Mark Felt: The Man Who Brought Down the White House (2017)

Alternatieve titels: The Secret Man | The Silent Man

Biografie / Drama

geregisseerd door Peter Landesman
met Liam Neeson, Diane Lane en Marton Csokas

Mark Felt is een man die lange tijd voor de FBI heeft gewerkt onder J. Edgar Hoover. Hij ging de geschiedenis in als Deep Throat, de bijnaam van verklikker en was de primaire bron voor de Washington Post-verslaggevers Bob Woodward en Carl Bernstein wanneer ze het Watergate-schandaal ontdekten dat de Nixon regering deed struikelen. De film vertelt het verhaal van Felt's carrière als geheimhouder en zijn opkomst naar de top van Hoover's FBI, alleen om alles te riskeren en uiteindelijk alles op te offeren om een schandaal te onthullen dat het land door elkaar schudde.

Interessant!

eerste clip

avatar van Fikret8
In Duitsland gezien, geen idee of deze ook in de Nederlandse bioscopen uit komt.

Zeer onderhoudende film met prima acteerwerk, Liam Neeson speelt een overtuigende Mark Felt.

Kon me niet echt overtuigen, alleen bedoeld voor liefhebbers en kenners van de Amerikaanse politiek in het algemeen en deze roerige periode in het bijzonder, lijkt me. Ongetwijfeld integer gemaakt maar daardoor ook een beetje boring. Te braaf, weinig dynamisch, ik mis de pit en het vuur welk bijvoorbeeld een Oliver Stone in zo'n project zou steken. Ik kende Felt verder niet als persoon, kreeg door deze film niet het idee hem nu wel te leren kennen en werd verder ook niet geprikkeld om hem in de toekomst alsnog te willen leren kennen. Qua uiterlijk komt Neeson aardig in de buurt, maar als acteur zag ik vooral een Liam Neeson die Liam Neeson speelt. Als actieheld mag ik hem graag zien, maar een echte karakterrol voor deze altijd monotoon pratende saaie piet, lijkt net wat te hoog gegrepen. Onopvallende film derhalve, vond destijds de film van Eastwood over voorganger Hoover absoluut een stuk beter en interessanter eigenlijk.

ik sluit me aan bij coumi...en daarbij hou ik van goed uitgewerkte waar gebeurde verhalen

De zoveelste variant op een al talloze malen verteld verhaal.

Nogal weinig schwung en merkwaardig genoeg een hoop moeilijk kijkende Britten (en een Ier) die voor Amerikaanse hoogwaardigheidsbekleders moeten doorgaan.

Diane Lane is ook veel te goed voor zulke marginale onzinrollen.

Aardige film over een hooggeplaatste man binnen de FBI die informatie over een onderzoek lekt naar de pers. Het Watergate-schandaal vanuit het perspectief van de FBI, en dan met name dat van de man die beter bekend stond als Deep Throat. Een degelijke politieke thriller die echter niet echt spannend wil worden en ook maar weinig nieuws weet te melden.

avatar van Magical Elvis
Zeer goede film, maar het onderwerp moet je wel liggen. Liam speelt erg goed en het geheel is mooi in beeld gebracht. Uitstekend!