Rocketman (2019)

Verenigd Koninkrijk
Biografie / Drama

geregisseerd door Dexter Fletcher
met Taron Egerton, Jamie Bell en Bryce Dallas Howard

'Rocketman' vertelt het waargebeurde verhaal van Elton John. Elton besluit als jonge jongen naar het beroemde conservatorium Royal Academy of Music te gaan, waarna hij vervolgens een muzikale samenwerking met Bernie Taupin aangaat. Uiteindelijk zal hij uitgroeien tot een wereldbekende superster.

• Vanaf donderdag 30 mei in de bioscoop

Vanaf 30 mei 2019 in de bioscoop (Paramount Pictures, via Universal)

Heh, lijkt me wel aardig.

avatar van Manniqueen.of.Depression
Ben erg benieuwd naar de film
Ik hou wel van biografische films
Leuk entertainment.. Of ze nu precies goed kloppen of niet. Vind het toch altijd wel interessant

avatar van John Milton
Ik zag toevallig vanmorgen net de John Lewis Christmas Ad van 2018, met een hoofdrol voor Elton.

Bij 2 concerten van de man geweest (een briljant, een niet zo), ik wil dit graag zien!

Toch wel benieuwd hoe dit zich verhoudt tov bvb Bohemian Rhapsody.

avatar van Basto
Ben geen groot fan van Elton John al heeft hij natuurlijk wel een hele rits goede nummers. Maar ben doorgaans wel fan van muziekfilms, dus wel benieuwd naar deze. Rauw en R-rated. Dat zijn alvast twee pré’s. En het schijnt dat hij ook in de film gewoon homo mag zijn.

Elton John Biopic 'Rocketman' Brings Exclusive Footage to CinemaCon | Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com

Gaat op Cannes in premiere

avatar van Nicolage Rico
Hmm, trailer ziet er goed uit, maar heb geen moment het idee naar Elton John te kijken.

avatar van Ajax&Litmanen1
Nicolage Rico schreef:

Zag de trailer deze week in de bios, had hetzelfde idee.

Maar het ziet er wel goed uit. Ben benieuwd. Heb alleen niet zo veel met Elton John zijn muziek. Misschien is dit een meer heftiger verhaal dan dat van Queen in Bohemian Rhapsody, maar die muziek vind ik ieder geval zeer de moeite.

Je zal zien dat je nu de komende jaren een vloedgolf aan muzikale biopics gaat krijgen met het succes van deze films.

Nicolage Rico schreef:

Misschien omdat je (net als ik) Elton John voornamelijk kent als zanger op leeftijd? Zijn jonge jaren heb ik nooit mee gekregen. Daarnaast ook nooit enige interesse in de man gehad. Dat ie in Tommy zat als pinball wizard vind ik zijn voornaamste wapenfeit.

avatar van Basto
Is goed ontvangen in Cannes. Net als Bo Rap bevat de film heel veel muziek en optredens, maar niet zo ‘simple-minded’. ‘Baz Luhrman-like’ vind ik ook een mooie aanbeveling.

‘Rocketman’ Review: Elton John Gets Jukebox Musical Treatment – Variety

Basto schreef:

Ik ken de jonge Elton van de beelden. Taron Egerton lijkt er gewoon totaal niet op. Idiote bril op en klaar moeten ze gedacht hebben, maar dat is in dit geval absoluut niet zo. Het is net of je naar een totaal andere artiest zit te kijken.

Nicolage Rico schreef:

Ik kees in de reviews juist veel positieve reacties op Egerton.

avatar van John Milton
Kutcher leek ook meer op Steve Jobs dan Michael Fassbender, maar toch vond ik Jobs (2013) geen betere film dan Steve Jobs (2015). Gelijkenis is niet alles.

Overigens verwacht ik hier geen wonderen van; standaard muziek biopic zoals we die meestal zien. Maar dat was Bohemian ook, en ik genoot er alsnog van omdat ik de muziek zo leuk vind. Dus ik verwacht me hier ook wel mee te vermaken, zonder weggeblazen te worden door een originele music biopic.

Basto schreef:

Ik kees in de reviews juist veel positieve reacties op Egerton.

Ik zeg nergens dat hij slecht acteert. Zeg alleen dat, na het zien van de trailer, zowel qua uiterlijk, als mimiek, als spraak niets me doet denken aan de excentrieke zanger - naja, op de bril en zijn flamboyante gedrag na. Hoop dat ik mijn mening bij kan stellen na het zien van de film. Dat haalt me er dan volledig uit, maar wellicht went het.

De film gaat als een raket in ieder geval.