Selena (1997)

Verenigde Staten / Mexico
Drama / Muziek

geregisseerd door Gregory Nava
met Jennifer Lopez, Edward James Olmos en Jon Seda

Selena is niet alleen een waargebeurd verhaal, maar ook het relaas van een jong meisje dat in razendsnel tempo carrière maakt en - al even jong - wordt vermoord. In Mexico was de Amerikaanse Selena een begrip, vergelijkbaar met Madonna. Haar muziek trok volle voetbalstadions, haar platen stonden aan de top van de charts en haar fanclub was fanatiek. Het zou diezelfde fanclub zijn die haar noodlottig zou worden. Het leven van selena liep, vanuit de dolgedraaide succes-racebaan van een Amerikaanse Droom, dood in een bloedige steeg van een Amerikaanse nachtmerrie.

Dit is dus die rol waarvoor Jennifer Lopez een Golden Globe nominatie heeft gekregen. En terecht! Wat kan ze serieus acteren zeg! Erg grappig: hoe Jlo er toen uit zag! Ze speelt hier een latin-zangeres zonder te weten dat ze (in 1999 pas) zelf een zangeres wordt. Wel een dramatisch (en echt geburd) verhaal...

met deze film is jlo beroemd geworden als zangeres ik vind het egt coooool i love her

Eigenlijk best wel een goede film. Eerlijk gezegd niet verwacht. In deze film acteerde Jennifer Lopez tenminste.

avatar van Rascal
Niet interessant genoeg.

goeie acteerprestatie van Jennifer Lopez als Selena.

avatar van speedy23
Film over de korte loopbaan van Selena, die in 1995 door haar vriendin en medewerkster Yolanda Salvidar (in de film gespeeld door Lupe Ontiveros) doodgeschoten werd. Een brave formulefilm met enkele spectaculaire concertopnamen. Het is niet La Lopez, maar de echte Selena die de liedjes in de film zingt...

avatar van mikey
Film over een zangeres die ik niet echt geweldig vond. Maar het script is bijzonder aardig. De rol van JLo ook, intgetogen en sympathiek. En dat is meteen voor het laatst. Deze film wil je wel uitkijken. De regisseur is opmerkelijk erg goed. 3

Dit vond ik echt een hele goeie film ik had hem op televisie gezien en daarna gekocht op dvd ik moest hem hebben

heb ook gelijk de nr's gedowload, af en toe ff in de cd speler

avatar van predator
prima film met een hele goede rol van Lopez; de cd van Selena is overigens ook fijn om te horen.

Mooie film..goed geacteerd..
emotioneel
en waargebeurd..
ondanks dat niet saai in beeld gebracht...het had ook heel saai kunnen worden

3 sterren

xxx
JustMe

Zou ik wel eens willen zien, ben echt benieuwd, een jonge JLo

Het verhaal is goed neergezet. Ik heb me geen moment verveeld, mede door de prima acteerpresatie van JLO!

Echt een aanrader. Ik kan deze film blijven bekijken, en hij verveelt mij nog niet. Echt waar... 'T is gewoon top!

dmoie-master
Selena was een prachtige vrouw en had een schitterende stem, kende haar niet maar was ook niet mogelijk, was klein snottertje van 4 jaar dus, maar nadat ik de film in 2000 zag was ik gek van haar muziek en de film, dus ik ben gek op de film, goed gespeeld door JLO, mooi verhaal alleen jammer dat het waargebeurd is, Selena was een heel goede zangeres die veel te vroeg is gestorven en dan nog de mannier waarop.... In ieder geval een van mijn favoriete films en een van de betere die ik zag en steeds opnieuw kan kijken, best wel een SE-dvd waard
en overigens het is niet JLO die zingt maar Selena zelf, haar nummers werden dus in de film verwerkt, wel mooi en de live-versie van 'Dreaming of you' was ook goed want zelf heeftz e deze nooit live gezongen

ZIelig verhaal en film jammer dat het echt is gebeurd.. Dan was zij nu de beroemdste, bekendste zangers zij had alles wat een zangers moet hebben.. Inderdaad frapant dat zij toen zij die rol speelde toen nog niks was, geen zangers enzo , haha.. NU natuurlijk wel en in meerdere talenten nu over beschikt!

avatar van amanda22
Absoluut een favoriet!
De 1e keer dat ik deze film zag was hij net op Canal+
Jennifer Lopez was in ieder geval nog niet met muziek begonnen.
Vond haar meteen geweldig.
Had ook nooit van Selena gehoord maar ze speelde het mooi en ik vond het een ontroerend verhaal
Mooi muziek ook

avatar van nightbreed
Half uur te lang en een beetje te braaf. Na een goed begin zakt te film enigszins in maar hij blijft gelukkig net genoeg boeien.

