Manglehorn (2014)

geregisseerd door David Gordon Green
met Al Pacino, Holly Hunter en Harmony Korine

AJ Manglehorn is een wat oudere, gewone man die in een klein dorpje woont. Hij verzorgt zijn zieke kat, maakt elke vrijdag een praatje met de lokale bankbediende en eet elke dag in hetzelfde restaurant. Maar er is meer aan de hand met Manglehorn: hij is een ex-misdadiger die, 40 jaar geleden, de vrouw van zijn dromen opgaf voor die ene grote "klus". Nu denkt hij dagelijks obsessief na over de keuzes die hij gemaakt heeft.

Malick

de grunt schreef:
Alleen die poster al . Waar is die grootheid de laatste jaren toch allemaal mee bezig.... Kan een groot cineast deze maestro s.v.p. nog één keer laten schitteren in een mooi geschreven rol. Dit verdient hij.

Wat is er mis met de poster?

avatar van de grunt
lezertje schreef:
Wat is er mis met de poster?

avatar van goongumpa
Malick schreef:
Zo, ja, de verrassing van het 'jaar'. Ergens tussen Herzog, Korine en Lynch in.

daar noem je net drie van m'n absolute favoriete regisseurs, maar ja, green heeft zeker veel gemeen met allemaal. vooral joe was meesterlijk, maar ook deze klasse.

lezertje

Goed je vindt de poster dus om te huilen, of je vindt hem zo grappig dat je de tranen van het lachen in je ogen krijgt. Maar kan je het ook uitleggen Waarom? Waarschijnlijk niet, anders had je dat wel meteen gedaan. In mijn optiek is er niets fout aan dit affiche.

avatar van de grunt
lezertje schreef:
Maar kan je het ook uitleggen Waarom?

Vind de poster lelijk. Thats it. Het heeft er denk ik óók mee te maken dat een van mijn jeugdidolen hier niet al te snugger afgebeeld staat.

de grunt schreef:

En dat vind ik juist zo oké. Hij staat er heerlijk kwetsbaar op als loser.

avatar van blurp194
Een wat rommelige film die als alles gepasseerd is eigenlijk maar weinig achterlaat. Tenminste op mij, want een paar weekjes na het zien heb ik echt alweer moeite om me te herinneren wat ik er ook alweer van vond. Ohja, Pacino acteerde best goed, en een heel ander soort rol dan we van hem gewend zijn ook wel - maar ik vond de film daar nog niet beslist interessant door worden. De kat deed het ook niet slecht tenslotte.

lezertje
Pracht rol van Al Pacino.

Ben een groot fan van Al Pacino, altijd al geweest en heb menig film van hem gezien, zeer goede films zelfs.
Maar ondanks de goede acteerprestatie van de man in deze film kon de film, het verhaal vooral, me totaal niet boeien.
Vind dit persoonlijk een van zijn slechtste films die hij heeft gedaan, saai en langdradig.
Was blij dat hij afgelopen was, het heeft me moeite gekost hem uit te kijken.

Een van de mindere van Pacino. Big Al moet deze kleine film echt in zijn eentje dragen, doet dit met verve en zijn gebruikelijke klasse, maar tegen zo'n flinterdun script is zelfs zo'n fenomeen niet opgewassen. Verhaal stelt bijna niets voor, iets over de liefde van een eenzame man voor zijn kat. Verder bloeit er een onwaarschijnlijke romance op tussen Al en de weer zeer treurig ogende Hunter, maar eerlijk gezegd geloofde ik hier geen moment in. Als film mist Manglehorn het charisma van zijn hoofdrolspeler, jammer toch dat mijn favoriete acteur de laatste jaren en op zijn respectabele leeftijd niet meer te zien is in een echt goede film.

avatar van Decec
Een redelijke drama film...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur Al Pacino speelt redelijk goed...
Begin onrustige camera beweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Niet te moeite waard...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
In een tijd waarin veel grote acteurs (De Niro, Hoffman, Walken, Nicholson, Pacino) enkel nog flauwe komedies draaien, is het altijd hopen om een film waarin één van die namen nog eens een keer schittert in een betere rol. Manglehorn leek zo'n film te zijn met Pacino als oude slotenmaker met een grote achtergrond. Helaas komt het personage niet helemaal uit de verf en is de film een saaie bedoening geworden. Zowel script als regie zijn zeer mager. En het resultaat is opnieuw een gemist kans om Pacino in een goeie rol te zien. De laatste film waarin Pacino mij nog aangenaam verraste was de film The Merchant of Venice uit 2004. Al heb ik nog wel vertrouwen in Danny Collins. En de hoop dat hij nog eens een film maakt die oa deze Manglehorn snel doet vergeten.

avatar van Baboesjka
Wat scoort deze film laag op Moviemeter en IMDB. Ik ben er een beetje verbaasd over, want ik vind het een erg goede, kleine film waar ik geboeid naar heb gekeken. Ik vind het kunstzinnig in elkaar zitten, het acteerwerk vind ik goed, de personages interessant, de kat lief en het camerawerk mooi. Hoe langer ik keek, hoe beter ik het vond worden. Er zullen vast mensen verbaasd zijn over de score die ik geef, maar dat maakt niet uit. Ik heb hier echt geen slechte film in gezien. Een parel juist, en ja, dat is mijn mening . 4,5*

avatar van mrklm
Het is een beetje treurig om twee twee topacteurs te zien in zo'n stroperige, langdradige film. Al Pacino speelt de titelrol, een sleutelmaker die denkt dat hij zijn enige kans op ware liefde lang geleden heeft verspild en zwelgt in zelfmedelijden. Wanneer een bankmedewerker [Holly Hunter] interesse in hem toont, moeten er de nodige (clichématige) obstakels worden overwonnen voordat er überhaupt een kans is dat de twee bij elkaar komen.
David Gordon Green probeert het gebrek aan diepgang te compenseren met wat visuele zeggingskracht, maar gebakken lucht met een mooi kleurtje is nog steeds gebakken lucht. De monotone monologen van Pacino beginnen ook al snel te vervelen.