The Son of No One (2011)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Dito Montiel
met Channing Tatum, Al Pacino en Katie Holmes

'The Son of No One' vertelt het verhaal over de jonge agent Jonathan White (Channing Tatum). Jonathan keert terug naar zijn roots om daar bij de politie te werken. Hij heeft echter een diep geworteld geheim waardoor zijn eigen leven en familie in gevaar komen.

heel voorspelbaaar vond ik deze. tegenwoordig is pacino blijkbaar niet zo kieskeurig in het film kiezen.

avatar van Fran
Een redelijk film maar echt spannend vind ik hem niet. Het verloopt redelijk voorspelbaar. Daar is op zich niets mis mee maar ik vind dat er weinig spanning opgebouwd word waardoor het verhaal een beetje gortdroog aan je gepresenteerd word. Het enige moment wat ik wel overtuigend over vond komen was in het begin. Als die junk door de hal heen loopt te schreeuwen en dat jongetje te pakken wilt nemen. Dat was een hele goede scène maar daarna kan ik me eigenlijk geen scène heugen die er voor mij uitspringt.

Het acteerwerk vond ik ook matig. Vooral Tatum en Cruise vond ik echt niet overtuigend overkomen. Er komt weinig emotie van de twee af. Vooral gezien het feit dat hij zijn vrouw overal buiten houdt terwijl er toch van alles gebeurd kan ik niet rijmen. Dan reageer je toch. Dan wordt je toch razend. Maar het bleef allemaal erg op de vlakte. Op zich had deze film met een dergelijk verhaal veel potentie maar er is weinig mee gedaan helaas.

avatar van petervp
Ik vond dit nu wel eens een goeie film. Zeker een spannend einde! 3,5*

erik1677
Drama en misdaad lopen mooi in mekaar over hier, echt veel actie heb ik niet kunnen ontdekken in deze film.
Mooie opnames en bij wijlen goed acteerwerk, vooral ray liotta, al pacinno en het kleine zwarte jongetje vond ik heel goed.
wel een leuke film dus.

avatar van schumacher
Leuk filmpje.
Aktie film is het alvast niet, eerder beetje drama met een klein beetje misdaad erbij.
Toch kon de film me blijven boeien, acteurs waren oke.

avatar van frolunda
Een wat stuurloze film die grotendeels blijft steken in goede bedoelingen.De sfeervolle beelden, het goede acteerwerk en het sterke einde maken het nog de moeite waard.

avatar van NYSe
The Son of No One is een grimmig drama dat anderhalf uur sfeer ademt. De tragische en bruuske opbouw belooft een boel: informatie wordt mondjesmaat aan de kijker gevoed zonder uitleggerig te zijn. De sterke acteurs leveren bovendien sterke prestaties.

Maar wanneer het leeuwendeel van de informatie halverwege de film gegeven is, begint de film in herhaling te vallen en wordt het einde langzaam maar zeker heel voorspelbaar. De sterke acteurs worden bovendien in vreemde situaties geplaatst en hun handelingen roepen meer vragen op dan dat ze antwoorden geven.

En daar ligt de doodzonde: een sterk begin waar door de tweede helft maar weinig van over blijft.

avatar van Marteineke
the flash schreef:

Inderdaad, wat is Pacino hier aan het doen. Ontzettend slecht. Over het acteerwerk van Channing Tatum nog maar niet te spreken. Hij speelt en dat is duidelijk te zien. Jammer.

avatar van sinterklaas
Best nog wel een sterke misdaadfilm met Channing Tatum en een ideale bijrol van Al Pacino. Het plot is om te beginnen voor mij prima en opzich nog slim inelkaar geknutseld. Channing Tatum speelt goed als een politieagent White die al 2 moorden op zijn naam heeft staan uit het verleden (ook al is het gewoon zelfverdediging) Al Pacino is de man die hem al die tijd onder de hoede heeft gehouden en zijn naam blijft zuiveren. Tot op een dag brengt dat toch wat anders mee en word White weer achtervolgt door zijn verleden. Echt goed dichtgemetselt was het dus niet. En zo word The Son of No One uiteindelijk nog een spannende en boeiende politievertelling.

Ik vond de film ook nergens tegenvallen zoals hierboven word vermeld. Voor mij in iedergeval een best goedgelukte cop-film, met hier en daar verrassende wendingen.

avatar van Noodless
Matig werkje waarbij het verhaal gewoon de volle 90 minuten niet kan boeien. Het verhaal mist spanningskracht en de dramatiek komt niet altijd zo goed uit de verf. Al Pacino begint wel echt oud te worden. Helaas. 5/10

avatar van Sergio Leone
Ontzettend saai.

