Derailed (2005)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller
108 minuten / 112 minuten (unrated version)

geregisseerd door Mikael Håfström
met Clive Owen, Jennifer Aniston en Vincent Cassel

Het leven van een getrouwde reclame-hotshot neemt een dramatische wending wanneer hij op een ochtend zijn gebruikelijke trein naar kantoor mist. Hij vergeet een kaartje te kopen voor de volgende en een medepassagiere helpt hem uit de brand. Hij raakt met haar aan de praat en hun affaire begint. Een bezoekje aan een hotel loopt echter verkeerd af.

saske
Voormalig Friends-actrice Jennifer Aniston krijgt een rol in de nieuwe speelfilm "Derailed". Haar tegenspeler is acteur Clive Owen. De film is gebaseerd op een bestseller van auteur James Siegel. De film zal geregisseerd worden door Mikael Hafstrom, die voor eerdere films al in de prijzen viel op de Academy Awards. "Derailed" zal echtre zijn eerste Engelstalige filmproductie worden. "Derailed" gaat over een getrouwde directeur wiens leven een heel andere wending krijgt wanneer hij 's ochtends zijn trein naar het werk mist. De opnames starten in het najaar en hebben zowel in de Britse hoofdstad als in Chicago plaats. De prent komt in 2005 in onze bioscoopzalen.
bron: www.showbizzsite.be

doet me wat denken aan sliding doors.

Jennifer Aniston:één van de knapste vrouwen ter wereld +Vrijgezel
Clive Owen:één van de coolste mannen op aarde na zijn rol in "Sin City"+hopelijk toekomstig James Bond

Laat deze film maar komen!!!

avatar van Pieter Montana
De roddelblaadjes hebben weer prijs.

Aniston Dating 'Derailed' Co-Star?
Movie beauty Jennifer Aniston has fuelled speculation she's dating her Derailed co-star Vincent Cassel by spending most of her free time with the French actor. The 35-year-old actress - who ended her four-year marriage to actor Brad Pitt earlier this month - became close to 38-year-old Cassel while filming their latest movie on location in Chicago and London. And the relationship has continued in Los Angeles, where post production work on the film continues, reports British newspaper the Daily Star. A close source says, "There's real chemistry between them. When they're together they speak almost in whispers, with eye contact all the time. Sometimes she will give that laugh, broad smile and play flirtatiously with her hair. If pressed, she'll tell you that Vincent is very close and very dear to her. But he seems much more than an agony uncle."

Hm.. hij kan beter bij zijn huidige vrouw blijven.

fuck Clive Owen vind hem echt 1 matig acteur, hij samen met Aniston is erg jammer vind haar erg leuk om naar tekijken

avatar van Pieter Montana
Normaal zou de 1ste trailer rond eind juli/begin Augustus uitkomen.

Nog altijd geen trailer.

Toch zijn er al mensen op IMDB die beweren dat ze hem al op een pre-screening hebben gezien in NYC.Of dat waar is,betwijfel ik.

Ze zeiden dat de film zeer goed is.

AHWA
Deze wil ik wel zien. Ben zeer onder de indruk van het werk van Owen in Closer en Sin City.

Erg mooie poster!

avatar van Pieter Montana
En na de dag van de release van de poster nu ook eindelijk de trailer!!

Het lijkt wel te beginnen als een romantische film maar
schijn bedriegt!

avatar van Pieter Montana
En weer een nieuwe trailer.Het ziet er wel een goeie thriller uit!

Eerste reacties op IMDB

Waaronder een heel positieve maar ook een heel negatieve!

De film ziet er interessant uit. En omdat Clive Owen meespeelt houd ik deze ook in de gaten. Erg fijne acteur vind ik het.

avatar van Pieter Montana
Elke Amerikaanse krant reageert hetzelfde:"Matig,tot slecht"

M'n enthousiasme daalt nu wel wat

damon
titel schaamteloos gejat van de meesterwerk met in de hoofdrol J.C. van Damme

avatar van Pieter Montana
6.5/10 op IMDB na zo'n kleine 200 stemmen.

zojuist gezien, best spannende film, wel vrij onrealistisch normaal gesproken beken je aan je vrouw dat je vreemd wilde gaan en je gaat dan niet dit doen. Ook was het vrij voorspelbaar dat Lucinda slecht was!

maar omdat het toch spannend is 3,5!

avatar van happy viewer
dje-em schreef:
Ook was het vrij voorspelbaar dat Lucinda slecht was!

O, vond ik niet. Dat was juist een leuke draai in de film. De film was zeker niet slecht. Hoe ze aan die slechte kritiek komt weet ik niet en kan ik ook niet begrijpen.

avatar van hannes64
Even bekeken en moet zeggen...Viel aardig mee.
Het eerste half uur denk je naar een drama te kijken , en dan neemt ie een leuke wending.
Op `t end een beetje een rotzooitje ala `taxidriver` ( shoot-out in kleine ruimte ) maar wèl amusant.
Owen speelt op zich wel aardig, net zoals Anniston.
Cassel als etterbak geeft de film soms een duwtje als `t begint te vervelen. ( Ik heb me geen minuut verveeld )
Toch , als ik de film zie heb ik een dèja-vu van ``dit heb ik al eens eerder gezien, maar ik kan er niet opkomen ``verhaal.

Zeker geen slechte film (gister gezien)
Aardig verhaal, ietwat voorspelbaar misschien, maar wel de moeite waard.

Serieuze tegenvaller!
De film straalt nooit dreiging uit, het geheel is ongeloofwaardig, de acteerprestatie's zijn middelmatig en het einde duurt veel te lang. "Derailed" is zo'n thriller waarvan er dertien in een dozijn zitten en dan nog niet tot de beste van die dertien behoort!

eigelijk een film welke voorspelbaar is maar je je eigelijk ook geen moment verveeld.
acteurs zijn best goed en dragen de film voor mij een 3 niets mis mee

Ik vind het gewoon een klasse film heb met plezier zitten tekijken!!!!!!

net gekeken, toch wel aardig hoor. Je moet er gewoon voor gaan zitten, en je laten meeslepen in de belevingswereld van clive owen.

Tegenvallend resultaat, super voorspelbaar, Jennifer zet een Rachel neer die zich even op het slechte pad waant en Clive is net zoals in Closer de brave man die niet altijd de slimste beslissingen neemt, waar je je als kijker dan vervolgens ook nog eens uitermate aan ergert, weinig spannend. Kortom een 2.5*

avatar van fotzenbikkel
Goede film met een verassend plot. Voor liefhebbers van dit genre zeker een film om mee te pakken.

Deze film keek zeer lekker weg maar in het midden van de film is alles wel voorspelbaar aan het worden. Toch is het wel een zeer vermakelijke thriller ik geef hem 3.5 *

TnT
Ik vond het een hele vermakelijke film lekker wegkijken aleen was hij idd aardig voorspelbaar maar een leuke film!!

een aardige thriller die inderdaad wat traag op gang komt... en als hij dan op gang is.. dan zie je het plot van ver aankomen.. 3*