Hangman (2017)

Misdaad / Mystery

geregisseerd door Johnny Martin
met Al Pacino, Karl Urban en Brittany Snow

De rechercheur Ray Archer en de gedragsdeskundige Will Ruiney moeten hun krachten bundelen om een seriemoordenaar te vangen. Deze terroriseert de stad door middel van een macabere versie van het kinderspel galgje. Tijdens hun onderzoek worden de twee mannen gevolgd door journaliste Christi Davies die over de moorden rapporteert.

avatar van GrobbekuikenXL
Wel amusant voor een avondje maar het slaat eigenlijk nergens op. Bone collector is meesterwerk als je het met deze film vergelijkt en die film was al behoorlijk stompzinnig. Top 3 ongewijzigd. Silence of the lambs , seven en copycat.

avatar van Grindhouse62
Gewoon een doorsnee misdaad politie thriller die redelijk vlotjes verloopt. Geen hoogvlieger maar wel vermakelijk. Heb er zojuist 90 minuten van deze middag mee om gekregen. Een 2.5

avatar van Filmkriebel
Wel vlot maar staat bol van de vanzelfsprekendheden. Pacino en Urban volgen onmiddellijk de goede clues en komen steeds een minuut te laat op de plaats van het delict. Dat is gewoon ergerlijk. Is ook verpakt als een whodunnit terwijl de killer een volstrekt onbekende is. En uiteraard wisten we al van de eerste minuut dat de journaliste het slachtoffer zou worden in de climax . Erg doorzichtig en een Pacino die zich verlaagt tot een vervelende B-film is redelijk ongezien.

Matige Pacino in matige film

avatar van frolunda
Best een onderhoudende film maar voor enige vorm van originaliteit moet je niet bij de Hangman wezen.Het uitgangspunt is nog wel aardig,net als de beelden en er gebeurt ook redelijk veel,maar daar staat weer tegenover dat het verhaal naarmate Hangman vordert steeds onwaarschijnlijker wordt en door het matige einde grotendeels de mist ingaat.Iets wat naar mijn mening gedeeltelijk op het conto komt van regisseur Johnny Martin die hier een niet al te beste indruk maakt.
Dat geldt ook voor Al Pacino,die ik ook weleens beter heb gezien en een wat uitgebluste indruk nalaat.Al heeft dat laatste misschien ook wel met zijn rol te maken.Hoe dan ook echt sterk vond ik hem niet,dan kwam Karl Urban toch een stuk overtuigender over.
Het gekke is dat ik me,ondanks al deze punten van kritiek eigenlijk geen moment verveeld heb bij Hangman (komt ook wel omdat dit genre van films me wel ligt).Daarom toch een kleine voldoende.

avatar van Alainmestreech
Ben ik echt een van de weinige die deze film heel erg amateuristisch vindt overkomen? (En Nee, ik ben normaal een Pacino-fan).

avatar van umbra
Uiterst matige misdaadfilm, die voor mij maar niet op gang leek te komen, de films slenterde echt vooruit. Al Pacino of niet, dit was echt niet goed en kwam indd vrij amateuristisch over, bij zulke films is dat echt serieuze boosdoener. B-film niveau kan gesmaakt worden bij horror, cult, over the top actie, comedy, maar niet bij een film die zichzelf au sérieux neemt.

avatar van Skuller
Het is allemaal niet zo best ,eigenlijk gewoon slecht. er klopt veel niet en er word belabberd geacteerd ,ook door Al Pacino die er duidelijk weinig zin meer in heeft.

avatar van Bond,TeBond
Al Pacino, please.... verspil je goede naam niet. Door met o beentjes als oude man nog 25 jaar jongere rollen te willen spelen. In een film waar alles wel op de set zelf lijkt bedacht. "Als jij dan daar wacht en jij pas na 3 minuten terug bent..." in een slachterij van 3 kamers "oh ja, we laten een machinist al toeteren op 3 km afstand en dan springen jullie net voor de trein weg...." " ooooh ja, als jullie veel brainstormen, kom je aan alle antwoorden...de hele film door"

Kortom, WAARDELOOS FLUT FILMPJE. 1 STER