Bølgen (2015)

Noorwegen
Actie / Drama

geregisseerd door Roar Uthaug
met Kristoffer Joner, Ane Dahl Torp en Eili Harboe

Tachtig jaar geleden werden een aantal dorpen in Noorwegen weggevaagd door een enorme vloedgolf die veroorzaakt werd toen een bergwand instortte. Die maakte veel schade en slachtoffers in de fjorden. Wanneer een ervaren geoloog opmerkt dat een soortgelijke nieuwe ramp onafwendbaar is komt zijn ergste nachtmerrie uit. Met minder dan 10 minuten om te reageren zal hij alles op alles moeten zetten om zo veel mogelijk mensen te redden.

64 BERICHTEN 21 MENINGEN
avatar van Spartaan1986
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een vader met 7 levens, bijrollen die de pijp uitgaan en een typische Hollywood climax. The Wave is een behoorlijk spannende en goed gespeelde film, maar tegelijkertijd ook zo clichématig en voorspelbaar. Kristoffer Joner blijft wel 1 van mijn favoriete acteurs, deze man kan alles met overtuiging neer zetten.

avatar van martijn011
Best een aardig rampenfilmpje maar voegt niet heel veel toe aan de al bestaande Hollywood producties. Het enige verschil is dat het zich hier afspeelt in een klein dorpje in plaats van een grote stad. De film is op z'n sterkst voordat de ramp zich voltrekt. Prima spanningsopbouw en je voelt het gewoon enorm misgaan. Na de ramp is het cliché op cliché en wordt het zogenaamd nog spannend gemaakt maar ik vond het totaal oninteressant.

De film is visueel prima in orde, best knap gemaakt met zo'n relatief klein budget. Het acteerwerk is verzorgd, geen negatieve of positieve uitschieters.
Al met al heb ik me best vermaakt met deze film. Voldoende.

avatar van Elchapo
Mooie film in het rampengenre,de schoonheid van de noorse natuur en het geloofwaardige acteerwerk maken deze film het kijken meer dan waard....4.5 stars.

avatar van K. V.
Deze lag in de bib en eens meegepikt. Ik vond dat de film wel goed begon, met een mooie aanloop. Eenmaal de golf was gepasseerd vond ik het toch allemaal iets minder, nogal gewoontjes. De golf zelf was wel goed gedaan en zag er prima uit.
Het acteerwerk was ook niet slecht.
Geen slechte film, maar ook niet super speciaal.