Amazing Grace (2018)

1 stem

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Alan Elliott en Sydney Pollack
met Aretha Franklin, Reverend James Cleveland en C.L. Franklin

Ze gaat onopvallend de zaal binnen, ze lacht even, verzamelt de moed en begint dan te zingen. In het begin, maar dan steeds krachtiger, voert haar stem het publiek weg naar de oneindigheid van het paradijs. In januari 1972 maakte Aretha Franklin haar legendarische album 'Amazing Grace' met een koor in een kerk. Op het hoogtepunt van haar roem nam ze de beslissing om terug te keren naar waar ze begon, naar de wereld van gospelmuziek.

• Vanaf 31 oktober in de bioscoop