Bølgen (2015)

Noorwegen
Actie / Drama

geregisseerd door Roar Uthaug
met Kristoffer Joner, Ane Dahl Torp en Eili Harboe

Tachtig jaar geleden werden een aantal dorpen in Noorwegen weggevaagd door een enorme vloedgolf die veroorzaakt werd toen een bergwand instortte. Die maakte veel schade en slachtoffers in de fjorden. Wanneer een ervaren geoloog opmerkt dat een soortgelijke nieuwe ramp onafwendbaar is komt zijn ergste nachtmerrie uit. Met minder dan 10 minuten om te reageren zal hij alles op alles moeten zetten om zo veel mogelijk mensen te redden.

avatar van Perry Meer
Verrassend goede film.

avatar van m1701
Hele goeie film! Vooral het moment voor de golf....geweldig! Goeie spanning

Ik ben niet zo'n fan van rampenfilms, maar wel van Scandinavische acteurs. Acteren op een natuurlijke manier, waardoor ze geloofwaardig overkomen. Niet dat overdreven Amerkaanse gebler. Ook wat lekker huiselijk gezeur zoals dat in werkelijkheid gaat bij verhuizingen. Volgt wel de standaard ingrediënten van een rampenfilm met ontkenning en een wakkere onderzoeker. Het idee schijnt wel realistisch te zijn in Noorwegen.

avatar van panax
goeie rampenfilm
met prachtige beelden van noorwegen
prima cast

Ik heb deze film al een tijdje maar het kwam er maar niet van om hem te kijken.
Goede rampenfilm en kennelijk gebaseerd op een reële tsunamidreiging die er in Noorwegen is.
Dat was nieuw voor mij dus dan leer je ook nog wat.

avatar van cor1946
Redelijke rampen film met mooie effecten. Goede acteurs zoals altijd in film uit Noorwegen en Zweden.