Stand Up Guys (2012)

3,03

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Fisher Stevens
met Al Pacino, Christopher Walken en Alan Arkin

Een groep gepensioneerde gangsters besluit nog eenmaal samen te komen voor één laatste epische nacht. Val (Pacino) heeft er net een gevangenisstraf van 28 jaar opzitten, enkel en alleen omdat hij weigerde één van zijn criminele vrienden te verraden. Zijn beste vriend Doc (Walken) haalt hem op aan de gevangenispoort, en de twee nemen al gauw contact op met een andere oude vriend, Hirsch (Arkin). Hun band is nog steeds erg sterk en de drie halen oude herinneringen op. Ondanks hun leeftijd zijn hun capaciteiten om herrie en onrust te veroorzaken nog steeds intact. Kogels vliegen in het rond wanneer ze een hilarische poging wagen om de decennia van misdaad, drugs en seks die ze gemist hebben te compenseren.

104 BERICHTEN20 MENINGEN

geplaatst: 15 april 2014, 22:07 uur [permalink]
De cast maakt het nog enigszins behapbaar. De film zelf is niet al te best!

avatar van Decec
geplaatst: 18 april 2014, 22:06 uur [permalink]
Een goede komedie/misdaadfilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Bekende acteurs Christopher Walken, Alan Arkin, Al Pacino
en Mark Margolis...

avatar van John Lee Hooker
geplaatst: 29 april 2014, 13:01 uur [permalink]
Aardige komedie waarin Pacino wederom een formidabele rol neerzet en Christopher Walken een goede aansluiting bied voor een jofel duo. Ze maken eigenlijk niet zoveel mee maar de gesprekken zijn leuk en de aanwezige omstanders vormen een geschikte bijdrage. Muziek wordt met mate ingezet en het geheel wordt soepel naar voren gebracht. Eigenlijk mogen ze wel vaker zo'n scenario met oude vrienden aanhalen; het brengt wat meer overwogen keuzes en het is mooi om ze op gepassioneerde wijze hun tijd te zien doorbrengen.

avatar van oemoemenoe
geplaatst: 11 juni 2014, 14:57 uur [permalink]
Symphatiek zwartgallig misdaaddrama .
Voor de goeie dialoog en het uitstekende acteerwerk geef ik 4 sterren.

geplaatst: 24 augustus 2014, 14:57 uur [permalink]
Saaie oude mannen film, redelijke film

avatar van alpacino4life
geplaatst: 4 september 2014, 23:49 uur [permalink]
waneer komt ie nou op dvd vraag ik me af?

geplaatst: 25 september 2015, 15:09 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Aan de cast ligt het niet, ook de onderlinge chemie is best aanwezig. Ze moeten het echter met een erg matig plot doen waarbij met name Pacino er soms ongenadig van af komt dieptepunten bij die hoer en op de dansvloer. Het plotse afscheid van Arkin slaat ook negens op. Jammer dat ze niet een wat beter plot hadden om mee te werken, acteren kunnen de heren nog wel.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 20 november 2015, 23:32 uur [permalink]
Stand Up Guys

Aangezien hij op Netflix geplaatst is leek het me erg leuk om Stand Up Guys te gaan kijken aangezien dit toch wel aangegeven werd als Actie / Komedie (op Netflix). Ik ben wel fan van een genre als deze maar toch was Stand Up Guys me wat tegen gevallen, niet zozeer qua inhoud maar meer qua uitstraling. Het is soms een wat te trage film en ik kon me soms niet goed aan de film vast klammen.

Na de geweldige rol van Al Pacino in de beroemde Scarface (1983) had ik toch wat meer verwacht van de beste man in deze film, toch hield hij zich een beetje in en ik vond hem achteraf niet zo grandioos acteren, even min als: Christopher Walken. Het verhaal was simpel maar geinig om te volgen en het concept was prima. Wat mij betreft uitstekende film om even tussen door snel aan te zetten met zijn korte afspeelduur!

avatar van Erick1985
geplaatst: 24 november 2015, 00:02 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Erg leuke film, met een topcast. Alleen het feit dat Walken Pacino moet doden en Pacino weet dat maar het kan 'm niks schelen, vind ik behoorlijk raar en had niet nodig geweest vind ik.

Leuke komedie en goeie dialogen maken deze film tot een hilarische anderhalf uur. Top!

avatar van Macady
geplaatst: 24 november 2015, 22:31 uur [permalink]
Ik had een beetje gehoopt op een film alla 'last vegas, helaas was dit niet het geval. Pacino is altijd goed maar speelt hier erg op de automatische piloot, dit zelfde geldt voor Walken. Een aardige film voor op de dinsdagavond, niet veel bijzonders.

avatar van Beatle
geplaatst: 17 december 2015, 09:50 uur [permalink]
5 sterren zou een beetje 'over the top' zijn, maar had ze graag gegeven. Ik ben sowieso een fan van Walken en zeker van Pacino. Zie hun films al vanaf de start van hun carrière, en net zoals zij nu 'oldtimers' zijn zetten ze die rol ook fantastisch neer in deze film. Heerlijke humor, de nuchterheid en bewustwording dat ze in de nadagen van hun leven zitten en er nog even alles uit te halen. Ik bekijk deze film dus echt vanuit twee gezichtspunten en vond hem om die reden echt heerlijk. Heb ook nog even teruggedacht aan de grafrede die Pacino hield, grappig dat een 'niemendalletje' van een film je aan het denken zet.

geplaatst: 22 januari, 19:19 uur [permalink]
Een niet echt bijzondere film, de grappen waren niet grappig, en de film kwam niet echt van de grond; al met al ,was het wel een voldoende waard!!

avatar van Fryce
geplaatst: 1 maart, 22:09 uur [permalink]
Prima vermaak!

geplaatst: 29 mei, 23:10 uur [permalink]
Zeer matig.

De opzet zou op zich best leuk kunnen zijn en Arkin en Walken doen het ook wel fijn. Alleen draait alles rond Pacino en net hij gaat ver over de schreef met z'n rol. Té dik aangezet, waardoor de humor al snel verdwijnt en zijn typetje vooral irriteert.

Best jammer want Stevens doet nog wel z'n best om er wat van te maken, ook de bijfiguren zijn best grappig. Alleen is het nogal kinderachtig bij momenten, vooral de humor komt niet goed uit de verf. En da's best vervelend voor iets wat toch deels een comedy poogt te zijn.

Ouwe knarren die iets te cool willen zijn, sowieso best lastig om goed uit te voeren. Walken kan het wel, Arkin is degelijk, Pacino kan gewoon niet volgen.