Derailed (2005)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller
108 minuten / 112 minuten (unrated version)

geregisseerd door Mikael Håfström
met Clive Owen, Jennifer Aniston en Vincent Cassel

Het leven van een getrouwde reclame-hotshot neemt een dramatische wending wanneer hij op een ochtend zijn gebruikelijke trein naar kantoor mist. Hij vergeet een kaartje te kopen voor de volgende en een medepassagiere helpt hem uit de brand. Hij raakt met haar aan de praat en hun affaire begint. Een bezoekje aan een hotel loopt echter verkeerd af.

avatar van SmackItUp
Wat een uiteenlopende reacties. Van voorspelbaar tot verrassend. Binnenkort maar eens even kijken of ik deze kan fixen.

avatar van des1
Best aardige film, die vooral scharniert om het "onverwachte" op twee-derde van de film, en natuuriijk de enorme ploert die Cassel kan neerzetten als geen ander. Hoofdpersoon Owen heeft wel wat erg veel geluk mee in wat een gewoon mens tot wanhoop zou drijven. Ergens tussen 3 en 3,5 *.

des1 schreef:
Eerlijk gezegd had ik de film halverwege al uitgezet omdat het duidelijk niet mijn soort film was. Het begin vond ik al verschrikkelijk om te zien. Dat zogenaamde onderkoelde acteren en een verder ook onwaarschijnlijk verhaal met een vrouw die hij in de trein ontmoette. En het verhaal met de boef werd er niet beter op. Maar goed, toen las ik dat er dus nog wat onverwachts ging gebeuren en ben ik toch maar verder gaan kijken. Dat heb je toch maar voorelkaar gekregen des 1. Ik had helaas toch beter mijn intuïtie kunnen volgen, want de film werd er na dat onverwachtse, wat voor mij toch niet zo onverwachts was, nog steeds niet beter op. Alleen het allerlaatste deel was wel onverwachts. Maar helaas heb ik doden al iets te vaak weer op zien staan in films. En dat maakt de film er ook nog steeds niet beter op. Deze film was vanaf het begin één ster voor mij, en dat was hij aan het einde nog steeds.

Goede film , spannend en heb me prima vermaakt .

avatar van ILDIB
Begint echt als een slechte tv film maar wordt steeds beter. Ook Aniston begint slecht maar groeit in ruil. Goede twist ook. Al met al aardig onderhoudend.

avatar van john mcclane 2
Echt een thriller die van A tot Z klopt kwa plot, spel, spanning.
En een paar uitstekende twist .
Gewoon een thriller die er net even boven uit steekt .

avatar van SmackItUp
Tegenvaller.

Buiten het feit dat de film ontzettend lelijk is en de acteurs zeer matig, is Derailed gewoon niet pakkend genoeg. Met name het eerste uur is oersaai. Eigenlijk geldt dit ook voor het tweede deel, maar doordat er wat meer gebeurt en enkele (voorspelbare) twists de revue passeren blijft het nog enigszins onderhoudend. Maar man, wat is die Aniston een natte dweil zeg.

Totaal niks bijzonders, 2,5*.

avatar van Daan258
I'll bet i can kiss you without touching you're lips

Een aardige thriller waar ik me prima heb mee kunnen vermaken.
Het verhaal is leuk om te volgen en het acteerwerk is ook goed te doen van de cast. Hier en daar een paar scene's die er bovenuit schieten en soms best spannend zijn en ook nog een kleine twist in de film, leuk. Het is allemaal niet bijster bijzonder maar ik hem me goed weten te vermaken met dit werkje, al moet ik wel dat hij hier op MM een 3,42* als rating heeft wat ik toch wel wat aan de hoge kant vindt.

toch zeker wel een 3,0*

avatar van jippie2010
Bah, wat vreselijk voorspelbaar.
Na 20 minuten kan je de rest van de film wel uittekenen.
Bijna spanningsloos gekeken naar de stereotype cast.
Tegenvaller. *2,5

avatar van martijn011
Fijne thriller.

Ik had me vooraf niet echt verdiept in het verhaal van deze film, ik wist dus niet waar het over zou gaan. Volledig blanco de film dus gezien en ik heb me er prima mee vermaakt. De twist waar veel mensen het over hebben zag ik niet per se aankomen en was wat mij betreft gewoon prima. Het verhaal loopt vlot door en alleen het einde in de gevangenis was wat mij betreft wel erg onrealistisch.

De cast is prima, Cassel is altijd een goede schurk, Aniston kan er mee door en Owen heeft iets over zich waar ik niet precies bij kan, maar overtuigt wel.
Heel memorabel is het allemaal niet en ik betwijfel of ik over een paar jaar nog weet waar deze film over gaat, maar voor nu kan dit er absoluut mee door.
Ruim voldoende.

avatar van Corcicus
Zeer goeie thriller met enkele leuke twists. De spanning was echt te snijden en het tempo bleef goed op dreef.

avatar van Mark de Jong
Erg onwaarschijnlijk maar ach wel even leuk vermaak.

avatar van Capablanca
Voospelbaar, maar vermakelijk. En zijn vrouw was leuker!