Dead Presidents (1995)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Allen Hughes en Albert Hughes
met Larenz Tate, Keith David en Chris Tucker

Dead Presidents volgt het leven van een groep zwarte jongens uit Brooklyn voor, tijdens en vooral na de Vietnam-oorlog. Anthony Curtis valt, na in Vietnam gevochten te hebben, in een diep gat. Als hij z'n baan ook nog eens verliest, dreigt hij niet meer voor z'n vrouw en dochtertje te kunnen zorgen. Hij ziet geen andere oplossing dan samen met enkele vrienden een geldtransport te overvallen.

BronxTale

nu zeg je eens wat nieuws

avatar van TonyMontana
BronxTale schreef:

nu zeg je eens wat nieuws

mijn quote is een antwoord op het bericht erboven, (The Luz) die zich afvraagt wat de titel betekent...

BronxTale schreef:
leuke film, voor 1keertje . heb hem btw nog voor 2.99 gezien bij de blokker

Als het een leuke film is voor 1 keertje geef je toch geen 5.0 neem ik aan?...
En ik hoop ook dat Tucker weer eens een serieuze rol probeert of uberhaupt acteert..heeft in zo weinig films gespeeld terwijl ik denk dat die een best goede acteur is net zoals MacManus denkt.Vooral in deze rol vond ik hem erg sterk en overtuigend spelen.

Leuke film die ik na al die jaren nog eens wil terug zien!

avatar van Tha Luz
Mischien handig om te weten:Deze film kan je in zijn geheel gewoon op youtube vinden typ gewoon Dead Presidents in en je krijgt de hele film in telkens stukjes van 10 minuten.Lijkt me wat handiger dan dat je hem moet kopen!:)
btw hoop dat dit bericht niet verwijdert word xD

"The army f*cks you up!"
Van top tot teen met een hele boel trauma's die vastgeroest zitten in je onderbewustzijn en je nooit meer wegkrijgt.

Het einde vond ik ontroerend maar ook subliem.
Stank voor dank, dus een stoel naar de rechter smijten vond ik alles behalve misplaatst. Terecht zelfs!!

avatar van Tha Luz
Bij nader inzien mijn stem verhoogd:D

Ik vind hem supers en wat helemaal stoer is dat de dvd schijfje van 2kante beschreven is.

Ik heb deze film ook vaker gekeken en hij blijft altijd stoer.

avatar van sinterklaas
Jezus wel stoer zeg dat het aan 2 kanten staat.

Maakte toen in de eerste keer daar ook een fout mee. Ik keek per ongeluk eerst de tweede helft van het schijfje en keek wel raar op dat de film zomaar ineens begon in het midden.

avatar van STEN_91
ik ben het met de sommigen eens dat de bankoverval nou niet zo op zijn of haar plaats is. als men de bedoeling had hier een harde vietnam film te maken was het goedgekomen en had deze film wellicht in de lijsten terecht kunnen komen. jammer genoeg, de film is nogal emotionele/stevenspielberachtig. maar tpch een leuke film op eens te kijken. ja een kuteind ja!

avatar van STEN_91
Tha Luz schreef:

laten we hopen van wel

avatar van Chuck Taylor
Ben nooit overtuigd geweest van Larenz Tate evenals van de eerdere film van de Hughes broertjes. Voor deze film geldt hetzelfde.

Nergens echt intrigerend of speciaal, vrij simpel regiewerk en eenvoudig opgezette scenes die niet bijster leuk of goed waren. Acteerwerk vond ik zeer matig, alleen Chris Tucker wist mij eigenlijk echt te overtuigen van een realistisch personage. De soundtrack was wel helemaal top, heerlijke jazz/soul tracks die de sfeer goed kleur wisten te geven.

larenz tate is togh ook die gozer in menace 2 society??
iig deze film vermakelijk, maar geen topper ofzo...

avatar van ®Tc
Voor de dienst, tijdens de dienst, na de dienst. Inderdaad zowat dezelfde lijn als The Deer Hunter enkel overtuigde dit me meer, een veel interessanter 3de stuk.

In dat 3de stuk zie je het hoe z'n ex-soldaten het moeilijk hebben die oorlog van hun af te schudden en zo op het slechte pad komen. Die droom vond ik erg cool overkomen. Vol met die vreselijke flashbacks uit Vietnam want daar zaten toch gore stukken bij. Afgekapt hoofd, D'Ambrossio met zijn penis in zijn mond. Z'n dingen maken dat Vietnamstuk een pak interessanter en feller om naar te kijken. Niet enkel die droom kwam cool over maak ook nog andere dingen (de montage van VS naar Vietnam, die kopstoot van die soldaat, geldtransportoverval.) Dat 1rste stuk blijkt nog het minste van de hoop, vooral dan die eerste scènes met Chris Tucker. Buiten wat gekke bekken trekken in Rush Hour blijft dat een matige acteur. Alhoewel hij zich naar het einde toe wel verbeterd.

Nog even dit terzijde: Actie als genre? Zou dit beter niet Oorlog/Drama zijn?

Reinbo
Ooit in de jaren 90 op full screen VHS gezien. Had toen ook hoge verwachtingen n.a.v. het geweldige Menace II Society. Toen viel hij flink tegen, vanavond niet. Geweldige sfeervolle film met sterk verhaal, all star cast en geweldige soundtrack. Heerlijke 4,5*

Voor de liefhebbers van Jackie Brown, the real shit.

Na 10 jaar stilte komt volgend jaar eindelijk weer een film uit van the Hughes Brothers.

avatar van sinterklaas
Was ie in de jaren 90 dan al hier op VHS? Meende dat de film pas in 2003 het licht zag in Nederland?

