Robin Williams: Come inside My Mind (2018)

Documentaire

geregisseerd door Marina Zenovich
met Robin Williams, Elayne Boosler en Billy Crystal

Portret van de beroemde overleden komiek en filmacteur Robin Williams (1951-2014), grotendeels verteld via hemzelf. De kijker krijgt inkijk in zijn buitengewone leven en carrière. Ook onthult de documentaire wat de prettig gestoorde acteur heeft gedreven in zijn leven en werk, en krijgen we nooit eerder vertoond archiefmateriaal te zien.

avatar van doodah
Zéér benieuwd naar!

avatar van Psycho-M
Hij is al te zien via Ziggo movies & series xl.
Dat is mooi. Die ga ik komend weekend wel kijken dan.

avatar van Psycho-M
Wat mis ik Robin Williams.
Niet al zijn films waren even goed, maar wat heb ik om die man gelachen.
Deze docu geeft je een beeld van de man achter de lach.
Met achtergrond verhalen, interviews met zijn vrienden, ex vrouw, zoon etc.
Bijna 2 uur word je meegenomen in het verhaal van en met Robin Williams en het geeft je een realistische kijk en niet alleen maar de grappige jolige kant.
Hij was een bijzondere komiek en het is zo spijtig dat hij zijn eigen leven heeft genomen. Ik had liever nog een comedyspecial of een film van hem gezien ipv deze docu.

avatar van Esteban
Robin Williams is één van mijn persoonlijke helden. Maar met uitzondering van slechts enkele nooit eerder geziene beelden, valt er weinig te ontdekken voor wie hem ietwat volgde. Geen nieuwe inzichten. Wel met plezier gekeken, al is dat misschien wat ongelukkig uitgedrukt. De kortere TV-docu Robin Williams Remembered deed hetzelfde, maar beter.

avatar van james_cameron
Mooie documentaire van HBO over de te vroeg overleden komiek en akteur Robin Williams. Veel leuke fragmenten, afgewisseld door interviews met familie en vrienden. De sobere mens achter de grappen en grollen krijgt langzaam vorm, al leren we Williams nooit echt goed kennen. Daar is alles net niet diepgravend genoeg voor. Toch is de documentaire zeer de moeite waard, al is het alleen maar om de schat aan fraai archiefmateriaal. Hier en daar zijn de verhalen van de betrokkenen ook best aangrijpend.

avatar van missl
Mooie productie weer van HBO over het leven van meneer Williams. Je leert hem beter kennen wel jammer dat zijn dood maar een klein onderdeel was, had graag gezien dat ze daar wat meer info over hadden.