Chinese Coffee (2000)

geregisseerd door Al Pacino
met Al Pacino, Jerry Orbach en Susan Floyd

Twee creatieve types; schrijver Harry (Pacino) en fotograaf Jake (Orbach) hebben een conversatie die laat tot in de nacht doorgaat en waarin ze discussiëren over hun verleden. Ze praten onder andere over de som geld die Jake van Harry heeft geleend en nog steeds niet terug heeft betaald, ook hebben ze het over het nieuwste boek van Harry die op hun relatie gebaseerd schijnt te zijn.

Weten julie waar (in NL) te koop is?! Deze film ken ik niet eens?

avatar van thomzi50
Is inderdaad heel onbekend, er staat niet eens een behoorlijke cover. Ben wel benieuwd, maar denk niet deze snel te zien te krijgen

avatar van Goodfella_90
Ook een 7.5 op imdb..

Is een film van en met een grootheid als Al Pacino dan werkelijk nergens te verkrijgen?

avatar van echoooo
geweldige film maar kben zowieso een grote fan van al pacino hij weet me steeds weer te verrassen met zijn films

avatar van Minotaures
Pacino lijkt ook geen spat op 60 jaar, aan die poster te zien. Eerder 50.

avatar van Reservoir Dogs
Minotaures schreef:
Pacino lijkt ook geen spat op 60 jaar, aan die poster te zien. Eerder 50.

Komt omdat de foto in zwart-wit is.

deze film is gewoon een meesterwerk. heerlijke dialogen waarop de film op gebaseerd is

avatar van Leo1954
Bijna een toneelstuk. Aardig. Leuke kleine film.

Werkelijk een prachtige film. Erg jammer dat hij zo onbekend is, want deze film verdient een groter publiek. Meesterlijk geacteerd door zowel Pacino als Orbach. De dialogen zijn van een constant hoog niveau, waardoor ik mijn aandacht constant op de film hield. Voor een film die vrijwel alleen uit dialogen tussen de twee hoofdrolspelers is opgebouwd vind ik dat razend knap, een pluim voor Pacino dus. Het verhaal heeft natuurlijk niet bijzonder veel om het lijf, maar door het plezier dat beide acteurs duidelijk uitstralen weten ze dat ietwat weinig omvattende verhaal toch tot grote hoogte te brengen.

Niet te missen film voor iedereen die fan is van Pacino.

Pacino die zijn eigen ding doet met deze film die volledig draait om acteren, iets dat duidelijk in zijn bloed zit. Toendertijd was Pacino nog een grote naam waardoor hij zoiets kon maken, helaas is het vanaf deze film snel bergafwaarts gegaan met hem, onbegrijpelijk in mijn ogen.
Hij laat hier in ieder geval weer zien hoe hij kan opgaan in een rol, wat overigens ook geldt voor Orbach (de reden om Law & Order te (her)zien).
Duidelijk gebaseerd op een toneelstuk en de film voelt ook zo. Met het acteerwerk zit het dus wel goed. De dialogen zijn vrij oppervlakkig, soms lijken het wel twee keuvelende ouwe wijven. Het had geen filosofisch betoog hoeven worden, maar iets meer diepgang in de dialogen had zeker gemogen.

avatar van Pazmaster
Deze praatfilm viel me een beetje tegen, er wordt wel goed gespeeld maar het verhaal deed me niet zoveel. 2 mannen in een appartement die eindeloos discussiëren over een boek over hun verleden. Vooral de eerste helft is het even doorbijten maar gelukkig komt er in de tweede helft een beetje schot in. Het einde is wel aardig maar geweldig is het nou ook weer niet, het is de cast die de film overeind weet te houden. Een krappe voldoende.