City Hall (1996)

Thriller / Drama

geregisseerd door Harold Becker
met Al Pacino, John Cusack en Bridget Fonda

New York. Een politieman, een drugdealer en een 6 jaar oud kind worden vermoord aangetroffen. De zaak komt al snel terecht bij de burgemeester van City Hall. Zijn toegewijde rechterhand wil het fijne van deze zaak weten. Zo ook de advocate van de weduwe van de politieman. De aanwijzingen leiden naar hogere regeringskringen waar aan ieders' handen bloed lijkt te kleven, corruptie de dagelijkse gang van zaken schijnt te zijn en de meest voorname personen over lijken gaan.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
De goede cast belooft veel, maar ik vond het maar een saaie, oninteressante film. Een paar goede momenten en de cast redden het nog een beetje, maar ik hou het op een 2 en een half.

boring.

Deze is zo saai, dat ik niet eens meer weet waar hij over gaat

neo (crew)
de film is inderdaad een beetje saai,maar gelukkig wordt er goed geacteerd.3 sterren

FisherKing
viel ondanks Pacino erg tegen

toch een zeer goede film.al pacino is hier weer in topvorm,het verhaal is redelijk maar had wat duidelijker gemogen.al met al
goed voor 3.5 sterren.

Zachery Glass schreef:

Die speech in de kerk is één van de mooiste Pacino momenten.

vind ik ook,krijg nog steeds kippenvel als ik die scene zie.

ik vond de film niet zo denderent plus de verhaallijn had meer spanning moeten hebben maar voor de rest vond ik natuurlijk pacino echt top!!

Fredo Corleone
Redelijke film met een paar goede momenten.
Zo nu en dan zijn er ook wat saai momenten, maar gelukkig duren ze niet al te lang.

zeer behaaglijke film, ik snap niet goed waarom het gemiddelde zo laag is, het verhaal was niet origineel maar wel sterk en de acteerprestaties ook, dus...

misschien wel de slechtste film die ik ooit gezien heb.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film met een verhaal dat van John Grisham zou kunnen zijn, maar dan in het gemeentehuis ipv de rechtbank. Goeie acteurs die hun best doen, maar te leiden hebben aan een beperkt script en mager verhaal. Die acteurs maken veel goed, maar kunnen toch maar nipt de film redden. In elk geval een film voor een leuke avond om van te genieten, maar ik denk niet dat ik binnen enkele maanden nog weet waarover hij juist ging...

avatar van Antina
Behoorlijk saai, probeerde het verhaal echt te volgen maar sommige scenes waren erg langdradig. Ook vond ik het einde nogal voorspelbaar. Eén van de mindere films van Al Pacino.

Goede film. Ik vond Al Pacino erg goed. De rede in de kerk maakte veel indruk. Acteerde de met de stad begaande burgemeester overtuigend. Ik vond het verhaal goed in elkaar steken, spannend en niet voorspelbaar. Saai was de film allerminst.

avatar van Rogyros
Ik vond het eigenlijk een zeer interessante film. Ik had niet verwacht dat er zoveel negatieve reacties waren.

avatar van drlina
Dit is nou een film die je kan kijken als je niet kan slapen! Na 5 min slaap je als een roos! Het was echt een hele saaie film.

avatar van Zandadder
Heel erg saai.

avatar van Jack Sparrow
Langdradig en bovenal niet de volle 2 uur boeiend. Wel goed acteerwerk.

Meneer Bungel
Zachery Glass schreef:
Die speech in de kerk is één van de mooiste Pacino momenten.
Is toch een walgelijke, opportunistische speech van hier tot Tokio?

Ik kon me de eerste kijkbeurt tot mijn spijt nauwelijks herinneren. Maar voornoemde moment is cruciaal als je hier op gaat stemmen. Is het bedoeld om [Pacino] als schurk weg te zetten? Dan komt het eigenlijk te vroeg in de film en hou je niets meer over om naar uit te kijken. Of was het echt bedoeld als een burgemeester die wel oprechte intenties heeft, maar helaas geen enkel moreel besef? Vreemd geval, hoe dan ook.

avatar van Uzza_Sparta
Meneer Bungel schreef:

...... Of was het echt bedoeld als een burgemeester die wel oprechte intenties heeft, maar helaas geen enkel moreel besef? ....

Ik denk deze.

Film was een tegenvaller maar die rol van Al Pacino deed me denken aan de burgemeester in tv series The Wire. Wie weet, hadden ze hier aan zitten denken toen ze The Wire tien jaar later aan het maken waren?

Prima film met alweer een Al Pacino op zijn best.
Maar toch was het deze keer John Cusack die opviel, een van zijn betere rollen vind ik persoonlijk, en dat geldt tevens voor, de inmiddels nergens meer te bekennen, Bridget Fonda.
De film heeft trouwens meerdere grote namen in de cast waaronder ook Danny Aiello en Martin Landau.
De cast alleen al loont de moeite om deze prent eens te bekijken.
Let wel, liefhebbers van veel actie komen van een koude reis terug, dit is een film die het moet hebben van dialogen, veel dialogen !!

avatar van Boenga
Zo veelbelovend als het verhaal klinkt, zo hoopvol als m'n verwachtingen waren met zo 'n uitstekende cast, zo groot was mijn ontgoocheling na 111 minuten (en eigenlijk al een stuk vroeger).

Boeiend, meeslepend en spannend, dat zijn enkele van de adjectieven die hier op geen enkel moment van toepassing zijn. Vermoeiend was het dan weer wel, door de opeenstapeling van namen, feiten en gebeurtenissen.
En Bridget Fonda mag dan wel in m'n top 3 van favoriete actrices genoteerd staan, haar totaal overbodige personage bakt er hier niks van.

Een vaak gehoorde bemerking is 'dat het wel een half uurtje korter mag zijn'. Hier vraag ik me af of van zo een complex geheel niet beter een mini-serie was gemaakt. Goed uitgewerkt bevat City Hall
voldoende inhoud om de kijker 5 of 6 uren aan het scherm te houden. Nu vraag ik me af waar ik eigenlijk naar zitten kijken heb...

Redelijke film waarin de loco-burgermeester van New York in actie komt als er een schietpartij heeft plaatsgevonden. Een aardig plot dat de film onderhoudend maakt, maar waarbij de uitkomst wel wat voorspelbaar is. De film heeft zeker een aantal goeie scenes, mede door de fijne cast. Een ruime 3.0 sterren.

Een soepele maar middelmatige politieke thriller rondom corruptie. Naar ik heb begrepen was het script door vier mensen geschreven; waarschijnlijk daardoor namen de subplots langzamerhand de overhand in vergelijking met de hoofdlijn van het verhaal. Het spel van Al Pacino viel me tegen.