Derailed (2005)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller
108 minuten / 112 minuten (unrated version)

geregisseerd door Mikael Håfström
met Clive Owen, Jennifer Aniston en Vincent Cassel

Het leven van een getrouwde reclame-hotshot neemt een dramatische wending wanneer hij op een ochtend zijn gebruikelijke trein naar kantoor mist. Hij vergeet een kaartje te kopen voor de volgende en een medepassagiere helpt hem uit de brand. Hij raakt met haar aan de praat en hun affaire begint. Een bezoekje aan een hotel loopt echter verkeerd af.

avatar van Carl
hele goede film. Leuk uitgewerkt verhaal, leuke twist. Goed acteerspel. Blij verrast door Aniston die kennelijk ook goed uit de verf kan komen in wat anders dan een komedie.
Dit was echt anderhalf uur genieten!

Die 'reclame hotshot' heeft precies dezelfde uitstraling als van Nicolas Cage in een van zijn kalme rollen, een echte binnenvetter, maar daarom soms verrassend uit de hoek komend. Ik vond dit een goede thriller, met wendingen om het spannend te houden.. Jennifer Aniston vond ik deze keer ook goed overkomen, ik zie haar liever in een meer serieuze rol zoals deze.
Een beetje ongeloofwaardig naar het einde toe, maar wel erg cool

avatar van RuudC
Van iemand die sterke films heeft gemaakt als Ondskan en 1408, valt dit me toch wel flink tegen. Sowieso ben ik nog altijd verbaasd over het hoge gemiddelde. Zo heel bijzonder was Derailed in mijn ogen niet. Natuurlijk is het acteerwerk over het algemeen wel goed. Zowel Clive Owen als Vincent Cassel hebben het dan sowieso wel mee dat hun goede prestaties eerder gewoonte dan uitzondering zijn. Alleen Jennifer Aniston laat weer eens goed zien dat haar rol wel erg inwisselbaar is. Iedere blonde bimbo zou haar rol probleemloos over kunnen nemen. Hetzelfde geldt trouwens voor Xzibit, die gewoon geen greintje acteertalent heeft. Laat hem maar lekker aan die lelijke auto’s sleutelen, en dan nog het liefst zonder een camerateam erop.

Het plot vond ik maar zwakjes. Misschien heb ik wel teveel films gekeken om verrast te worden, maar eigenlijk wist ik al vrij snel dat Aniston in het complot zat. Het eind viel in dat opzicht ook tegen. De aftermath had van mij gerust achterwege gelaten mogen worden. Dat voegde echt helemaal niets toe. Het scheelt natuurlijk wel dat Derailed niet echt verveelde. De film was me vooral te simpel.

avatar van Wovano
Ik snap de vele negatieve reacties niet. Misschien komt het omdat er gedurende de film een steeds rauwer sfeertje wordt opgebouwd. Ondanks dat vind ik het toch een ijzersterke film met goed acteerwerk en een onverwacht eind.

avatar van Nicolage Rico
Matige thriller, waarvan het script aan alle kanten rammelt, de sfeer zoek blijft en de film zichzelf geen karakter kan toebedelen. Daarnaast wordt er te makkelijk punten gescoord en is de voorspelbaarheidfactor te hoog.

Cassel krijgt geen playground en kan zich dus niet onderscheiden, Aniston is een modepop en Owen zou naast haar kunnen staan in de etalage. De overige acteerprestaties zijn al vergeten of herinner ik ze juist door hun zwakte. Die rechercheur is ook te dom voor woorden.

In het klaslokaal van de gevangenis leek de film nog even spannend te worden met het boekje "Derailed", maar de spanning werd al gauw teniet gedaan door een flauwe ontmoeting tussen boef en slachtoffer en een nog flauwere afloop.

Dit alles neemt niet weg dat de film algeheel vermakelijk is, met als hoogtepunt het stukje waarin de donkere ex-gevangene plotsklaps een kogel door zijn hoofd krijgt gejaagd en vervolgens het stukje waarbij de auto maar niet wil zinken.

avatar van erpunited
Goede film. Goed verhaal. Alleen Owen vond ik wel aardig acteren. De rest was matig. Je wordt heerlijk meegenomen in de spanning van de film. Daardoor vond ik het einde tegenvallen. Beetje afgeraffeld. Had beter moeten zijn en had de film ook verdient

avatar van ErpsFilmGekske
erpunited schreef:
Owen vond ik wel aardig

Eens!

avatar van Rmie
Best een aardige thriller met een voor mij (thriller is niet mijn genre) verrassende wending.

