Rocketman (2019)

Verenigd Koninkrijk
Biografie / Drama

geregisseerd door Dexter Fletcher
met Taron Egerton, Jamie Bell en Bryce Dallas Howard

'Rocketman' vertelt het waargebeurde verhaal van Elton John. Elton besluit als jonge jongen naar het beroemde conservatorium Royal Academy of Music te gaan, waarna hij vervolgens een muzikale samenwerking met Bernie Taupin aangaat. Uiteindelijk zal hij uitgroeien tot een wereldberoemde superster.

Zo op verheugd, eindelijk gister bekeken..... Had van te voren niet de reviews gelezen en had dat beter wel kunnen doen...

Ik heb zo'n gruwelijk hekel aan musicals...
Zo jammer, had gehoopt op een verfilming zoals Queen.

avatar van MarcellaLibra
Zelfde als vele anderen hier. Had geen musical verwacht maar meer een serieuzere biopic. Die surrealistische stukjes konden mij ook totaal niet bekoren. Erg jammer, had er veel van verwacht en dit was toch een behoorlijke teleurstelling.

Goeie film over een jongen die al op vroege leeftijd piano leert spelen en uiteindelijk een grote naam wordt binnen de muziekindustrie. Ook al ben je niet echt bekend met het levensverhaal van Elton John, het verloop van deze wat conventionele biopic is voorspelbaar. Wel vlot verteld en mooi aangekleed (en dan heb ik het niet alleen over de flamboyante kostuums van Elton). Uiteraard bomvol muziek en de nummers zijn goed geplaatst en geven het verhaal vaak extra context.

avatar van Woland
In het begin zag ik de bui al hangen, toen dat jochie meerdere malen begon te zingen (Elton-als-kind), maar uiteindelijk heb ik me prima vermaakt met Rocketman. Genoeg te beleven, zonder al te veel pathetiek en heldenverering, en de muziek van Elton John is prima aan te luisteren. Niet heel verrassend verder, en ik ben ook wel een beetje klaar met die muziek-biopics, maar bij lange na niet zo kut als Bohemian Rhapsody.

BRRRRR Musicals, je moet er tegen kunnen maar in deze film had het een erg hoog poedersuiker slagroom gehalte, toch nog 3 sterren voor de originele clip van i'm still standing op het einde

avatar van schumacher
Degelijke film maar ik had zeker een 4.5 gegeven had men dat veel te vele musical er van tussen gelaten.
Maar het gaf wel een leuke inkijk in zijn leven, moet echt wel zwaar geweest zijn zoals we ook zagen in de film met zo'n ouders, amaai zeg.

En tja, het is een natuurtalent die kerel en als je dan ene naast je hebt die goed nummers kan schrijven dan krijg je magic. Niet dat ik fan ben van Elton John maar ik ben wel met oa de song Nikita opgegroeid, ik vond het dan ook bizar dat dat nummer er niet tussen zat want die song was mega populair, is hier toen grijs gedraaid.

avatar van Bubblez
schumacher schreef:

Echt bizar is dat niet, gezien de film zich vóór de periode dat Nikita uitkwam afspeelt.

avatar van IH88
“I'm Elton Hercules John.”
“I thought you were Reggie Dwight.”
“I haven't been Reggie Dwight for years.”

Uitstekende biopic/musical over het leven van Elton John. Ik ben niet de grootste fan van zijn muziek, maar bepaalde nummers zijn natuurlijk wel fantastisch. En bij andere nummers was ik zelfs vergeten dat ze van John waren. Dexter Fletcher heeft gekozen voor een aanpak dat lijkt op een musical, en vaak zien we acteurs spontaan in zang en dans uitbarsten.

Het werkt, vooral door de vlotte en flitsende manier waarop alles in beeld is gebracht. Maar ook de serieuze kanten van het leven van John worden belicht. De moeizame relatie met zijn ouders, het drank- en drugsgebruik, zijn nogal turbulente liefdesleven etc. Alles komt langs. Vooral de band tussen John en zijn beste vriend Bernie is sterk uitgewerkt, en Egerton en Jamie Bell hebben een fijne chemie. Egerton is sowieso fantastisch, en hij laat zien ook over een uitstekende zangstem te beschikken.