Tot het laatste kwartier is The Son Of No One een dood boeltje. Het geswitch tussen heden en verleden blijkt uiteindelijk nagenoeg geen toegevoegde waarde te hebben.
De ontknoping is weinig verrassend en die hele shoot-out maakt het allemaal nog wat erger.

Channing Tatum is een erg slecht acteur, dat blijkt hier nog maar eens. Hij teert volledig op een gespeelde getormenteerde blik, hetgeen al snel op de zenuwen werkt. Met z'n spleetoogjes en pubersnorretje komt hij uiterst lachwekkend over.
Katie Holmes is ook zo iemand, maar dankzij haar beperkte screentime blijft de schade beperkt.
Ray Liotta is eveneens zo-zo, die andere oudgediende Al Pacino is de enige reden om de film toch te zien. Het bijrolletje van Juliette Binoche is dan weer volledig overbodig.

Als misdaadthriller is dit veel te laks: het camerawerk is standaard, de muziek is cliché en spanning is ver te zoeken. Als een soort familiedrama werkt dit misschien beter.
Ik heb er alleszins anderhalf uur ergernis opzitten.

avatar van jumperjack
Helaas vond ik dit geen goede film en motivatie van Vicky ontgaat mij volledig.

avatar van Hedgehog84
Verhaal gewoon te voorspelbaar en dunnetjes, het acteerwerk te slecht om dat goed te maken. Slappe zondagmiddag film die ik snel weer zal vergeten.

avatar van Triple G
Zo slecht nog niet. Best onderhoudend, aardig acteerwerk, heel redelijk verhaal en degelijk in elkaar gezet. Pacino had slecht een bijrol. Mij best als oude man. Ik ging al niet echt uit van een typische Pacino film. De motivatie van Vicky laat zich wat raden. Aandacht vragen voor de desinteresse/achterstelling van wijk en buurt destijds (en nog steeds) of slechts het aanpakken van Stanford?

avatar van VforVictor
heb deze afgezet na een half uur, vond er geen zak aan, het leek ook nergens heen te gaan

Tegenvallende film over een agent wiens donkere verleden hem lijkt in te halen. Het verhaal van dit politiedrama wordt al vrij snel eentonig. Het lijkt ook of er belangrijke scènes uit de film zijn geknipt waardoor het allemaal nogal half uitgewerkt overkomt. Zonde van de cast.

Voorspelbaar drama drama met wat thrillerelementen. Tatum is een matig acteur en speelt hier wederom een saaie rol. Wat Pacino hier te zoeken heeft is me een raadsel en volgens mij hemzelf ook.
De flashbacks halen het beetje tempo er helemaal uit en door de oninteressante karakters is het verloop verder ook totaal niet boeiend.

avatar van Glennekeeeee
er viel meer uit te halen met deze cast, dat is een feit. Anderzijds is het ook de cast die deze film nog boven water houd. Op de acteerprestaties weinig aan te merken, het is gewoon het verhaal dat te weinig inhoud, waardoor de film zich te lang in niemandsland begeeft en ook de standaardfinale die het hoogtepunt zou moeten zijn maakt weinigs goed. Tatum vond ik wel degelijk en goed om hem eens in zo een soort rol te zien.

TSONO is een zeer matig drama dat zich staande weet te houden door de cast in een langdradig, weinig zeggend verhaal.

avatar van Macady
Gebeurd niet vaak dat ik een film na 20 minuten uitzet.......

'The Son of No One' lijkt onterecht geen politiefilm, thriller of actiefilm. Want eigenlijk is dit een donker drama met wat arthouse-invloeden, of gewoon een rommelige bedoening. De scènes hangen immers met stukken aan elkaar, waarbij de flash-backs er weinig subtiel tussen gesmeten worden. Het enige waarvoor regisseur Dito Montiel wel kan gefeliciteerd worden, is het binnenhalen van een opmerkelijke cast, want naast hoofdrolspeler Channing Tatum (apathisch spelend als altijd) haalde hij ook nog Al Pacino, Ray Liotta, Katie Holmes en Juliette Binoche in huis. Het haalt echter allemaal weinig uit en finaal wordt er nog een overbodige apotheose tegenaan gegooid. Een gemiste kans.

avatar van Vdk_Movie
Pacino deed hier helaas puur in mee voor "the money". Beetje een B verhaal, met wel prima acteurs. Zonde.

avatar van Boenga
Sjongejongejonge, nooit geweten dat 90 minuten zó lang konden duren...

