ad

Geregisseerd door: Warren Beatty

Met onder meer: Warren Beatty, Al Pacino en Madonna

Releasedatum: 5 april 1990

Over Dick Tracy

"Their turf. Their game. Their rules. They didn't count on HIS law..."

Het enige dat Tess Truehart wil is een rustig leventje beginnen met haar vriend, detective Dick Tracy. Er is echter van alles mis in de stad, en Tracy heeft het druk met slechteriken als Big Boy Caprice en de bijna onweerstaanbare Breathless Mahoney.

imageimageimageimageimageimageimageimage

D.A. Fletcher

avatar van marcelvkan

marcelvkan

Niet erg geslaagd..

Enige echte pluspunt voor mij; Al Pacino... Die zet zijn rol weer uitstekend neer!

Acteerwerk over het algemeen wel goed!

Toch niet boeiend genoeg voor mij.

avatar van Phantasm

Phantasm

Ik heb me prima vermaakt met deze film, ondanks het magere verhaal.

avatar van Humphrey

Humphrey

Letterlijk en figuurlijk een kleurrijke amusante film. 3,5*.

avatar van DragQueen

DragQueen

Niet geheel geslaagd, maar desondanks toch een prima film. Visueel is er weinig op aan te merken. Ook de donkere sfeer is goed getroffen. Het acteerwerk wordt verder goed ingevuld door Beatty en Pacino. Het verhaal had alleen een betere uitvoering verdiend. Dat is misschien het enigste minpunt. Toch 3,5 Ster.

gauke

Een technisch knap gemaakte verfilming in bonte kleuren (om het effect van het stripverhaal te benadrukken). Een ouderwets klassiek bewerkt verhaal (visueel grijpt de film terug naar de "goede" oude tijd) met een solide cast, mooie songs en ronduit schitterende kostuums. Jammer dat een samenhangend plot ontbreekt: Warren Beatty speelde niet enkel de hoofdrol, maar nam ook de productie en regie voor zijn rekening en dikwijls is dat teveel van het goede.

avatar van tattoobob

tattoobob

Gewoon een heerlijke film vol jeugdsentiment!!

A fuckin classic..........................voor mij dan he

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2019 stemmen

Vermakelijk.

In al z'n onnozelheid weet deze cartoon de aandacht vast te houden. De parodie op de klassieke gangsterfilm ligt er continu dik bovenop en dat leidt gelukkig wat af van het zwakke plot.

Warren Beatty past redelijk in z'n rol, maar het is overduidelijk Al Pacino die weer maar eens de show steelt. Als parodie is hij zonder twijfel het meest geslaagde van de hele film.

Ook andere grote namen hebben nog rolletjes, zoals Dustin Hoffman en James Caan. De aanwezigheid van Madonna is zoals te verwachten een smet op het geheel (onnodig personage met de onvermijdelijke zingmomenten) behalve voor de financiering.

Warren Beatty als regisseur vind ik hier wellicht beter. Sowieso is de gehele aankleding - decors, kostuums, make-up(!), ... - geweldig, maar Beatty houdt ook steevast zijn doel voor ogen, zonder zich al te veel te verliezen in het magere plot.

avatar van jOERI

jOERI

Nog eens teruggezien en viel mij nu zwaar tegen

avatar van AGE-411

AGE-411

Verschrikkelijke film. Zelf als parodie niet geslaagd.

Een belangrijk probleem is dat de film nooit interessant wordt. Het verhaal lijkt op dat van een standaard aflevering uit een standaard tekenfilm op cartoonnetwork. Met het verschil dat de kwelling op cartoonnetwork slechts 20 minuten duurt, en hier het vijfvoud.

Zelf De Niro vind ik niet goed acteren in deze film. Onserieuze rollen lijken hem niet te liggen, hoe zeer hij ook z’n best doet.

De andere acteurs doen het al niet veel beter, al moet ik zeggen dat ik me niet geërgerd heb aan Madonna als actrice, wat al een prestatie op zich is.

Toch niet het absolute minimum vanwege de decors die er wel goed uit zagen.

avatar van Warp

Warp

AGE-411 schreef:

Verschrikkelijke film. Zelf als parodie niet geslaagd.

Toch niet het absolute minimum vanwege de decors die er wel goed uit zagen.

Het is juist de bedoeling dat het cartoonish overkomt. En De Niro heb ik niet in de film gezien, je zal wel Al Pacino bedoelen.

avatar van W.V.

W.V.

Typisch voorbeeld dat niet ieder stripverhaal verfilmd moet worden, wat een kwelling voor de kijker.

Ook de aanwezige sterrencast kan de film niet redden, de film doet veel te cartoonesk aan, in beelden, kleuren en de acteerprestaties, meestal weet ik nog wel iets positiefs aan een film te ontdekken, helaas nu niet. 1 voor de moeite

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Na 28 jaar weer eens de film bekeken en ik blijf er bij. Vind het een vette film. Beetje in stripstijl. Goede acteurs, goed verhaal. Zelfs Madonna viel mij echt niet tegen.

avatar van j0enne

j0enne

Al Pacino!

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Heeft me niet overtuigd. Hier hebben we 'm dan : de slechtste rol uit Dustin Hoffmans carrière als de onbegrijpelijk mompelende gangster Mumbles. Komaan zeg wat was me dat? Dick Tracy was niet meer dan een rommelige stripachtige ripoff van The Untouchables en oude klassieke gangsterfilms, met alle clichés die daar bij horen, en een hoop cartooneske boeventronies, met Al Pacino als de bad guy Big Boy Caprice. Madonna hoor ik liever zingen dan dat ik haar zie acteren; er zit best veel muziek in deze film trouwens. Erg matig tussendoortje ondanks er flink wat geïnvesteerd werd in de visuele aankleding.