avatar van Carl
weer es opnieuw bekeken en bij een 2e keer kijk je toch anders.
Ik moet zeggen dat ik nog steeds genoot van het spel, de spanning, de twists.....en nog steed sblijf ik hem erg goed vinden, zij het dat het tegen het einde wel wat ongeloofwaardig wordt. van mijn eerste 5 doe ik nu een half puntje af

avatar van T-man
Goede film, het verhaal wordt goed verteld en het is verrassend. Dat verrassings element is iets dat mij wel aanspreekt in een film.

avatar van Thampon
Zit lekker in elkaar doch had de finale al wat eerder mogen komen.
En de laatste 5min hadden er echt niet in gemoeten.

avatar van MH040
Film zat vol met matige tot ronduit slechte en clichématige dialogen en typetjes en matig acteerwerk, van (verrassend genoeg) vooral Cassel. Gelukkig zaten er genoeg verrassende wendingen in het plot om de film boeiend te houden. Ik denk dat het woord "onderhoudend" bij een film hoort van het niveau van deze. Niet echt slecht, maar ook niet echt goed.

avatar van DeCol
Een vermakelijke thriller al stonden een aantal dingen me niet echt aan. Sommige handelingen van de hoofdrolspeler stoorden me bijvoorbeeld. De plotwending is wel echt goed en ik had het niet aan zien komen. Na de plotwending wordt het allemaal wel wat minder met het einde als grote faal. Dat kost gewoon een 0,5*. Jennifer Anniston is een leuke actrice, maar zo'n rol is echt niet voor haar weggelegd. Clive Owen wel heel overtuigend!

zeer goede film !Leuk om Aniston eens in een totaal ander genre film te zien spelen !Ze doet dat ook hier op een uitstekende manier!

avatar van Marvinleeaday
Absoluut een meevaller, lekkere film. Wel weer wat zeer toevallige toevalligheden ook het eind, wat wel leuk gevonden is, zie je eigenlijk wel aankomen.

TMP
Film met een heel flauw plot en bovendien oninteressante en clichématige personages. Matig acteerwerk ook. Owen en Aniston overtuigen niet echt en de rappers die in deze film een rol krijgen toebedeeld al helemaal niet. Ook Vincent Cassel zet geen al te sterke rol neer, hij kan toch beduidend beter. Het plot is nogal flauw en de uiteindelijke plotwending vrij voorspelbaar.Dat Lucinda in het complot zat viel al vrij snel te verwachten. De 'reclame-hotshot' laat zich bovendien kinderlijk eenvoudig chanteren en de bende die alle sporten vakkundig wist, gaat echter wel op dezelfde plek dezelfde oplichtingspraktijken uithalen. Dat LaRoche uiteindelijk nog door de hoofdpersoon in een gevangenis om het leven wordt gebracht voegt niks toe aan de film en is gezien de eerdere gang van zaken ook niet bepaald logisch. Niet bepaald de moeite waard.

Matige film over een man en vrouw die vreemdgaan in een hotel en vervolgens overvallen worden. Redelijk goed opgezet allemaal, echter wordt de film pas echt een beetje boeiend na de nogal voorspelbare plottwist. De cast doet het aardig waarbij dit voor Jennifer Aniston onbekend terrein is.

Ik heb me vermaakt met deze film. Alles lijkt op een o zo voorspelbaar verhaal van een koppel dat vreemdgaat en natuurlijk daarmee serieus in de problemen komt. Maar het plot draait zo onverwacht om dat de film opeens in een flow terechtkomt waarop je vlot naar het einde surft. Tot dan ... want het einde is eigenlijk snel afgehaspelt en daardoor een afknapper. Vincent Cassel is subliem als misdadiger

avatar van Glennekeeeee
op zich niets mis met deze thriller, solide acteerprestaties, leuke spanning, toffe twists die al dan niet voorspelbaar waren, leuk einde, en toch...
Ik miste de hele film iets maar weet niet juist wat het was, en kan het nog steeds niet plaatsen en het zorgde ervoor dat de film ook nooit echt in volle vaart ging voor mij en ik soms moeite had om de concentratie bij te houden

Oef wat slecht.

Het eerste uur is een derderangs thrillertje. Het soort wat ze maken om pakketjes te vullen en aan TV zenders te verkopen. Naast de paar blockbuster van een jaar of 3 oud kunnen ze die films dan gebruiken om andere avonden mee te vullen. En op zich is dat niet eens een ramp bij deze film, want eigenlijk hoort het ook gewoon zo.

