Maiden (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Alex Holmes
met Tracy Edwards

"Maiden" is het verhaal van Tracy Edwards, een 24-jarige kokkin op charterboten. Ze wordt de allereerste schipper van een zeilboot met een volledig vrouwelijke bemanning die deelneemt aan de "Whitbread Round the World Race" in 1989. Tracy's droom wordt van alle kanten bekritiseerd: haar mannelijke concurrenten denken dat een volledig vrouwelijke ploeg het nooit zal redden, de chauvinistische zeilers sluiten weddenschappen af op haar falen, en potentiële sponsors verwerpen haar, uit angst dat ze zal sterven op zee. Met de steun van haar opmerkelijke bemanning wil ze de sport choqueren en bewijzen dat vrouwen gelijk zijn aan mannen.