Gigli (2003)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Martin Brest
met Ben Affleck, Jennifer Lopez en Al Pacino

Gigli krijgt de opdracht om de geestelijk gehandicapte broer van een openbaar aanklager te kidnappen en te gijzelen. De mooie huurmoordenaar Ricki krijgt de opdracht om Gigli in de gaten te houden.

avatar van lucdecoster
Geen slechte film voor mij. Ik heb een paar keer kunnen lachen.
De eerste 20 minuten vond ik goed en ook die gehandicapte was niet slecht in het begin. Met C.walken en Al Pacino als bijrollen viel hij toch nog mee. Ik denk dat de film zeker geen flop 100 waard is.

jumpstylemovie schreef:
De grote held uit Scarface verpest hier zijn imago.
Zonde.

Ik vind het feit dat Al Pacino in deze film speelt even beschamend.

avatar van niethie
Ben en Jen in de grote flopper van het jaar! Ach wie had het er destijds niet over, zelfs de televisiegids en reclame's kondigde het aan als een verschrikkelijke film. Ik vond het nogal meevallen allemaal, zeker geen goede film maar toch wat opgeblazen allemaal. Het acteerwerk, verhaal waren nergens hoogstaand, daar komt nog bij dat het allemaal wat te lang duurde. Dan zou je je afvragen wat was er dan zo positief aan, dat weet ik om eerlijk te zijn eigenlijk ook niet zo goed meer (het is immers ook alweer een tijd terug dat ik hem zag), maar ik had verder niet zo'n moeite om hem uit te zitten ofzo en het feit dat het zich nergens echt (te) serieus nam werkte er ook wel aan mee geloof ik.

2 sterren

AddictedToMovies
Nog nooit een film gezien die zo slim probeert te zijn maar zo dom is. Zeikdialogen, klote humor, twee verschrikkelijke hoofdrolspelers, etc. etc. Schande dat sterren als Al Pacino en Christopher Walken hier in spelen.

avatar van SaNDuTjE
De poster alleen al zegt genoeg over de film.

Matig filmpje, net geen voldoende. Zo verschrikkelijk als dat ie beoordeeld wordt vind ik 'm niet maar het is geen thuisblijvert of een bankplakkert op een mooie zomerse dag. Verhaaltje is nog wel aardig maar de dialogen zijn over het algemeen niet te harden, vooral Lopez heeft echt een mekkerrol. Een enkele keer toch wel gelachen om een grapje. Al met al een filmpje om eens te kijken want een draak van een film is het nu ook weer niet.

avatar van moviemafketel
Moet ik deze film echt afkijken? Sorry dat gaat me echt niet lukken.
Hoe lekker Lopez dan ook mag zijn. Dialogen zijn lachwekkend tot ik er tranen van verdriet van krijg.

avatar van Tun-89
Ik heb écht wel gelachen in deze film.
Echt vermakelijk met Ben en J.LO
Geslaagde komedie.
Met een zeer sterke Justin Bartha in zijn rol!

3,0 *

Tun-89 schreef:
Ik heb écht wel gelachen in deze film.
Echt vermakelijk met Ben en J.LO
Geslaagde komedie.
Met een zeer sterke Justin Bartha in zijn rol!

3,0 *

Je bent snel tevreden kwa humor ?

avatar van Awake78
Wat een afgrijselijke broek heeft J.Lo aan op die poster...

Awake78 schreef:
Wat een afgrijselijke broek heeft J.Lo aan op die poster...

Het is dan ook een afgrijselijke film dus goede poster lol.

moviemafketel schreef:

Je bent snel tevreden kwa humor ?

Niet persé, maar als die jongen met geestelijke beperking, opmerkingen maakt die je niet verwacht, vind ik dat grappig ja.
gevoel voor humor verschilt bij iedereen, kan toch?!

Tun-89 schreef:

gevoel voor humor verschilt bij iedereen, kan toch?!

