Rocketman (2019)

Verenigd Koninkrijk
Biografie / Drama

geregisseerd door Dexter Fletcher
met Taron Egerton, Jamie Bell en Bryce Dallas Howard

'Rocketman' vertelt het waargebeurde verhaal van Elton John. Elton besluit als jonge jongen naar het beroemde conservatorium Royal Academy of Music te gaan, waarna hij vervolgens een muzikale samenwerking met Bernie Taupin aangaat. Uiteindelijk zal hij uitgroeien tot een wereldberoemde superster.

Zo op verheugd, eindelijk gister bekeken..... Had van te voren niet de reviews gelezen en had dat beter wel kunnen doen...

Ik heb zo'n gruwelijk hekel aan musicals...
Zo jammer, had gehoopt op een verfilming zoals Queen.

avatar van MarcellaLibra
Zelfde als vele anderen hier. Had geen musical verwacht maar meer een serieuzere biopic. Die surrealistische stukjes konden mij ook totaal niet bekoren. Erg jammer, had er veel van verwacht en dit was toch een behoorlijke teleurstelling.

Goeie film over een jongen die al op vroege leeftijd piano leert spelen en uiteindelijk een grote naam wordt binnen de muziekindustrie. Ook al ben je niet echt bekend met het levensverhaal van Elton John, het verloop van deze wat conventionele biopic is voorspelbaar. Wel vlot verteld en mooi aangekleed (en dan heb ik het niet alleen over de flamboyante kostuums van Elton). Uiteraard bomvol muziek en de nummers zijn goed geplaatst en geven het verhaal vaak extra context.

avatar van Woland
In het begin zag ik de bui al hangen, toen dat jochie meerdere malen begon te zingen (Elton-als-kind), maar uiteindelijk heb ik me prima vermaakt met Rocketman. Genoeg te beleven, zonder al te veel pathetiek en heldenverering, en de muziek van Elton John is prima aan te luisteren. Niet heel verrassend verder, en ik ben ook wel een beetje klaar met die muziek-biopics, maar bij lange na niet zo kut als Bohemian Rhapsody.

BRRRRR Musicals, je moet er tegen kunnen maar in deze film had het een erg hoog poedersuiker slagroom gehalte, toch nog 3 sterren voor de originele clip van i'm still standing op het einde

avatar van schumacher
Degelijke film maar ik had zeker een 4.5 gegeven had men dat veel te vele musical er van tussen gelaten.
Maar het gaf wel een leuke inkijk in zijn leven, moet echt wel zwaar geweest zijn zoals we ook zagen in de film met zo'n ouders, amaai zeg.

En tja, het is een natuurtalent die kerel en als je dan ene naast je hebt die goed nummers kan schrijven dan krijg je magic. Niet dat ik fan ben van Elton John maar ik ben wel met oa de song Nikita opgegroeid, ik vond het dan ook bizar dat dat nummer er niet tussen zat want die song was mega populair, is hier toen grijs gedraaid.

avatar van Bubblez
schumacher schreef:

Echt bizar is dat niet, gezien de film zich vóór de periode dat Nikita uitkwam afspeelt.

avatar van IH88
“I'm Elton Hercules John.”
“I thought you were Reggie Dwight.”
“I haven't been Reggie Dwight for years.”

Uitstekende biopic/musical over het leven van Elton John. Ik ben niet de grootste fan van zijn muziek, maar bepaalde nummers zijn natuurlijk wel fantastisch. En bij andere nummers was ik zelfs vergeten dat ze van John waren. Dexter Fletcher heeft gekozen voor een aanpak dat lijkt op een musical, en vaak zien we acteurs spontaan in zang en dans uitbarsten.

Het werkt, vooral door de vlotte en flitsende manier waarop alles in beeld is gebracht. Maar ook de serieuze kanten van het leven van John worden belicht. De moeizame relatie met zijn ouders, het drank- en drugsgebruik, zijn nogal turbulente liefdesleven etc. Alles komt langs. Vooral de band tussen John en zijn beste vriend Bernie is sterk uitgewerkt, en Egerton en Jamie Bell hebben een fijne chemie. Egerton is sowieso fantastisch, en hij laat zien ook over een uitstekende zangstem te beschikken.

Prima biografische film over Elton John.
Een groot fan ben ik van de man nooit geweest, op een fantastische plaat na, Tumbleweed Connection. Het was ook de enige plaat die ik ooit van hem kocht.
Maar ik was wel bekend met zijn muziek later, dat kon moeilijk anders, want hij was steeds aanwezig op radio, TV en het uitgaansleven.
Toch was ik benieuwd naar deze film, en ik ben er best tevreden over, veel muziek, niet een musical zoals velen zeggen vind ik, maar de muziek op de gepaste tijden.
Het verhaal gaat vanaf het prille begin tot aan het einde van zijn verslavingen, want ook bij Elton John was alcohol en drugs de boosdoener die bijna een einde aan zijn carrière heeft gemaakt, gelukkig voor hem heeft hij er op tijd een halt aan toe geroepen.
Goede vertolking van Taron Egerton als Elton en ook Jamie Bell doet aardig zijn rol als Bernie Taupin.
Prima film dus die het ook vooral van de muziek moet hebben en op die muziek is totaal niets op aan te merken !! Ik zou nog bijna fan gaan worden na het zien van deze prent
Maar dat zal niet meer gebeuren denk ik