Dick Tracy (1990)

Misdaad

geregisseerd door Warren Beatty
met Warren Beatty, Al Pacino en Madonna

Het enige dat Tess Truehart wil is een rustig leventje beginnen met haar vriend, detective Dick Tracy. Er is echter van alles mis in de stad, en Tracy heeft het druk met slechterikken als Big Boy Caprice en de bijna onweerstaanbare Breathless Mahoney.

avatar van marcelvkan
Niet erg geslaagd..

Enige echte pluspunt voor mij; Al Pacino... Die zet zijn rol weer uitstekend neer!

Acteerwerk over het algemeen wel goed!

Toch niet boeiend genoeg voor mij.

avatar van Phantasm
Ik heb me prima vermaakt met deze film, ondanks het magere verhaal.

avatar van Humphrey
Letterlijk en figuurlijk een kleurrijke amusante film. 3,5*.

avatar van DragQueen
Niet geheel geslaagd, maar desondanks toch een prima film. Visueel is er weinig op aan te merken. Ook de donkere sfeer is goed getroffen. Het acteerwerk wordt verder goed ingevuld door Beatty en Pacino. Het verhaal had alleen een betere uitvoering verdiend. Dat is misschien het enigste minpunt. Toch 3,5 Ster.

Een technisch knap gemaakte verfilming in bonte kleuren (om het effect van het stripverhaal te benadrukken). Een ouderwets klassiek bewerkt verhaal (visueel grijpt de film terug naar de "goede" oude tijd) met een solide cast, mooie songs en ronduit schitterende kostuums. Jammer dat een samenhangend plot ontbreekt: Warren Beatty speelde niet enkel de hoofdrol, maar nam ook de productie en regie voor zijn rekening en dikwijls is dat teveel van het goede.

avatar van tattoobob
Gewoon een heerlijke film vol jeugdsentiment!!
A fuckin classic..........................voor mij dan he

avatar van Sergio Leone
Vermakelijk.

In al z'n onnozelheid weet deze cartoon de aandacht vast te houden. De parodie op de klassieke gangsterfilm ligt er continu dik bovenop en dat leidt gelukkig wat af van het zwakke plot.

Warren Beatty past redelijk in z'n rol, maar het is overduidelijk Al Pacino die weer maar eens de show steelt. Als parodie is hij zonder twijfel het meest geslaagde van de hele film.
Ook andere grote namen hebben nog rolletjes, zoals Dustin Hoffman en James Caan. De aanwezigheid van Madonna is zoals te verwachten een smet op het geheel (onnodig personage met de onvermijdelijke zingmomenten) behalve voor de financiering.

Warren Beatty als regisseur vind ik hier wellicht beter. Sowieso is de gehele aankleding - decors, kostuums, make-up(!), ... - geweldig, maar Beatty houdt ook steevast zijn doel voor ogen, zonder zich al te veel te verliezen in het magere plot.

avatar van jOERI
Nog eens teruggezien en viel mij nu zwaar tegen

avatar van AGE-411
Verschrikkelijke film. Zelf als parodie niet geslaagd.
Een belangrijk probleem is dat de film nooit interessant wordt. Het verhaal lijkt op dat van een standaard aflevering uit een standaard tekenfilm op cartoonnetwork. Met het verschil dat de kwelling op cartoonnetwork slechts 20 minuten duurt, en hier het vijfvoud.

Zelf De Niro vind ik niet goed acteren in deze film. Onserieuze rollen lijken hem niet te liggen, hoe zeer hij ook z’n best doet.
De andere acteurs doen het al niet veel beter, al moet ik zeggen dat ik me niet geërgerd heb aan Madonna als actrice, wat al een prestatie op zich is.

Toch niet het absolute minimum vanwege de decors die er wel goed uit zagen.

avatar van Warp
AGE-411 schreef:
Verschrikkelijke film. Zelf als parodie niet geslaagd.

Toch niet het absolute minimum vanwege de decors die er wel goed uit zagen.

Het is juist de bedoeling dat het cartoonish overkomt. En De Niro heb ik niet in de film gezien, je zal wel Al Pacino bedoelen.

avatar van W.V.
Typisch voorbeeld dat niet ieder stripverhaal verfilmd moet worden, wat een kwelling voor de kijker.
Ook de aanwezige sterrencast kan de film niet redden, de film doet veel te cartoonesk aan, in beelden, kleuren en de acteerprestaties, meestal weet ik nog wel iets positiefs aan een film te ontdekken, helaas nu niet. 1 voor de moeite

avatar van Bantavoer
Na 28 jaar weer eens de film bekeken en ik blijf er bij. Vind het een vette film. Beetje in stripstijl. Goede acteurs, goed verhaal. Zelfs Madonna viel mij echt niet tegen.