Mean Machine (2001)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door Barry Skolnick
met Vinnie Jones, David Kelly en Jason Statham

De succesvolle voetballer Danny Meehan verspeelt zijn carrière na opgepakt te zijn voor een gewelddadige uitval in een dronken bui. De bewaarders van de gevangenis waar Danny terecht komt proberen hem te dwingen om het voetbalteam van de gevangenen te trainen. Danny verzint een beter plan: hij biedt aan om het team te trainen voor een wedstrijd tegen de bewaarders.

avatar van cloffie
Zo, de film is net afgelopen op Veronica en ik heb me kostelijk geamuseerd. Vinnie Jones speelt zijn rol goed en Jason Statham heeft een gave bijrol die hij schitterend en met verve vervult! De rest van de cast bestaat ook uit prima acteurs.

Inderdaad, de film is geen meesterwerk. Inderdaad, de film is geen visueel spektakel. Inderdaad, de film bevat geen prachtige actiescènes. Inderdaad, de film is voorspelbaar, maarrrrrrr:
De film bevat een goed cast. De film bevat leuk acteerwerk. De film kijkt lekker weg. En het belangrijkste: de film bevat sfeer!

Verder word het verhaal op het laatst goed muzikaal ondersteund, ook aangevuld met leuke soundeffectjes. wat het verhaal lekker aandikt. In z'n genre verdient - mede vanwege sfeer - de film een dikke voldoende, vandaar 4*

avatar van mnrk
Come on where's your manners Danny what would your old mum say?.... Fuck Me ...... Wish I met her.....

Blijft nog steeds een heerlijke Engelse film om naar te kijken.....de film heeft ook die heerlijke Engelse humor en natuurlijk waar het allemaal om draait....leuke voetbal scene's.

Het acteerwerk van Vinnie Jones is ook in orde en wordt natuurlijk prima bijgestaan door de overige cast met een leuke rol van Jason Statham en Danny Dyer.

Dit allemaal voorzien van ook nog eens een vrolijke soundtrack....

avatar van bladonis
The Monk - calm and calculated.

Looks like the therapy's paying off

avatar van FunkStarr
Wat een geweldige Engelse humor weer. Vinnie is meestal wel leuk om naar te kijken maar als je dan ook nog Statham in een knettergekke rol krijgt is je film al redelijk geslaagd. Ik heb genoten van de film en dan met name de droge humor welke mij wel ligt. Hiervoor zonden ze The Longest Yard uit (ook een gevangenisfilm) en ik heb zo al 5 grappen geteld die ze rechtstreeks uit deze film hebben overgekopieerd.

Prima vermaakt. Wel maf..had eerst Longest Yard en daarna Mean Machine bekeken maar zijn echt tweeling broers, met dien verstande dat mean machine me veel beter beviel.Sowiso komen Engelse films vaak net ff natuurlijker over dan de Hollywoodproducties,
Vinnie Jones speelt zichzelf, verder leuke vermakelijke typetjes waarvan Jason Statham als the monk echt mijn absolute favoriet is samen met die twee gasten die de wedstrijd becommentarieren. Alles bij elkaar ook weer niet zo verrassend allemaal maar dit soort film hoeft ook niet zo ingewikkeld te zijn, gewoon lekker wegkijken.

Een vermakelijke film waarbij je je niet verveelt.

avatar van Jawaddedadde
Leuk!

Geinig filmpje waar niet te veel bij nagedacht moet worden. Zo'n lekker Brits misdaadfilmpje met hier en daar leuke quotes en aardig wat geweld.

Vinnie Jones speelt behoorlijk ingetogen. Leukste rol - alhoewel erg klein- is die van Statham. Wat een baas in goal Zijn kop is bij momenten echt hilarisch.

Verder niet al te veel over te vertellen, gewoon prima vermaak.

avatar van Minotaures
de Monk

avatar van hel1
Bij het zien van de film begreep ik niet waarom het zo'n hoge score krijgt hier maar halverwege de film begon het tot mij door te dringen. Op moviemeter zitten vooral mannen en deze film is wat legally blonde is voor vrouwen. Vertsand op nul en genieten van de humor die je ligt. Voetbal zoals voetbal eigenlijk zou moeten zijn, ruw geweld (ja, zelfs ik als vrouw vind dat), niet teveel emotie en voor het plaatje een vrouw, maar dan wel alleen voor de sex hè. Leuk om te zien.