Muggsy
Leuk om Martin Sheen een opwachting te zien maken op het eind. Jammer dat het slechts om een cameo ging want de film had iemand met zijn acteertalent wel kunnen gebruiken.

avatar van J filmrecent
Prima jaren 90 film, veel aktie en een verhaallijn over hoe waarom waar en met welke achtergrond iemand wordt gedreven om een misdaad te plegen.

Mooi einde

avatar van Decec
Goede misdaadfilm! Jaren 90 film...

avatar van VierkanteOogjes
Was die chauffeur in de taxi (keek in achteruitkijkspiegel) nou een parodie op Robert de Niro (Taxidriver)? Vond 'm er best op lijken...

3 *

avatar van Soulistic
Prima film hoor!
Alhoewel ik eerder de muziek in deze film 5 sterren zal geven dan de film zelf. De Soundtrack is dan dus ook echt subliem!
Maar fijn even over de film zelf. Deze film schetst een goed beeld van hoe het was in 1960 voor de soldaten die terugkeerden uit Vietnam. De meeste gingen puur uit wanhoop het verkeerde pad op om toch enigzins te overleven (met alle gevolgen van dien). Goede cast met een prima Tucker en Tate!
Al met al dus een realistische film over de andere kant van de oorlog met specifiek oog op de jongens van the ghetto.
Een soort van "Born on the Fourth of July" maar dan met een eigen twist van de Hughes Brothers.

Goeie film met een, tegen de verwachting in, goed werkende mix van een aantal genre's. Film is niet altijd even consistent, maar zeker wel onderhoudend over de gehele linie en ook goed in beeld gebracht. Een aantal geweldadige scenes en een vrij sterk einde waarin Martin Sheen nog even te zien is.

avatar van oemoemenoe
Redelijk spannende blackmovie met leuke oude soul muziek.

avatar van Filmkriebel
Lekker rauw misdaaddrama die er ook in slaagt om geloofwaardig te zijn. Boeiende periode ook, dit groezelige New York uit begin jaren '70 waar de zwarten het moeilijk hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. De film is in drie stukken verdeeld : een inleidend stuk waarin Anthony Curtis gevolgd wordt, een jonge zwarte zoals velen maar met de expliciete wens om Marine te worden. Het Vietnam hoofdstuk toont de oorlog van zijn gruwelijkste kant. Vooral Cleon, die met een afgekapt hoofd van een Vietnamese strijder rondloopt was pretty fucked up . Tot slot volgt de moeilijke reintegratie in een periode van economische tegenvallers, wat ook de aanzet is tot het beramen van een overval. . De soundtrack is prachtig met een flink serietje soulnummers, het drama wisselt aan een goed tempo af met keihard geweld. En alles, inclusief sfeer en acteerwerk, vertoont klasse. De Hughes Bro's komen gefrustreerd over mbt het Amerikaans systeem, dat haar helden decoreert en diezelfde helden daarna bij de vuilnis zet . In elk geval heb ik zonet een grandioze film gezien.

avatar van maus9
Weet iemand hier toevallig ook of dit verhaal waargebeurd is?

Het verhaal dat duizenden mannen die gevochten hadden in Vietnam en na diezelfde oorlog gewoon keihard werden afgedankt bij terugkomst is al bekend. Ik vroeg me alleen af of dit specifieke verhaal ook daadwerkelijk gebeurd is...?

avatar van Spetie
Dit is een film die me heel erg aan the Deer Hunter deed denken, maar dat is ook niet zo verwonderlijk gezien de opzet lijkt me.

Het verhaal is zeker niet slecht, maar de acteurs konden me niet allemaal overtuigen. Tate is redelijk, maar vooral Tucker is maar matig en kan zich beter richten op komedies, waar ik hem wel altijd redelijk goed tot zijn recht vind komen.

Het eerste gedeelte van de film is nog niet bijster interessant. Pas als we in Vietnam terecht komen wordt de film een stuk boeiender. Wel een mooie overgang trouwens van het eerste deel naar het stuk in Vietnam. Dat Vietnam stuk is best sterk en heftig, daar zitten een paar sterke scènes tussen. In het derde gedeelte zien we dan hoe de ex-soldaten moeite hebben om te integreren in de maatschappij, waar het economisch ook niet zo goed gaat. De reden om te gaan roven is duidelijk al vond ik het wel erg snel en makkelijk gaan.

Al met al is het zeker geen slechte film, die met een paar betere acteurs beter had kunnen werken. Nu was het aardig om te zien, maar verder deed het me allemaal niet zo heel veel.

avatar van dvanhezik
Tha Luz schreef:
btw hoop dat dit bericht niet verwijdert word xD
of je gaat gewoon google zijn tog zat torrents of ben ik nou zo dom

avatar van Le Edzel
Ik vond de film nogal tam. Misschien ben ik de film gaan kijken met wat andere en hogere verwachtingen. Waar ik een film verwachtte, meer in de trend van Menace 2 Society, kwam de film voor mij maar niet echt los. Desondanks zaten er een aantal redelijk goede scènes / delen in de film. Gedurende de hele film had ik net te vaak het idee "Wanneer komt de film los?". Jammer, al scoort deze nog wel een voldoende.

avatar van knusse stoel
De film is nu en dan grappig, nu en dan spannend en nu en dan ook dramatisch. Het gaat over een zwarte jonge, Anthony Curtis, die na een paar tegenslagen te weinig geld omhanden heeft en met enkele maten een roofoverval wil gaan plegen. Soms zit het sommige mensen altijd tegen en na het zien van deze film heeft bij mij het idee postgevat dat dit ook opgaat voor Anthony.