Paterno (2018)

Biografie / Drama

geregisseerd door Barry Levinson
met Al Pacino, Annie Parisse en Riley Keough

Vertelt het verhaal van Joe Paterno die ruim 40 jaar het footballteam van de Pennsylvania State University coachte en de geschiedenisboeken inging met zijn overwinningen. Zijn imago krijgt een flinke deuk wanneer de journaliste Sara Ganim aan het licht brengt dat jonge spelers seksueel misbruikt worden. Van Paterno zou gezegd worden dat hij op de hoogte was van de wantoestanden. Zijn reputatie is voor altijd aangetast.

avatar van hkoster
Ik heb niemand zien roken. Nieuwe regels voor filmmakers? Wel zuipen.

Goede maar behoorlijke taaie film over de catastrofale gevolgen van kinder misbruik in een grote amerikaanse sport organistatie. Pacino zet vol overtuiging en met een hoop acteer al brommend een sport legende neer. Degelijke film, niet meer of minder.

avatar van Diederik58
Warrige film. Pacino zet een mooie rol neer als gevierd coach en daarmee is alles gezegd.

avatar van schumacher
Leuke film maar helaas ook niet meer dan dat, zeker geene hoogvlieger, de enige die voor mij de film red is Al Pacino, die vond ik heel goed spelen.