• 8.231.380 stemmen

Legenda o Kolovrate (2017)

Actie / Historisch | 117 minuten

Genre: Actie / Historisch

Alternatieve titels: Furious / Legend of Kolovrat / Легенда о Коловрате

Oorsprong: Rusland

Geregisseerd door: Ivan Shurkhovetskiy

Met onder meer: Ilya Malakov, Aleksey Serebryakov en Yuliya Khlynina

Oorspronkelijke taal: Russisch

Over Legenda o Kolovrate

In de dertiende eeuw zijn de machtige Mongoolse ruiters onder leiding van Batu Khan niet te stoppen. Ononderbroken breiden ze hun hun rijk uit richting Europa. Daarbij staat hen alleen nog een klein Russisch prinsdom in de weg dat de goedgetrainde Mongoolse krijgers,net als de rest wil oprollen. Maar ze worden geconfronteerd met zeventien felle en vastberaden vechtjassen geleid door een mysterieuze krijger. De Russische tegenstanders laten de Mongolen zien wat echte moed, kracht en opoffering is.

imageimageimageimage

avatar van Thorongil

Thorongil

Sterke film, mooi gefilmd, degelijke actiescènes. Aanrader, wel in het Russisch ondertiteld zien en niet de gedubde versie.

avatar van MovieMind

MovieMind

Historische avonturenfilm waarvan de makers veel naar andere films hebben gekeken.

Veel inspiratie uit andere films, vooral in het laatste gedeelte werd Zack Snyder's 300 dunnetjes over gedaan.

Beter goed gejat (nouja goed, aardig geprobeerd) dan slecht verzonnen moeten de makers hebben gedacht.

Ondanks de hoeveelheid cgi proefde ik wel dat ze er genoeg aandacht aan hebben geschonken.

Licht vermakelijk voor een keer, maar voor mij geen herkijkwaarde.

avatar van Brix

Brix

Visueel zeer indrukwekkend !

De eerder genoemde vergelijking met "300" gaat deels wel op, al vind ik " Legenda o Kolovrate" wel wat sterker, en menselijker (minder strip-achtig)

Het acteerwerk is redelijk tot behoorlijk.

Toch heb ik wat moeite met, hoe zal ik het zeggen..(?)"de Russische volksaard".

Die ligt mij niet zo.

Net als Thorongil wil ik de originele Russische versie (met NL ondertiteling) aanbevelen.

Ik heb de Engelse dub even geprobeerd, maar die haalt het geheel naar beneden.