Prima biografische film over Elton John.
Een groot fan ben ik van de man nooit geweest, op een fantastische plaat na, Tumbleweed Connection. Het was ook de enige plaat die ik ooit van hem kocht.
Maar ik was wel bekend met zijn muziek later, dat kon moeilijk anders, want hij was steeds aanwezig op radio, TV en het uitgaansleven.
Toch was ik benieuwd naar deze film, en ik ben er best tevreden over, veel muziek, niet een musical zoals velen zeggen vind ik, maar de muziek op de gepaste tijden.
Het verhaal gaat vanaf het prille begin tot aan het einde van zijn verslavingen, want ook bij Elton John was alcohol en drugs de boosdoener die bijna een einde aan zijn carrière heeft gemaakt, gelukkig voor hem heeft hij er op tijd een halt aan toe geroepen.
Goede vertolking van Taron Egerton als Elton en ook Jamie Bell doet aardig zijn rol als Bernie Taupin.
Prima film dus die het ook vooral van de muziek moet hebben en op die muziek is totaal niets op aan te merken !! Ik zou nog bijna fan gaan worden na het zien van deze prent
Maar dat zal niet meer gebeuren denk ik

Gisteren prachtige avond van BLOFT!! Goed in beeld gebracht hoe beschadigend het is als je in je jeugd niet geliefd bent. En dat je op zoek gaat In je leven om deze liefde alsnog te vinden. Uiteindelijk vind je de echte onvoorwaardelijke liefde in Jezus, geboren met Kerst, aan ons gegeven. Bedankt team van BLOFT. Wij Hebben genoten en kijken uit naar de volgende avonden.

avatar van BlueJudaskiss
Neenet schreef:

Goed bericht. Volgende vraag: wat heeft het met Rocketman te maken?

avatar van Ste*
Ik wist niet heel veel van Elton John (of zijn muziek, afgezien van de bekendste nummers), en dat is met dit soort films denk ik wel een voordeel, omdat je je dan minder stoort aan alles wat niet naar je zin is verfilmd.

Prima film, wel vrij standaard in het genre, ook qua rise and fall. Ik hou er wel van, en heb me er wel mee vermaakt, hoewel ik me voor kan stellen dat dit niet voor iedereen is. Het is qua uitwerking best wel musical, met mensen die op een musical-wijze in zingen uitbarsten (heb ik nooit moeite mee, maar schijnt voor veel mensen de hel te zijn, zucht), en die scène op het einde met zijn jongere zelf en zijn familieleden leek ook zo weggelopen uit een stage-musical. Wel zijn de meeste muzieknummers flitsend en leuk gedaan, en dus prima vermaak.

Het is qua sentiment misschien wat voorspelbaar uitgewerkt en op een gegeven moment wat veel van hetzelfde, maar wel ook met scènes die oprecht weten te raken, zoals die met het bezoek aan zijn vader op volwassen leeftijd en zijn 'zelfmoord' in het zwembad.

avatar van Thomas83
Goh, deze was zowaar zo verkeerd nog niet. Weer een wat brave formulefilm misschien, maar in elk geval is de regie echt goed. Voor een biopic is dit een verdomd vlotte film. De muzikale scènes zijn ook behoorlijk goed gedaan, vol flair en energie. Op zich is het wel wat kunstmatig om wat van de belangrijkste gebeurtenissen in Elton John zijn leven aan de bekendste hitjes op te hangen, maar als de uitvoering nog zo aardig is kan ik het een stuk meer hebben.

De film is overigens wel nogal van de simplistische amateurpsychologie. De scènes met de jonge Elton en zijn moeder, vader en oma leken wel op een sitcom. Zulke bordkartonnen personages. Je ziet nog wat van die bekende biopic-scènes waarin het genie van de artiest zich openbaart, maar in elk geval is het niet zo erg als in Bohemian Rhapsody, dat aan elkaar hing van dat soort gekunstelde momentjes van spontane genialiteit.