Prachtige film gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Mooi om te zien hoe iemand vanuit het niets groot word, maar dan is het treurig om te zien wat voor gevolgen jaloezie kan hebben. Trieste afloop natuurlijk. Een aanrader !

avatar van kanjertje
Hele mooie aangrijpende film.
Dacht eerst dat het allemaal fictie was maar nu las ik op wickpedia dat die Selena echt bestaan heeft.
Mooi verhaal met een zeer trieste afloop dus.

avatar van movie acteurs
Beetje afgezaagd en lang. Voor de rest wel goed maar had echt wat beter gekund. Lopez acteerde goed en het verhaal is triest (en nog eens waargebeurd) maar dat is het wel een beetje. 2,5.

Heb genoten van deze film.
Mooie muziek.

avatar van aburex
Hele goede film met een prachtige rol van Jennifer Lopez (een van haar beste prestaties)

Selena look-alike Jennifer Lopez kan aardig zingen. De soundtrack is dan ook verreweg het beste onderdeel van deze film, al is ook het begin over de nog jonge Selena niet onaardig. Maar vanaf het moment dat de zangeres volwassen begint te worden, heeft het verhaal maar weinig interessants meer te bieden. Dat wordt nog enigszins goedgemaakt door de slotbeelden met de echte Selena Quintanilla.

Aardig waargebeurt drama over de vermoorde (doodgeschoten in een hotelkamer door een jaloerse vriendin Yolanda Saldívar) jonge Mexicaanse zangeres Selena. De rol van Selena wordt overigens leuk en goed vertolkt door Jennifer Lopez die min of meer door deze film echt doorbrak als zangeres en actrice. Best ironisch als je het zo bekijkt.

Het verhaal zit best aardig in elkaar en hetzelfde geldt voor de kleurrijke uitvoering ervan. Ook muzikaal (o.a. enkele nummers van rockgroep Guns N' Roses) is het best genieten geblazen en vooral met de aanblik van de fraaie wulpse Jennifer Lopez. Buiten de goede rol van Jennifer Lopez deden ook de andere acteurs en actrices het verdienstelijk zoals o.a. Edward James Olmos. Hier en daar is de film wel wat langdradig en had hij wat mij betreft ook wat korter mogen duren.

Het is overigens een hele tijd geleden dat ik deze film voor het laatst heb gezien, maar omdat ze hem nu weer uitzenden op de zender HBO heb ik hem weer eens herzien. Al met al gewoon een aardige Drama / Muziek om eens gezien te hebben en het is natuurlijk triest wat er uiteindelijk met Selena gebeurt is.

avatar van DarlingDionne
Leuk dat ze eindigden met de echte beelden van Selena. Klinkt een beetje luguber maar van mij had de moord iets meer in beeld mogen komen. Ze scheen nadat ze haar neergeschoten had nog trut te hebben geroepen, die Yolanda. Daarna was ze idd die auto in gevlucht. In de film lijkt het net alsof ze spijt had maar dat geloof ik niet echt. Spijt van wat er ging komen ja... De film was een beetje erg braafjes. Ik ben ook niet een heel erg grote fan van JLO to be honest. Al snap ik ook wel waarom ze voor haar gekozen hebben. Maar ik vind haar altijd iets neps hebben en dat had de echte Selena niet over zich vond ik. Tragisch dat het zo moest lopen natuurlijk en best een mooi eerbetoon denk ik. Leuk dat ze ook echt aandacht hadden voor alle Selena outfits, die waren erg belangrijk voor haar. Ik vermoed dat ze het zelf een mooie film gevonden zou hebben. Voor mij was het toch een erg lange zit, ik kijk liever een docu over de echte Selena.