The Book of Henry (2017)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Colin Trevorrow
met Naomi Watts, Jaeden Lieberher en Jacob Tremblay

'The Book of Henry' volgt een alleenstaande moeder met twee zonen, waarvan er een hoogbegaafd is. Henry, de oudste zoon, begint gevoelens te ontwikkelen voor zijn buurmeisje. Vervolgens werkt hij samen met zijn jongere broertje Peter aan een plan om haar te redden van het misbruik door haar vader.

avatar van 606
Plot klopt dus van geen kant he!

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama/thriller film...
Prima en ontroerend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Naomi Watts...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...
Af en toe onrustig camerabeweging...

Ontgoocheld. Oversentimenteel, klef en ongeloofwaardig. Normaal kan ik daarvan wel een portie verdragen, maar dit gaat er toch grandioos over.
Alleen de positieve boodschap dat apathie het ergste is wat zich kan voordoen en dat hulp bieden boven alles gaat, blijft overeind.

Ik heb aan het uitgebreide commentaar van ikkegoemikke eigenlijk weinig toe te voegen.
Toegegeven de film is op sommige momenten wat kort door de bocht, maar over het geheel genomen boeiend genoeg om mij te vermaken, mede dankzij de goede acteerprestaties van Naomi Watts en vooral van de kleine Jacob Tremblay.

avatar van Rodger
Prachtig drama, zeker tot het moment van overlijden..
Mooie ontroerende momenten, op het laatst wel wat ongeloofwaardig..
maar toch een mooie film om te zien..
4.0****