Na een uur of wat komt de klad er wel een heel klein beetje in, ook al wordt het nooit echt slecht. Vond de film hier en daar ook wel wat al te snel gaan. Dat gaat beter samen met de flitsende musicalscènes dan met zo'n gebeurtenis als dat kortstondige huwelijk met Renate Blauel. Dat was zo'n klein momentje dat ze het net zo goed weg hadden kunnen laten. Aan Edgerton ligt het overigens niet. Die doet het meer dan leuk. 3.0, vooruit dan maar.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een pak beter dan Bohemian Rhapsody, waar het vergelijk snel mee gemaakt is. Die film had Rami Malek en werd geprezen voor zijn rol als Freddie Mercury. Taron Egerton is verrassend eens zo goed. Het verschil zit in de rest van de film. Rocketman kent een ongelofelijke dynamiek die ik miste bij de Queen biopic. Elton John met zijn extravagante podiumacts en kostumering maar ook drugsgebruik, krijgen snelle beelden en een flitsende montage. Er zit voldoende vaart in het verhaal.

Belangrijker is wel de verwerking van de songs. Het is een halve musical geworden met de nummers verwerkt in het verhaal en met een passend arrangement. Dat Elton John als executive producer mee achter de schermen stond te kijken is duidelijk merkbaar.

Een biopic met zo'n bekende artiest draait deels op de gekende formule van rise & fall natuurlijk, maar Rocketman doet dat zeer sterk. Creatieve beelden waar La La Land nog wat van kan leren en Bohemian Rhapsody te weinig liefde voor muziek uitstraalde. En ook gedurfd! Zijn geaardheid en verslavingen worden niet weggestoken of terloops verteld, maar zijn prominent aanwezig. Toch een verschil met Bohemian Rhapsody. Nooit gedacht dat de biopic van Elton John zo interessant zou zijn. Een heerlijke film!

avatar van Gustav von swaffelstein.
Beter als bohemian Rapsody. Geen foefjes om d'r een Hollywood verhaal van te maken.

avatar van Baboesjka
Het begon leuk, maar halverwege begon ik mijn aandacht te verliezen. Ik ben lang niet altijd in de stemming voor een musical, ik was er denk ik een beetje klaar mee, en het verhaal boeide mij minder naarmate hij groter werd. Wel mooi uitgewerkt, goed gespeeld, helder beeld. Kleurrijk, ondanks het vaak triest is. Een kleine voldoende (6). 3*

Film kijkt lekker weg en heeft toch de aandacht behouden tot het einde. Ondanks dat ik zo 1,2,3 vrij weinig van Elton Johns muziek kon benoemen, kwam tijdens de film toch het een na het andere 'oja'-momentje!
Grappig hoe de overgang tussen musical (korte fragmenten) overgaan in filmmomenten, erg leuk gedaan en niet echt hinderlijk als je niet van musicals houdt.

avatar van macrobody
Een stuk minder dan Bohemian Rapsody. Geen kippenvel momenten wanneer je een echt steengoede klassieker te horen krijgt zoals bij de nummers van Queen. Candle in the wind misschien, maar die zat niet in de film. Mijns inziens ook iets te uitbundig met het tonen van mannen die elkaar bespringen. Leuk voor de gay community maar voor mij hoeft het niet. Beetje subtiliteit mag ook in 2020 wel.
Ik ging in elk geval niet uit mijn dak bij deze film.

avatar van cantforgetyou
Ik wist wat me te wachten stond, dat deze film wat overdreven werd neergezet met musical achtige scene’s. Ik vond het toch irritant in het begin, maar later kon ik het meer los laten. Toch hadden ze beter kunnen kiezen voor de manier zoals Queen is verfilmd. Wat serieuzer en meer aandacht aan de achtergrond hoe liedjes zijn ontstaan en hoe de productie in de studio er aan toe zou zijn gegaan. Dat leek me wel interessant. Over het algemeen toch wel een aardige film. Maar er had veel meer uit gehaald kunnen worden. Helaas.