Ja tuurlijk heeft iedereen ander gevoel voor humor, maar dan moet er wel daadwerkelijk humor inzitten. En als ik naar je top 10 kijk (die ik wel heel goed vind) snap ik jouw relatief hoog aantal sterren voor deze film niet helemaal. Of je moet er persoonlijk iets in zien wat ik natuurlijk niet kan weten. Reden natuurlijk zijn dat vrouwen gewoon andere humor hebben als mannen.

moviemafketel schreef:

De film was gemaakt als een Komedie, en ik vond 'm
komisch, dus voor mij geslaagd. En misschien hebben mannen en vrouwen inderdaad een ander gevoel voor humor, dat kan ja.

avatar van AGE-411
za 6 februari om 23.10 op 2BE

avatar van JDSsmetje
Ben Affleck zet in "Gigli" zijn automatische piloot in, en scoort daarbij niet beter dan wat we van hem gewend zijn, slecht acteerwerk dus. Ook Jeniffer Lopez is regelrecht slecht. De grootste verassingen waren dan nog de gezichten van Al Pacino en Christopher Walken. Ik had niet verwacht dat zij ooit een rol zouden aannemen in een slechte film als dit. Verder zitten we met een voorspelbare verhaallijn, maar ook de cliché matige personages irriteerden mij mateloos. Om nog niet te spreken van de vreselijke dialogen en het geforceerd sentimenteel gevoel. Je moet wel heel erg snel kunnen verteren om nog een plaatsje vrij te hebben voor vermakelijkheid denk ik zo...

avatar van AFCALS
Slechte film, slecht ge-acteerd. Toch een 1.5 voor de uitleg van Jennifer Lopez over de vrouw..

avatar van Xx_se7en_xX
Ongelooflijk dat dit de regisseur is van Midnight Run en Scent of a Woman.

logghe
gewoon een slechte film. De dialoog tussen Lopez en Affleck is te geforceerd en voorspelbaar. het enige goeie aan deze film is Christopher walken en Al Pacino jammer dat ze er maar voor enkele minuten inzitten.

avatar van Boefke
vond hem nog wel redelijk eigenlijk

avatar van MrHorror
Een, twee keer gegrinnikt, verder ook niet. Het is ook geen film in de categorie "zo-slecht-dat-ie-goed-is", maar "zo-slecht-dat-ie-verschrikkelijk-is". En dat van de maker van 'Scent of a Woman', die vervolgens dialogen schrijft als "you say sure when you have to move a couch, you say yes when I ask if I can suck your cock for the next twelve hours" Pijnlijk en beschamend.

avatar van Masterbrain
GOD heeft J LO niet geschapen om te acteren , zonder de supporting actors had ik deze dvd afgebrand.

avatar van Sergio Leone
Belabberd.

Niet dat er ook maar iets aan deze film is dat mij op een geslaagde komedie heeft doen hopen, maar toch. Elke film verdient wel een kans, zelfs Gigli. Dat dacht ik gisteravond rond 20h toch.
Rond 22h dacht ik dat nog altijd, maar toch iets moeizamer. In die twee uur heb ik ongelooflijk veel gezeik gezien, af en toe een flauw komisch of sexy momentje en heel veel gebrek aan ziel en beleving.

Met Ben Affleck in de hoofdrol is dat nu ook niet zo moeilijk. De beste man probeert stoer en charismatisch over te komen, maar hij heeft er gewoon de kop niet voor. Hij is een lege huls, ook qua acteren. In combinatie met Jennifer Lopez bakt hij er ook niet veel van, al valt zij nog erg goed mee.
Christopher Walken en Al Pacino verschijnen nog in korte rolletjes, maar dat is het dan ook wel.

Van een regisseur als Martin Brest verwacht een mens toch iets. Helaas geitenkaas kan hij de verwachtingen niet inlossen. Mede een paar indutmomentjes hebben ervoor gezorgd dat ik nog geen vierentwintig uur na het kijken al het grootste deel van de film vergeten ben. Met die gehandicapte kerel probeert Brest nog wat sentiment mee te geven, maar ook dat mislukt pijnlijk.
Het enige positieve is dat ik weer een slechte film minder te gaan heb en dat ik er eentje van Pacino's en Walken's lijstje mag schrappen.