Mannen, ik denk dat ik nu pas begrijp hoe zwaar jullie het hebben bij het verplicht meekijken van een vrouwenfilm. dat is toch ook wel een zoetsappig gebeuren vol onzekerheid, vijfdubbelzinnige zinnen, gecompliceerd gelul en 'de liefde bedrijven'. Toch, ik geef legally blonde wel een 5 en deze maar de helft, blijf een vrouw hè

avatar van ambrosini
Ik heb eerst "the longest yard" gezien met Adam Sandler..
Film gaat te snel en mist belangrijke scenes waarmee je de kijkes kunt beinvloeden.. gemiste kans..

Mean Machine heb ik ooit op een brakke vrijdagochtend gezien in de tijd dat namen als Vinnie Jones en Jason Statham me nog niet veel zeiden. Zonder enige vorm van kennis van 'The Longest Yard' tot me te hebben genomen in de tussentijd, moet ik toegeven dat deze film nog steeds een uiterst vermakelijk verhaal heeft. Echter, toen ik hier het kopje drama/komedie las, moest ik toch even fronsen. Drama? Maar inderdaad, de film heeft een hele vreemde combinatie van humor en drama en werkt in dat opzicht ook lang niet altijd. De film zou mijns inziens dan ook het beste gewerkt hebben als een komedie, aangezien het op de dramatische punten met mishandelende bewakers, bommen en vechtpartijen behoorlijk veel meer lijkt op praktisch alle andere gevangenissenfilms.

Nee, de leukste stukken zitten hem in de training, de wedstrijd zelf en praktisch iedere scene met Statham. The Monk is een personage dat zijn eigen film zou moeten krijgen, ik kan me nu al een combinatie van Crank en Snatch voorstellen! Met betrekking tot het acteerwerk zit het wel snor, zelfs Jones komt goed weg met een wat meer serieuze rol. Ook de match zelf is erg leuk, en dat zegt iemand die helemaal niets met dat hele voetbalspelletje heeft (ja, kom maar op!). Gewoon een erg leuke film, die misschien iets gebalanceerder had gekund qua stijl.

avatar van leatherhead
Beetje clichématige komedie, maar heb me toch behoorlijk vermaakt.

Heb sowieso wel een zwak voor Britse komedies en zo ook voor acteurs als Vinnie Jones en Jason Statham. Dat hele taaltje blijft gewoon geweldig. Ook leuk om veel acteurs te herkennen die ik ook al in Lock, Stock & Two Smoking Barrels zag spelen.

Verder is dit natuurlijk niet hoogstaand allemaal, maar gewoon heerlijk vermaak met als hoogtepunt uiteraard de hele voetbalwedstrijd. Best leuke editing ook af en toe, zoals die grijze stukjes met Statham. Jones vond ik wel iets minder dan in bijvoorbeeld Snatch of Lock, Stock. Stoerdere rollen staan hem toch echt een stuk beter vind ik en passen ook beter bij z'n uitstraling.

Wel genoeg voor een kleine 3,5*. Leuke, vlotte komedie.

Britse, goede, komedie.
Het speelt zich af in een gevangenis, en gaat over voetbal, dat laatste is niet mijn ding, maar toch kon ik me met deze prent amuseren.
Het is en blijft de ganse tijd leuk.
Opvallende, komische, rol van Jason Statham !!

avatar van Gang_Star
De voetbalversie van The Longest Yard. De cast speelt goed en het verhaal waarin gevangen een wedstrijd spelen tegen de gevangenbewaarders is best leuk.
Ook de opening waarin het merk Umbro wordt aangeprezen dankzij Vinnie Jones is zeer vermakelijk.

Voorspelbaar, geen bijzondere scenes, niet bijzonder goed in beeld gebracht, maar met wat Engelse humor en goed geacteerd toch redelijk vermakelijk deze film. Kan er alleen niet meer dan 2,5* van maken, 3.0 is toch iets te veel van het goede.