Jack and Jill (2011)

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Al Pacino en Katie Holmes

Jack Sadelstein is een succesvolle reclameman die in Los Angeles woont met zijn mooie vrouw en kinderen. Echter, er is één moment in het jaar dat hij absoluut verafschuwt: het bezoek tijdens Thanksgiving van zijn identieke tweelingzuster Jill. Jills enorme drang naar aandacht en haar passief-agressieve houding maken Jack helemaal gek en zetten zijn rustige leventje op z'n kop.

avatar van Metalfist
Nocturnal, like a bat

Het is altijd hatelijk hoe je ineens compleet ondersteboven kunt zijn van een griep. De ene avond ben je nog OK en de volgende ochtend kun je amper uit je ogen zien. Je zult altijd zien dat dat los in het weekend gebeurt en de enige oplossing is met de nodige medicijnen wat voor de televisie gaan hangen. Het perfecte moment om een no-brainer van een film op te zetten en laat Jack and Jill nu gisteren te zien zijn geweest.

Dit soort dubbelrol film is nochtans het soort film dat ik anders altijd probeer te vermijden (de Monty Python bende zijn de enige acteurs die ik vertrouw wanneer ze zich in vrouwen beginnen te verkleden) en het was dan ook enkel de aanwezigheid van Al Pacino die me over de streep trok om dit een kans te geven. Toch blijkt dit Adam Sandler vehikel best nog wel te pruimen. Niet alles is even goed geslaagd, verre van zelfs, maar Sandler komt een aantal keer leuk uit de hoek. Zeker het eerste gedeelte kent een hoog tempo qua jokes en eens dat begint in te zakken, komen er nog een paar toffe cameo's opdraven. Valt sowieso wel op dat Sandler weer zijn gebruikelijke clubje heeft bovengehaald met onder andere David Spade. Eerste theatrical film ook voor Dana Carvey sinds The Master of Disguise uit 2002 en laat dat nu ook net zo'n film zijn die ik wel kon waarderen toen ik een aantal jaar geleden compleet onder de verdoving naar televisie was aan het staren.

Ik ben er nog niet goed uit wat ik nu van Al Pacino moet denken. De man heeft een aantal geniale rollen op zijn naam staan en dan komt hij met zoiets af. Valt me sowieso wel op dat hij het de laatste jaren wat rustiger aanpakt, hoe zou je zelf zijn, en dat resulteert vaak in wat tegenvallende rollen. Hier blijkt hij echter over de nodige zelfspot te beschikken (het moment dat zijn Oscar in stukken breekt!) en dat maakt het geheel allemaal wat draaglijker. Sandler blijft Sandler en doet gewoon hetzelfde trucje zoals gewoonlijk, 2 keer zelfs, en Katie Holmes stond erbij en keek ernaar. Paar leuke bijrollen nog voor onder andere Johnny Depp en John McEnroe.

Ik kan me er perfect in vinden waarom dit wordt afgekraakt en toch.. Ik heb me gisteravond best wel geamuseerd. Er is veel fout te noemen aan deze Jack and Jill, maar tegelijkertijd is het zo fout dat het nog wel leuk wordt. Overduidelijk wel een film die met 1x kijken wel zijn maximum waarde heeft bereikt.

maakt niet uit welke film Adam Sandler doet altijd goed. al 3de keer gezien deze film

avatar van Kondoro0614
Jack and Jill

Normaal gesproken ben ik erg fan van Sandler films. Billy Madison, Click, Blended , The Cobbler en ga zo maar door. Toch kon de film Jack and Jill mij niet vermaken en ik irriteerde me er eigenlijk een beetje aan de film! Ook viel ik bijna in slaap van de saaie overdreven praat scenes die af en toe voorbij kwamen sjeesen! Het acteerwerk van Sandler als Jill was dramatisch als zichzelf was het nog te doen. Het verhaal was saai en het concept was slecht. Ik kan er niet veel meer van maken dan, dat ik dit gewoon een slechte film vind. Heb me niet erg vermaakt en je kan hem beter overslaan!

De rol van zus Jill had Adam Sandler niet moeten vertolken... Dan was hij 2,5 sterren waard deze film Slechtste film ooit met Adam id hoofdrol... Enige pluspuntje is Katie Holmes altijd een mooie verschijning

avatar van TheLionKingFan
Wel een redelijke film, zaten leuke grappen in. Wat me wel opviel is dat er vrij veel beroemdheden een cameo maakte. Natuurlijk had Al Pacino de grootste rol maar heb onder andere ook Johnny Depp, Jared Fogle en Shaquille O'Neill voorbij zien komen.

avatar van moviebrielen
Ik vond het een grappige en leuke film!!

Niets bijzonders. Ik vond de film redelijk grappig.
Je moet wel tegen Adam Sandler kunnen anders moet je deze overslaan.

Twee Adam Sandlers voor de prijs van één en dat hebben we geweten. Als vrouw bedient hij zich van dezelfde dwaze grappen en kleffe dooddoeners van zijn eigen zelve. Doodjammer dat de grote Al Pacino niet gewoon past voor dergelijke overbodige rommel. 1*

avatar van Stevil
Een leuke zondagnamiddag film. Niet de topper, maar best te doen.

avatar van FILM!BOY!
Persoonlijk erger ik me niet aan Adam Sandler, wat niet voor iedereen geld. Als Jack vond ik hem dan ook geen verschrikkelijke rol spelen. Als Jill ergerde ik me groen en geel aan hem. Een verschrikkelijk gespeeld personage en die stem: zo irritant.
Al Pacino had zich nooit mogen lenen voor deze film. Een acteur met zijn status hoort niet thuis in dit soort films.

In Click en the cobbler was Sandler goed , in deze film vooral als vrouw zeer irritant.

avatar van Onceuponanytime
'Te onnozel' voor woorden...

avatar van mrklm
De enige leuke momenten in deze stompzinnige komedie komen op de spaarzame momenten dat Adam Sandler niet in beeld is. Sandler speelt een tweeling (broer en zus) en na een hoop platvloerse grappen en onuitstaanbare momenten (met een zich ongemakkelijk voelende Katie Holmes) speelt hij zelfs dat de broer de zus na moet doen om te voorkomen dat Al Pacino [die zichzelf speelt] er met Jill vandoor gaat! Een waardeloos verhaal, maar Pacino heeft enkele geweldige momenten. De beste scène komt wanneer hij zijn eigen Shakespeare-toneelstuk op het podium onderbreekt voor een boos telefoontje. De afsluitende commercial voor Dunkin' Donuts is ook hilarisch. De film begint en eindigt met fragmenten uit interviews met échte tweelingen (en één drieling) en wat zij vertellen is veel interessanter en grappiger dan de onzin en ongein waarop Sandler ons de rest van de tijd op trakteert.