Money Train (1995)

Actie / Komedie

geregisseerd door Joseph Ruben
met Wesley Snipes, Woody Harrelson en Jennifer Lopez

De pleegbroers werken bij de spoorwegpolitie en lokken in burger zakkenrollers uit. Vanwege het personeelstekort rond kerst, moeten ze nu assistentie verlenen bij de geldtrein die de dagopbrengsten van alle stations ophaalt. De verantwoordelijke voor de geldtrein is zeer arrogant en omdat één van de broers grote gokschulden heeft, bedenkt hij een plan om de trein te overvallen.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Standaard.

13 in een dozijn-werkje dat door de aanwezigheid van de cast enigszins te pruimen valt. Ook Lopez blijkt charismatisch in haar derde speelfilmpje. Het verhaaltje dient als kapstok voor de actie, maar de chemie tussen de hoofdrolspelers redt e.e.a. van de ondergang. Het niveau van White Men wordt echter niet geëvenaard.

Twee sterretjes-vermaak.

avatar van The Almighty
Goede film. Goede actie en lekkere humor. Het verhaal was niet zo origineel, maar dat maakt niet uit. Acteerprestaties waren gewoon goed. 3,5*

avatar van AjaxRulezzz
Inderdaad een goede film. Lekker goede actie en goede acteerprestaties. Ook is het het extra vermakelijk door Jennifer Lopez.

Leuke film in di genre 5 sterren is wat overdreven ik geef 2 1/2

btw iemand nog leuke maffia film?

avatar van Aapje81
Weinig boeiende film waarvan ik mij haast niets meer kan herinneren. Maakte totaal geen indruk.

avatar van AGE-411
Vrijdag 12 februari om 22:40u op VT4

avatar van Rogyros
Het leuke aan deze film is natuurlijk dat Snipes en Harrelson broers zijn. Die relatie is erg lollig. Verder wel een aardige film, al is de rol van hun baas wel erg overdreven. Zeker op het laatst, als de broers op de money train zijn en die Patterson zelfs accepteert dat de mensen in de andere trein dood kunnen gaan zodat hij zijn trein en dus geld behoudt. Dat ging mij wat te ver.

Meer dan 2,5* kan ik er niet voor geven.

The Almighty schreef:

Er kwam ooit op MTV een Koreaanse actiefilm genaamd "Tube". De makers van die film hebben wel erg afgekeken naar Amerikaanse films zoals deze.

avatar van 606
Standaard en weinig vernieuwend.
Acteren was prima.
Actie redelijk.

3 sterren

avatar van Triple G
Goh, kan me deze nog goed herinneren. Gezien in de bios destijds en wilde eigenlijk in de pauze vertrekken. Toch niet gedaan. Spijt van. Wat een verschrikkelijke cliché film was dat toch. Heeft in dat opzicht wel indruk gemaakt...

avatar van Lennert
Over the top, onrealistisch en cartoonesque.

Oh wacht, laat ik de review toch maar even afmaken, anders denkt men dat ik ik dit als negatieve zaken ervaren heb. Money Train bevat geen Oscarwinnend materiaal en had zeker een kwartier korter mogen zijn, maar is alles bij elkaar door de chemie tussen Snipes en Harrelson, de spectaculaire einscene in de geldtrein, de humor en de scene waar Snipes de maffiosi die zijn broer bedreigen in elkaar mept absoluut de moeite waard.

Daarover gesproken, de hele situatie van Snipes en Harrelson als broers was hilarisch, maar had iets beter uitgewerkt kunnen worden. De verplichte relatie met Lopez' personage had wat mij betreft ook niet gehoeven, maar ik moet toch toegeven dat ze (in tegenstelling tot haar afgrijselijke muzikale carriere) best een behoorlijk actrice is.

Alles bij elkaar een leuke no-nonsense (nou ja, eigenlijk behoorlijk wat nonsense, maar je begrijpt het punt) film waar genoeg te lachen valt.

avatar van van duijn
Deze heb ik een paar jaar geleden gezien. Kan me herinneren dat ik hem best leuk vond. Maar zeker te zwak om een hele goede te zijn.

avatar van DonOswaldo
Redelijk.

Het tegenstrijdige, en daarmee ook juist wel vermakelijke, duo Snipes en Harrelson weet de film aardig te dragen, al is de film qua genre misschien iets te onevenwichtig. Weet wel wat fijn actie-vermaak te brengen daarentegen.

