hij heeft over de rest nog niks gezegd

veron35
Van wat ik tot nu toe van hem gezien heb vind ik het ook zijn beste rol. Donnie Brasco zijn beste film. Angels in America, Carlito's Way, Dog Day Afternoon, Scent of a Woman en Heat wil ik nog graag een keer zien. Carlito's Way en Heat al wel in bezit. Angels in America lijkt me helemaal geweldig.

Sinds ik de Godfather heb bekeken inkeke jaren geleden is Al Pacino zinder twijfel mijn favoriete acteur aller tijde.Per soonlijk vind ik zijn beste acteerprestatie dan toch The Godfather part II, omdat hij in die film Michael Corleone neerzet als een duivelse,meedogenloze en onaanraakbare gangster.Je blijft na de film met een weergaloze indruk achter.Magistraal gewoon!!!

Hij is vandaag jarig =D

gefeliciteerd Al, nog vele jaren!

606
Van harte Proficiat Al en nog veel gezonde jaren

grootste acteur ever

Ik dacht laat ik eens wat lovende woordjes over deze acteur op het internet kwakken maar dat lijkt me niet meer nodig... Geloof dat iedereen het er unaniem over eens is. Hopen dat iemand opstaat en openstaat voor een leuke discussie, ik kan iig geen kwaad woord over deze kerel

Beste acteur ooit, pronkt op de nummer 1

Gast
geplaatst: vandaag om 03:16 uur

geplaatst: vandaag om 03:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.