Legenda o Kolovrate (2017)

Alternatieve titels: Furious | Legend of Kolovrat | Легенда о Коловрате

Rusland
Actie / Historisch

geregisseerd door Ivan Shurkhovetskiy
met Ilya Malakov, Aleksey Serebryakov en Yuliya Khlynina

In de dertiende eeuw zijn de machtige Mongoolse ruiters onder leiding van Batu Khan niet te stoppen. Ononderbroken breiden ze hun hun rijk uit richting Europa. Daarbij staat hen alleen nog een klein Russisch prinsdom in de weg dat de goedgetrainde Mongoolse krijgers,net als de rest wil oprollen. Maar ze worden geconfronteerd met zeventien felle en vastberaden vechtjassen geleid door een mysterieuze krijger. De Russische tegenstanders laten de Mongolen zien wat echte moed, kracht en opoffering is.

avatar van Brix
Visueel zeer indrukwekkend !
De eerder genoemde vergelijking met "300" gaat deels wel op, al vind ik " Legenda o Kolovrate" wel wat sterker, en menselijker (minder strip-achtig)
Het acteerwerk is redelijk tot behoorlijk.
Toch heb ik wat moeite met, hoe zal ik het zeggen..(?)"de Russische volksaard".
Die ligt mij niet zo.
Net als Thorongil wil ik de originele Russische versie (met NL ondertiteling) aanbevelen.
Ik heb de Engelse dub even geprobeerd, maar die haalt het geheel naar beneden.