De lamme opzet dient als gordijn om de twist te verhullen. Er wordt braaf een verhaaltje opgezet, als kijker zit je al snel te kijken met het idee dat het plot zo goed als uitgespeld is door honderden films die eerder kwamen. Defenses down en dan toeslaan op het eind. Maar da's buiten de povere acteerprestaties van Aniston en Owen gerekend. De twist ligt er echt zo dik op omdat zij hun scenes nooit naturel genoeg over kunnen laten komen dat het hele eerste uur compleet de mist ingaat. En wat er dan rest is gewoon een derderangs thrillertje MET voorspelbare twist. Dubbel slecht.

Daarna blijft de film nog wat aanslepen en wordt het zo mogelijk nog idioter. Dit is verreweg één van de domste films die ik in lange tijd gezien heb. Ongestileerd, onsubtiel, mislukte opzet, slecht geacteerd en stapelt de onzinnigheden op.

Jammer dat het laatste gedeelte behoorlijk ongeloofwaardig is en bepaalde punten in het duister blijven.
Al zullen liefhebbers van het genre wel hebben kunnen raden hoe het complot in elkaar zou steken, toch was dit een hele tijd een goede, spannende film.
Owen, Aniston, Cassel en ook Melissa George zitten goed in hun rol al is de merkwaardige metamorfose die het hoofdpersonage ondergaat één van die minpuntjes in het plot. Gian Esposito als rechercheur kan niet overtuigen.
Middenmoot.

avatar van DutchTakeshiro
Matige thriller, deze film genaamd Derailed. Duidelijk een dertien in een dozijn film, maar dat drukt de pret zozeer niet. Wat de pret voornamelijk drukt is dat de film een lange tijd nodig heeft om op gang te komen. Het eerste gedeelte is namelijk ronduit saai en als kijker moet je moeite doen om je aandacht er bij te houden. Gelukkig weet de tweede helft veel beter te interesseren en valt het vrij oninteressante leven, van het personage van Clive Owen, op de achtergrond. Jammer genoeg is dit tweede gedeelte niet bijzonder genoeg om de film naar een hoger niveau te tillen.

Er wordt redelijk geacteerd door Clive Owen en hij is de enige acteur die de film niet de afgrond in helpt. Makkelijke rol voor Owen, dus ik verwachtte niets minder dan redelijk acteerwerk. Hoe Jennifer Aniston in de filmwereld is beland zal voor mij altijd een raadsel blijven. Ze bewijst nogmaals eens dat haar rol door iedere andere actrice vervuld kan worden. Een erg inhoud loze en ongeloofwaardige rol: het personage van Aniston valt al snel door de mand. Vincent Cassel stelt eigenlijk wel teleur. Jammer, want met zijn rol kan je toch wel creatief omgaan.

Zeer twijfelachtige film. Er zitten genoeg plotwendingen in om het interessant te maken, maar ze floppen keihard. Vanaf dat moment kan de film niet meer serieus genomen worden en ga je je als kijker irriteren aan de vele slordigheden in het script. Het ontbreekt de film simpelweg aan een goed script en degelijk acteerwerk. Misschien maar beter om deze film helemaal over te slaan, je zal weinig missen.

avatar van SnakeDoc
Vond hem erg voorspelbaar.

Het acteren is goed, en het verhaal is eigenlijk ook prima,
Maar het ligt er vanaf het begin af aan nog al dik op dat alles vooropgezet is, en door wie dit dan moet zijn gedaan. Hadden ze wat spannender kunnen houden!

avatar van huiguh
Zelden een film gezien die zo voorspelbaar is als deze

Lekker spannende film met een aantal verrassende wendingen.

avatar van missl
Deze film over een man een vrouw die beiden overspel plegen en dan overvallen worden blijft je vasthouden in zijn spanning. Owen deed het goed, de rest van de acteurs vond ik magertjes maar toch voldoende om van deze film een spannend verhaal te maken. Door de verschillende wendingen blijft het interessant om te blijven kijken.

avatar van Macady
Aardige film voor een doordeweekse avond, toch vergt het geen timmermansoog om de clou al binnen 20 minuten door te hebben, dat maakt het toch een dertien in een dozijn werkje.

topfilmpje

avatar van Beatle
Ja top! Echt de hele film genoten. Op een gegeven moment ging ik wel besnuffelen dat hij er in geluisd werd, maar toch waren er steeds weer verrassingen waardoor de aandacht geen moment verslapte.

Leuke film. De eerste helft vond ik helemaal niets, maar toen opeens de verrassing kwam werd hij leuk.