My Family (1995)

Alternatieve titel: Cafe con Leche

geregisseerd door Gregory Nava
met Jimmy Smits, Edward James Olmos en Esai Morales

In 1920 vertrekt de mexicaan José Sanchez nar een stadje dat Los Angeles heet. Daar hoopt hij zijn droom te kunnen waarmaken. Sanchez vindt onderdak bij een familielid dat El Californio heet. In het relaas dat volgt maken we, door zestig woelige jaren heen, kennis met José's kinderen, hun familie, hun problemen en hun dromen...

ik wil die film graag zien jlo speelt in die film.

Hele mooie film.
Prima uitwerking van de karakters.
Een film die je als kijker echt doet meeleven..

avatar van janfilmfan
aangestoken door alle goede berichten gekocht en vol verwachting bekeken, maar je zou er verontwaardigd van worden. Om een verhaal over vijftig jaar in twee uur te vatten vergt meesterschap. Dit is 100 blaadjes script teruggebracht tot een stapel cliché's, zowel in beeld als dialoog.
Twee sterren voor de aardige momenten, - Mr.California -
De oscar was voor make up en zoals Supersister zong: You mind about your make up, but you better make up your mind!.

avatar van Lebarron
My Family ook wel bekend als Café Con Leche is een groots epos over de Mexicaans-Amerikaanse familie Sanchez in Los Angeles. We volgen eerst vader José vanaf het moment dat hij Mexico verlaat om bij een oud-oom El Californio te gaan wonen die daar een stukje grond heeft. Hij zal daar zijn geliefde Maria ontmoeten en met haar trouwen en zijn eigen gezin stichten. Hun kinderen hebben ook elk hun eigen verhaal.

Gregory Nava heeft werkelijk een visueel prachtige en meeslepende film afgeleverd maar ben het met Janfilmfan eens dat een geschiedenis van 50 jaar niet in twee uur gevat kan worden. Hij had wat mij betreft best langer mogen duren zoals La Meglio Gioventu. Hierdoor was de zeer goede cast met o.a. Esai Morales, Edward James Olmos, Elpidia Carrillo en Jennifer Lopez waarschijnlijk ook meer tot zijn recht gekomen dan nu het geval is. De enige 'miscast', voor zo ver je daarvan kan spreken, vond ik Jimmy Smits als tough guy Jimmy. Smits heeft wel een criminele kop maar is eerder een sluwe, gladde pooier dan een troublemaker.

My Family is een schitterende film maar door de grootsheid van het verhaal dat hij wil vertellen duurt hij veels te kort en daarom voelt hij een beetje onaf. Er had meer ingezeten dan er nu uit komt en dat is zonde.