The Longest Yard (2005)

Komedie / Actie

geregisseerd door Peter Segal
met Adam Sandler, Burt Reynolds en Chris Rock

Een quarterback met pensioen belandt door omstandigheden in de gevangenis. De gevangenisleiding daar organiseert een footballwedstrijd tussen de gevangenen en de bewakers. Helaas verloopt deze niet bepaald eerlijk, zeker niet nu er zich een ster tussen de gevangenen bevindt.

Bxian32 schreef:
Zou een andere goeie film op komen, val ik hier in, denk aan het begin, heej, begint aardig. Secondes later, wie komt er in beeld? Adam Sandler. Hupakee, tv uit.....

Dan heb je heel wat gemist;)

avatar van Boer jan
Kende de longest yard wel, gewoon leuke film voor een avondje, zeker die verschillende typetjes.
Had Mean machine nog nooit gezien, vandaag allebei achter elkaar op televisie. The Longest Yard is gewoon precies dezelfde film, dat is wel een beetje jammer.

avatar van boemboem27
Leuke film maar een 100% remake van The Mean Machine met Vinnie Jones
nagenoeg dezelfde "grappen" etc etc da's jammer
maar desondanks blijft het een leuke/goede film
en al helemaal als je de The Mean Machine met Vinnie Jones niet hebt gezien....

avatar van Timothyvdmeer
Nou Ziggo gaf aan dat I love you Phillip Morris zou komen.
Gelukkig was het toch The Longest Yard. Blijft een leuke film.
Kan Sandler sowieso graag bekijken. Eigenlijk al zijn films vindt ik grappig.

avatar van FunkStarr
Leuke film ja, alleen jammer dat er veel grappen uit de Mean Machine zijn gekopieerd.

avatar van tommykonijn
Bij mij was ook aangegeven dat er een andere film zou komen, maar toen ik keek bleek dat The Longest Yard werd uitgezonden. Dus toch maar deze weer eens gezien. Het blijft een goede film, vind ik. Heb de originele versie uit '74 (nog) nooit gezien, en de versie uit 2001 al lang geleden. Dus vergelijken doe ik ze niet. Adam Sandler doet het prima als Paul Crewe. En ook leuk om in de overige rollen Burt Reynolds en Chris Rock te zien. De overige gevangenen en cipiers doen het ook goed. Het hoogtepunt uit de film is natuurlijk de wedstrijd zelf, en daar besteed de film gelukkig ook genoeg tijd aan. Alles wordt goed in beeld gebracht, en de humor kon ik best waarderen. Daarnaast verveelt de film ook geen moment. Leuk om weer eens gezien te hebben, en mijn huidige stem blijft staan.

Film werd nergens echt grappig, spannend en is echt enorm voorspelbaar. Nou hoeft dat laatste niet direct een nadeel te zijn maar hier dus wel. Zitten best aardige stukjes tussen..begin is wel aardig maar alles bij elkaar overtuigd de film mij nergens. Had al keertje gezien paar jaar geleden, nu opgenomen en betrapte mezelf erop hele stukken gewoon door te spoelen. Sandler heeft op zich wel wat maar kan kan me hem toch echt niet als ex-footbalstar voorstellen. . Chris Roch is enorm irritant en Burt Reynolds vind ik wel leuk maar komt weer te weinig naar voren in de film. Daarnaast teveel personages soort karikatuur. Alles bijelkaar idee dat er veel meer uit te halen was..op zich aardig gegeven en american footbal leent zich ook goed als filmsport.
Vond overigens the mean machine met Vinny Jones echt stuk leuker.

Weer redelijk.

Al vond ik Sandler hier niet echt in z'n rol passen. Niet dat hij het slecht doet, maar doorgaans laat Sandler een stevigere stempel na op de films waar hij inzit. Het zijn eigenlijk weer een aantal typische bijrolletjes (Schneider, Allen Covert) die het tot een wat typischere Sandler film maken.

Redelijk verhaaltje maar echt geweldig boeiend is het niet. Type film waarbij je vooraf al weet hoe het af gaat lopen, dus blijf je vooral zitten voor de comedy. Die is naar gewoonte best te pruimen, al is het verre van lachen, gieren, brullen.

Rock is aardig, Reynolds ook wel. Zoals steeds is het niet bepaald groots of memorabel, maar je komt er aardig een avondje mee door.

Ik heb me heerlijk vermaakt, de film moest het vooral hebben van rollen zoals die van Sittowski (die een briljante parodie vormde op de Green Mile gevangene ) Angleheart en Turley.

Die rollen zorgde dikwijls voor een geweldige glimlach van oor tot oor.

