Money Train (1995)

Actie / Komedie

geregisseerd door Joseph Ruben
met Wesley Snipes, Woody Harrelson en Jennifer Lopez

De pleegbroers werken bij de spoorwegpolitie en lokken in burger zakkenrollers uit. Vanwege het personeelstekort rond kerst, moeten ze nu assistentie verlenen bij de geldtrein die de dagopbrengsten van alle stations ophaalt. De verantwoordelijke voor de geldtrein is zeer arrogant en omdat één van de broers grote gokschulden heeft, bedenkt hij een plan om de trein te overvallen.

avatar van xxERWINxx
Matige film, zit geen spanning in en ook een beetje oudbollige actie uit de jaren 90.
Humor gaat nog wel en ook nog wel redelijke actie momenten, maar dit vond ik geen beste film.
De film ''Speed'' is wel 10 x beter!

avatar van VforVictor
Net na jaren weeres gezien, blijft een jeugdsentiment en een leuke film.

avatar van Boneka
Alweer 20 jaartjes oud, maar blijft gewoon een hele leuke film, al vind ik de chit chat in het eerste uur met de 2 pleegbroers soms wel wat vermoeiend. De vaart komt vooral in het tweede uur en dan vooral als de metro gaat rijden. Verder is het verhaal simpel maar wel gewoon lekker om te zien. Beeld en geluid zijn trouwens prima op blu ray! En het is nooit verkeerd om de jonge Jennifer Lopez te zien. Wat een woman in het rijtje Halle Berry, Tia Carrere en Moon Bloodgood . Overigens zo slecht zong Jennifer Lopez nog niet in haar carriere. Volgende keer Metro weer eens bekijken

avatar van Boneka
Gang_Star schreef:
Leuke actie/komedie. De film legt er aardig wat vaart in en komt daardoor met vermakelijke actiescene's. De combinatie Snipes/Harrelson vond ik aangenaam, wat weer voor een leuke afleiding zorgde door de humor die ze samen erin verwerkt hebben. You are not going to hit him. 'why not'? 'Because I'm gonna do it' één van die dingen waar ik toch wel om moest lachen, desondanks dat die situatie vaker gebeurde.

Al met al, na meerdere keren te hebben gezien: geen hoogvlieger, maar blijft wel leuk.

Vond ik ook leuk you are not going to hit him....................

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een luchtige buddy-cop film met Snipes en Harrelson. Een komische expendables-film dat vooral richting humor gaat en minder aandacht aan actie en verhaal schenkt. Maar het duo werkt wel, met vooral Snipes als uitschieter. Jennifer Lopez doet het niet slecht, maar haar verhaallijn is er wat bij gesleurd. Maar verder valt deze film best wel mee en is het best genieten.

avatar van K. V.
Deze lang geleden eens gezien en me er nu nog eens aan gewaagd. Het is wel een vermakelijke film. Een leuke wisselwerking tussen Snipes en Harrelson. De film is niet supergrappig (niet echt een komedie), maar toch iets meer actiegericht. Het verhaal is niet zo bijzonder, maar vervelen deed het evenmin.
De film zag er nog goed uit en de speelduur is ook goed, niet te lang en niet te kort.
Een tof filmpje om eens gezien te hebben.

avatar van Mr-Mcmovie
Hey, sweet pie. How's your cock working now that you ain't got a badge no more?

Ook de simpelste actiefilm kan heel goed zijn, en Money Train is daar één van.

Snipes, en Harrelson zijn een top team. Snipes als de stoere vechter, en Harrelson als de komische sukkelaar (een rol die ik altijd van hem zeer goed vond)

Mark Mancina had al voor deze steengoede muziek afgeleverd voor actiefilms als: Speed, en Bad Boys (beiden films hebben klasse muziek van de man) En ook hier is dat niet anders. Die specifieke muziek zal nog jaren in mijn hoofd spoken net als de voorbije jaren.

Een aanrader voor de actieliefhebber!

avatar van FunkStarr
De film opent met een paar sfeervolle shots. Harrelson en Snipes doen het aardig, maar Jennifer Lopez is onuitstaanbaar slecht in deze film. Verhaal is ook matig. 2,5*

avatar van IH88
“Nothing stops the money train.”

Een wat suffe actiefilm die teert op de chemie tussen Snipes en Harrelson, en de mooie Jennifer Lopez. De acteurs doen het ook wel goed, maar Money Train wil maar niet spannend worden en grappig is het ook niet. Driekwart van de film is zelfs wat saai en alleen de drie acteurs zorgen ervoor dat het genietbaar blijft. Zeker het gekibbel tussen Snipes en Harrelson levert vermakelijke scènes op. Het einde is sterk gedaan en zelfs spannend. Jammer dat de hele film niet die scherpte heeft.

avatar van Eminem8Milefreak
Leuke actiefilm (niet erg een actie/komedie zoals hier wordt vermeld vind ik). Harrelson en Snipes zijn wel een leuk duo. Het verhaal is niet erg bijzonder maar niet vervelend. Jennifer Lopez heeft een leuke bijrol. Wat is die eigenaar van de Money Train een irritant figuur. Deze buddy cop film haalt niet het niveau van een Rush Hour of Lethal Weapon maar is zeker het kijken waard.

avatar van FunkStarr
RTL7 begint steeds lachwekkender te worden, "beste" buddy cop uit de 90's, zo werd deze gisteren aangekondigd. Ze kregen het ook al voor elkaar om met beelden van de originele Predator (met Schwarzenegger) de remake PredatorS aan te kondigen, het slaat kant noch wal. Gaat RTL nu voor ons bepalen wat de beste films zijn? De ultieme mannenzender mag best wel wat meer z'n best doen om de juiste beelden bij de juiste films te vertonen bijvoorbeeld, om mee te beginnen. Ik wil verder helemaal niet zeuren of wat dan ook, maar dit zijn wel dingetjes waar ik mij persoonlijk wel aan kan storen. Maargoed ik dwaal af, ik vind dit zeker niet de "beste" buddy cop, hij is enigszins vermakelijk maar ook niet veel meer dan dat. Ook vind ik het best wel verbazend om te lezen dat de meeste mensen het optreden van "Jenny from the block" "goed" vinden. Ik vond het echt een enorme stoorzender door de hele film heen met dat houtje-touwtje acteerwerk.