Skjelvet (2018)

Noorwegen
Drama / Thriller

geregisseerd door John Andreas Andersen
met Ane Dahl Torp, Kristoffer Joner en Jonas Hoff Oftebro

In 1904 wordt Oslo getroffen door een aardbeving met een kracht van 5,4 op de schaal van Richter. De aardbeving had zijn epicentrum in de "Oslo Graben" die onder de Noorse hoofdstad loopt. Er vinden vandaag de dag nog steeds kleinere aardbevingen plaats in dit gebied. Geologen weten het niet zeker, maar er zijn tekenen die erop wijzen dat we een grote toekomstige aardbeving in Oslo kunnen verwachten. Wanneer kan niemand met zekerheid zeggen. Misschien over 100 jaar, misschien over 10 jaar of misschien wel morgen.

avatar van Elchapo
Goede rampenfilm,the wave( bølgen) was ook al een schot in de roos en deze dus ook.weer hetzelfde gezin wat wéér een ramp treftNou ja,het levert in ieder geval weer de nodige spectaculaire beelden op.dat mooie cgi's niet alleen meer uit de VS komen is inmiddels wel duidelijk......4 stars.

avatar van meneerknoop
Op zich wel aardig, maar de traagheid irriteerde me mateloos. Zoals dat kind op een scheurende ruit blijft liggen. dat duurt dan maar en duurt maar... Ook zo nu en dan vreselijk ongeloofwaardig. Wel mooi geschoten!

avatar van 606
Geinig om bekende dingente zien, aangezien ik in juli nog in Oslo ben geweest. B.v dat grote opera gebouw die heb ik ook gezien.

Ben zeer onder de indruk van deze super film die best realistich is gemaakt. En greep me ook bij de strot zo gezegd en je leeft echt mee. Alleen jammer van het laatste stukje einde.

Belachelijk saaie film. Volledig onrealistisch in vele opzichten. Ook zelden zo’n voorspelbaar verhaal aanschouwd. De makers hadden de eer bij hun zelf moeten houden en het bij het eerste deel moeten laten. Wat gebeurt er in deel 3? Een tropische storm in Noorwegen ofzo? Of een vulkaanuitbarsting? Wat een lachertje.

avatar van Donnie Vallermee
Heel goede film! Maar één vraag blijft:

Hoe zijn ze in vredesnaam uit dat hangende gebouw op de 34ste verdieping gekomen ???

Dát vraag ik me dus écht wel af

avatar van Petina
Misschien teruggelopen met de trap?

avatar van kleez
Donnie Vallermee schreef:
Heel goede film! Maar één vraag blijft:

Dát vraag ik me dus écht wel af

Petina schreef:
Misschien teruggelopen met de trap?

Ik kom niet meer bij

@Film001 Of dat een man diverse regeringsgebouwen in Oslo opblies en daarna naar een eiland reisde om daar verkleed als politieagent tientallen kinderen neer te schieten alsof het een videospel was?

Ik vind het een interessante film. Niet de beste in zijn genre maar ook niet de slechtste.

Er was inderdaad ooit een aardbeving in Noorwegen met een kracht van 6 op de schaal van Richter.

Aardbeving bij het Oslofjord - Wikipedia - nl.wikipedia.org

intressante film maar slecht einde. alles is mooi geschoten. alleen waar ik me aan iriteer is de sene in de lift kan bijna een kwartier duren. dan de sene met de glasplaat die bijna 10 min duurt en dan zo een einde..... nee dan krijg ik t gevoel alsof ik de hele film voor jan met de korte achternaam heb gekeken.

avatar van Rodger
Matige film, maar wat moet je meer verwachten van een rampen film.
voor de liefhebbers ok.. maar ik laat deze voortaan liggen..
1.5 *