Dacht het word een normaal komedietje en hij werd toch verassend leuk en grappig

een mooie 7.

avatar van MizKriz
Heerlijke komedie.
Veel worstelaars die erin spelen vanwaar je zou denken, "komedie is niks voor hen" maar kennelijk zijn ze ervoor geboren om zoiets te maken.
Chris Rock en Adam Sandler zijn gewoon hilarisch in deze.
Geen moment verveling!
Heb me breuken gelachen.
Het verhaal is wel origineel gebracht vind ik, je moet een beetje liefhebber zijn van het karakter van Adam Sandler.
Kortom: ik noem het geen aanrader, maar 't wel een leuk vermaakje.

avatar van rep_robert
The Longest Yard is een vermakelijke film die je niet serieus hoeft te nemen. Er wordt vaak een loopje met de werkelijkheid genomen en ze gaan zo erg over de schreef met de absurde momenten dat het leuk wordt. De film kent ook veel kleurrijke personages die voor de nodige humor zorgen. Ook de football beelden zijn leuk geschoten met de slowmotions. Jammer dat Sandler zelf als Quarterback niet heel overtuigend overkomt, maar voor de rest is het gewoon dik anderhalf uur vermaak.

avatar van Pixel-blue
Leuke film en ook best spannend! gewoon goed gedaan!

avatar van ambrosini
Een v/d betere films van Sandler.. Hij is wel grappig maar toch pakt hij hier een serieuze rol op.. cast is zeer goed.. ik bleef lachen om de chearleaders (v/d gevangenen).

Voorspelbare prima feel good sport film

avatar van john mcclane 2
ruim 11 jaar het origineel gezien,en tot groot plezier.met een licht anarchistisch toontje.
vinnie jones was ooit zelf een echte prof voetballer.wat het net iets leuker maakte.

nu decenia later de US remake gezien.en die viel niet zeker niet tegen.
leuke paar acteurs bij elkaar.het was iets minder vilein als het origineel.
maar eigenlijk gewoon een goede komedie.
met een lekker gevarieerde soundtrack.
oke.

avatar van missl
Lijkt heel erg op Mean Machine, die ik onlangs gezien heb. Deze heeft alleen een wat grotere grapdichtheid en krijgt hierdoor net een hoger cijfer.

avatar van Kondoro0614
missl schreef:

Dit is dan waarschijnlijk zo'n Amerikaanse namaak versie met hun dingetjes erin. Gevangenis en zeker hun spelletje!

avatar van Kondoro0614
The Longest Yard

Ik heb erg genoten van The Longest Yard. Ik heb hem gezien op Netflix Nederland en ik was nog opzoek naar een film. Ik heb me geen enkel moment verveeld en ik vond de film erg leuk! Het is een prima tussendoor filmpje waarvan ik toch kan zeggen dat er naar mijn mening humor in zit, pit en stoere criminelen . Toen Caretaker vermoord werd dacht je wel even van "......." maar gelukkig pakt de film zich snel op en kreeg je niet een overdreven drama scene naar je toe geschoven. Waarvan ik toch stond te kijken dat WWE deze film had overgenomen...

Ik weet niet wat het is maar ik ben tijdelijk echt in een Adam Sandler stemming. De 1 naar de andere film vliegt voorbij van hem en ik vind ze tot nu toe erg leuk! Ook een totaal andere rol dan dat ik van hem gewend ben hoor! Dat echt wel!! Eindelijk zie ik eens een film met Chris Rock. Daar wacht ik nu ook al een tijdje op om te kijken want zag hem laatst bij The Graham Norton show en hij leek me wel een leuke acteur! Toch komen er een paar bekende namen in voor. Ook Terry Crews.. Deed het leuk! Maar wat me wel opvalt bij Terry Crews is dat hij vaak een beetje vreemde rolletjes speelt haha, maar altijd lachen! Steve Austin, lol! William Fichtner.. Ik vond alleen Rob Schneider overbodig.

Het verhaal was leuk om te volgen maar niet echt bepaald sterk. Vooral het eind vond ik wat achterdochtig. Het concept is zeker leuk en leuk om te volgen. Er is hier daadwerkelijk een leuke komedie film opgezet die toch wel met kinderen van 12 prima te doen is. Misschien 6 jaar ook wel, alleen komen er af en toe harde dingen in voor. Leuk om eens gezien te hebben hoor!

avatar van TheLionKingFan
Vond het een erg leuke film. Weet zelf niet heel erg veel van football af, maar mocht je die sport leuk vinden dan is dit de ideale film voor jou. Ik heb het origineel niet gezien trouwens. Sandler, Rock en de anderen spelen hun rol zeer goed en overtuigend. Mooi stuk aan het einde waar ze Crewe willen vermoorden omdat ze dachten dat hij wilde uitbreken, maar eigenlijk alleen de bal wilde halen. Goede muziek ook! Misschien wel iets te lang, maar nog steeds een erg goede film. 4*

avatar van Rico120
best goed gedaan en de soundtracks ja zijn ook goed je hoort onder ander AC/DC en meer
gewoon een goede film

avatar van Anjin
Was wel lachen dit,vooral die vent die testosteron geslikt had...

avatar van Snape
Ik vind Mean Machine ook beter, maar dat is toch een remake van TLY uit 1974?