Het subplotje met La Lopez weet gek genoeg ook wel te beklijven, al verwachtte ik dat haar personage zo tegen het einde een wat grotere vinger in de pap zou hebben. Ook het einde zelf vind ik bij vlagen wat jammer en moraliserend (laat ze toch lekker naar een eilandje gaan met z'n 2en - of 3en -), al is het natuurlijk wel mooi dat Harrelson toch wat geld gestolen had.

Voldoende.

Money Train werd aangekondigd als de ondergrondse 'Speed' op rails, maar haalt toch niet helemaal hetzelfde niveau. Het verhaal komt door de talrijke nevenplotjes moeilijk op gang, en eens er dan toch tempo gemaakt wordt doet deze geijkte formulefilm niets meer dan het platgewandelde pad van het aktiegenre te volgen. Toegeven, er zitten wel enkele leuke aktiescènes in, maar die maken dan weer pijnlijk duidelijk dat dit een gemiste kans is.

avatar van sofripa
Nobrainer-popcorn-bier&chips-bankhanger. Zo dat dekt de lading wel.

avatar van blisteringdude
Komt hij er alweer op?

avatar van JulesTMNT
Clichématig en langdradig. Totaal geen spanning, wat ook komt doordat er zo veel overbodige scénes inzitten. Het acteerwerk is niet zoveel bijzonders, al heeft Robert Blake wel een perfecte bad guy kop.

Matig filmpje. Ruime 4.

avatar van TragieStar.*
Hmm, niet een film die ik erg graag wilde zien, maar het is zeker niet slecht uitgepakt. Had eigenlijk de film opgezet vanwege Lopez, en had daarom ook geen hoge verwachtingen. Het verhaal is makkelijk te volgen, en je valt misschien nauwelijks in slaap maar je blijft er toch met je gedachte bij. Jennifer Lopez is natuurlijk weer een plaatje maar ze zet toch een redelijke rol neer. Dat ben ik eigenlijk wel gewend van haar, al vind ik haar een betere zangeres maar leuker als actrice haha .

De rest van de cast is natuurlijk ook goed, Wesley Snipes o.a is altijd wel goed al hoef ik niet alle films van hem te zien. Woody Harrelson was wel lief en grappig, maar wel lelijk om naar te kijken maar dat vergeef ik hem. Daar gaat het ook niet echt om, maar daar let je op de 1 of andere manier toch op. De rest van de cast is natuurlijk opvulling en die stellen ook niet zoveel voor. Het gaat eigenlijk om de 3 hoofdrolspelers en hun levens die elkaar beheersen.
Eigenlijk ging het eerste deel meer om de introductie van de 2 pleegbroers maar daarna ging het over op de liefde die ze voelden voor Lopez wat eindigde met Lopez en Snipes in bed. Al vraag ik me af of ze nog steeds bij elkaar blijven op het einde? Denk het wel aan de ene kant, omdat Lopez natuurlijk van de overval afweet en de creepy vent arresteert.

Het tweede gedeelte gaat eigenlijk meer over de money train, waar de titel natuurlijk over spreekt. De hele sfeer die in de film hangt is een beetje somber en grauw. Maar het is natuurlijk alweer een vrij oude film.

Heb erg genoten, maar hoef het niet nog een keer te zien, of iemand moet hem heel graag willen zien met mijn gezelschap. Maar ook daar zal ik over moeten twijfelen, iig voorlopig even geen Wesley Snipes voor mij al is hij best een lekkerding hoor.

avatar van sofripa
Nogmaals in het machien geduwd. Same old bankhanger. Wel extreme plotholes. Toch maar 1/2 ster eraf. En zo vroeg ik mij af: heeft Snipes, naast gevangenisstraf, na Blade 3 nog wel iets cools gedaan? Jammer dat deze vechttopper niet meer knok- en schietfilms te zien is.

avatar van JulesTMNT
Zijn eerste bioscoopfilm na de laatste Blade was Brooklyn's Finest uit 2009.

avatar van Gang_Star
Leuke actie/komedie. De film legt er aardig wat vaart in en komt daardoor met vermakelijke actiescene's. De combinatie Snipes/Harrelson vond ik aangenaam, wat weer voor een leuke afleiding zorgde door de humor die ze samen erin verwerkt hebben. You are not going to hit him. 'why not'? 'Because I'm gonna do it' één van die dingen waar ik toch wel om moest lachen, desondanks dat die situatie vaker gebeurde.