Het eerste kwartier, wanneer wordt getoond wat er 15 jaar eerder gebeurd was, dat gaf nog wel enigszins hoop. Maar daarna wordt daar een ganse film door nauwelijks iets mee gedaan, en blijf je maar zitten wachten op iets..., tja, gewoon op 'iets'.
Pas in de laatste 5 minuten is er dan een wending die onnodig over the top en gewelddadig is; niet bepaald het soort van sterke einde waar ik zat op te wachten.

Een film hoeft niet doorlopend een spraakwaterval te zijn om te kunnen boeien, zeker niet, maar de scenes waar White, zowel het kind als de volwassene, voor zit uit zit te staren... Diepe zucht.
En dat terwijl die twee jonge kerels misschien wel het beste acteerwerk presenteerden van de ganse cast.

mayhemblik schreef:
...omdat er tot drie keer toe posters in beeld kwamen van de legendarische geweldige punk band Millions of Dead Cops ...

Geweldig !! Meteen de meest boeiende momenten van de ganse film.

Ja het is een hele zit.
Soms kan traagheid de spanning laten toenemen. hier is dat niet het geval.
De film is voorspelbaar. Dat hoeft niet altijd te leiden tot gebrek aan spanning.
Jammer genoeg is dat Son of no one wel het geval.

Pacino was even te zien, deed waarschijnlijk mee om de film te promoten, zijn bijdrage was onbeduidend.
De cheque die hij kreeg zal hem wel gemotiveerd hebben. 2,5 is de juiste waardering.

Dit is een slechte film. De permanent aanwezige treurige cellomuziek is irritant en leidt af. De aanwezigheid van Liotta, Pacino en Binoche helpen de verteerbaarheid maar het verhaal op het einde is heel raar. Een paar kloothommels, die niemand mist en waarvoor iedereen dankbaar zou moeten zijn dat ze naar de eeuwige jachtvelden gaan, verpesten de jeugd van politieman White omdat hij ze puur uit zelfverdediging doodt. Waarom Vicky het dan politieman Pacino kwalijk neemt dat die geen getuigen oproept of arrestatie's doet is volkomen onbegrijpelijk, ze weet immers wie de dader is. Had zij dan gewild dat White(Tatum) opgepakt werd? Ook het hele gedoe met die aanrijding en de telefoontjes er na zijn onlogisch. Nee, bekijk hem zelf en laat weten of je het met mij eens bent

Net de helft ?? gezien op RTL 7 Tja...Pacino ziet er uit als ""Harpo".(ja zoek maar op , Oprah Winfrey ontleende haar naam er aan door de naam om te draaien) speelt ontzettend op de automaat Ray Liotta heeft ooit 1 keer een echt goede rol neer gezet. (Reservoir Dogs??) en maakt er sindsdien een potje van. Channing Tatum bakt er helemaal niks van..En dan het verhaal, makkelijk te volgen , ook als je een uur hebt gemist. Je ziet alles van te voren aan komen en het einde was daarom ook geen verrassing; Iemand zeer dicht in de ""buurt"...
Ik zag de helft en heb de rest niet gemist. Een vreemd , warrig melig verhaal, vol met onlogica en vals sentiment..
The good guy dies

Robert Jansen schreef:

Helemaal eens . Een lange zit met te veel onlogica en zeker Vicky's rol. En de aanrijding? Wtf?? en die belletjes??

Fran schreef:

Juist...Absoluut een verhaal met veel potentie,maar er is een C film van gemaakt, en waarin de acteurs dat zelf ook vonden...Vandaar het "'nonchalante " ge-acteer ..""In wat voor bagger zit ik??", denken ze...hahaha..

avatar van Roger Thornhill
Goed dat ik de berichten hier niet had gelezen voordat ik deze film ging bekijken, want er komen wel wat spoilers voorbij. Zelf vind ik dit een behoorlijk deprimerende film vanwege de thematiek van hoe het verleden Milk niet met rust laat, maar ook vanwege de beroerde leefomstandigheden van Milk en Vinny. Velen hier klagen over het slechte acteerwerk van Tatum, maar ik vond hem juist heel overtuigend als gesloten rookie bij wie de problemen en de frustraties zich opstapelen zonder dat hij zich kan uiten. Ray Liotta heeft voor mijn gevoel de belofte van Goodfellas nooit waargemaakt en is altijd in de misdaadfilms blijven hangen, maar hij speelt hier toch wel erg sterk, en Pacino is betrouwbaar als altijd, met name in zijn gesprekken met de jonge Milk. Al met al vond ik dit een boeiende en spannende film, maar de climax lost één en ander wat te gemakzuchtig op, en de identiteit van de schrijfster van de brieven komt een beetje uit het niets, hetgeen toch wel afbreuk doet aan de impact van het geheel. Desalniettemin bewondering voor de sfeertekening.