Al met al, na meerdere keren te hebben gezien: geen hoogvlieger, maar blijft wel leuk.

avatar van mar007
ik kan deze film wel waarderen.
heb deze film een aantal keer gezien en hoewel het alweer een tijd geleden is herinner ik mij
deze film nog heel goed.
actie,spanning,humor,emotie,ja een geweldige film.
zal deze film vast nog eens gaan kijken.

avatar van Spetie
Redelijke film, vooral dankzij het duo Wesley Snipes en Woody Harrelson.

Ze zijn behoorlijk op elkaar ingespeeld en hebben een sterke chemie met elkaar en dat zie je op sommige momenten duidelijk terug. Ze hebben er duidelijk plezier in en de combinatie met de actie en het redelijke script is niet onaardig. Het script is echter wel voorspelbaar en af en toe worden sommige scènes te lang gerekt, waardoor de film in zijn geheel soms ook een tikkeltje langdradig aanvoelt.

Ook is het jammer dat het nooit echt spannend wordt. Daarvoor is de regie ook te vlak en niet goed genoeg. Desondanks vermaakt het allemaal wel, dankzij het leuke duo, de aardige actie en hier en daar wat geslaagde humor. Een betere regisseur had hier echter duidelijk veel meer uit kunnen halen.

Wesney Snipes en Woody Harrelson kunnen er weinig aan doen dat ze moesten werken met een rommelig en clichématig script dat bovendien zo uitermate saai, zwak en dom was. Ook kan het woord actie in deze buddy-film, op de finale na, gevoegelijk worden weggelaten. Snel vergeten maar.

Redelijke komedie die volledig wordt gedragen door het samenspel van Snipes en Harrelson.
Leuke kleinere rol van Jennifer Lopez ook.
Ik had de prent vroeger al eens gezien, en toen maakte ie meer indruk op me dan nu, het komt nu allemaal een beetje té traag over.
En niet alle grappen zijn even goed geslaagd.

Ach dit was in de jaren 90 best wel een leuke en vooral vermakelijke 13 in een dozijn duo Actie / Komedie. Het verhaal was best geinig en hetzelfde geld voor de uitvoering. Dat deze vooral boven de middelmaat uitsteekt komt vanwege Wesley Snipes en Woody Harrelson die een leuk duo vormden en ook regelmatig voor grappige scenes zorgden. Ook Jennifer Lopez (best prettig om naar te kijken) en Chris Cooper (die eigenlijk altijd de rol van slechterik speelt) deden het verdienstelijk.

Al met al is dit gewoon een leuke film welke men nog zeer geregeld (zag maar gerust ieder jaar) uitzendt op TV.

avatar van tattoobob
Ik had het niet beter kunnnen verwoorden als mijn bovenbuurman.

avatar van Phantasm
Leuke aktiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van sinterklaas
Deze film nog gezien tijdens pasen 2001, toen ik nog een jochie van 10 was en er lag nog een hoop vers in mijn geheugen. Altijd mezelf nog overwogen om deze op dvd te kopen, maar dat stelde ik ook steeds weer uit, totdat het een keertje tijd wordt. Laatst herzien en resultaat: wat een heerlijke, foute, lompe typische jaren 90 film.

Snipes en Harrelson zette samen erg leuke rollen neer als de adoptiebroers alias stationswacht, met zo ieder zijn karakter. Snipes als teruggetrokken persoon en Harrelson als gokkende, zuipende lomperik die alleen maar brokken maakt. Dan komt er ook nog een vrouwtje (Lopez in haar aantrekkelijkere jaren) in hun team waar ze allebei verliefd op raken, worden ze maar afgezeken door hun baas, maakt Harrelson nu echt eens een grote fout in de gokwereld, wat ook maar op 1 manier opgelost kan worden: de geldtrein van hun baas overvallen, en dan is het ook weer grappig om erachter te komen dat hun baas ook wel een duister persoon is. Zodoende.

Gewoonweg weer een lekker in elkaar geflanst jaren 90 actiekomedie die je niet vaak serieus moet nemen.

avatar van dvdfreak123
Goeie vermakelijke 90's actiefilmpje met de nodige humor zijn er natuurlijk al zoveel gemaakt en verhaal stelt niet veel voor maar gewoon een avondje prima vermaak. Gedachten op nul en genieten.