Mean Machine (2001)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door Barry Skolnick
met Vinnie Jones, David Kelly en Jason Statham

De succesvolle voetballer Danny Meehan verspeelt zijn carrière na opgepakt te zijn voor een gewelddadige uitval in een dronken bui. De bewaarders van de gevangenis waar Danny terecht komt proberen hem te dwingen om het voetbalteam van de gevangenen te trainen. Danny verzint een beter plan: hij biedt aan om het team te trainen voor een wedstrijd tegen de bewaarders.

avatar van Martijn88
Tuurlijk lang maar adn ook lang geen top film, maar heb me wel vermaakt hoor.

avatar van Ajax&Litmanen1
Een actiefilm over voetbal met aanwezigheid van Jason Stratham en Vinnie Jones. Voor mij heeft de film al een voldoende dan!

Echt zeer vermakelijke en soms best harde voetbalfilm. Het is nergens erg origineel, maar dankzij het overtuigende actiewerk en de interactie tussen de spelers en bewakers is de film leuk genoeg geworden. Zeker met de wedstrijd zelf, die er lekker aan toe ging hehe.

Enne, leve The Monk!

Vermakelijk, net als The Longest Yard. Die ouwe en die nieuwe.
Vinnie Jones kon beter voetballen dan hij kan acteren...

avatar van Het Beest
Niet veel speciaals, wel leuk...

Ik houd zeker meer van voetbal dan van ruby, daarom vind ik deze zeker beter dan de ruby remake...

Natuurlijk is Statham hoogst vermakelijk met zijn visies in de film...

Maar het beste stuk is het potje armpjedrukken/gevecht, Assault vs Drunken Assault...

vermakelijk...

3,5 verdiende *

avatar van xxL.aura
goeie film! Vinnie Jones is sowieso al een van mn favoriete en Jason Statham al helemaal dus in principe zegt dat al genoeg voor mij! ik ben niet echt een voetballiefhebber maar na het zien van deze film snap ik wel waarom voetbal voor mensen soms zo belangrijk is!
alle accenten die je hoort van de acteurs maakt deze film al helemaal goed voor mij!
Jason Statham speelt zijn rol echt goed als gestoorde gek met een geheel eigen wereldje in zijn hoofd en Vinnie Jones zet een echte goedzak neer die naast heel veel goals ook nog even een meisje scoort!
3,5*!!

avatar van Joeri_000
Accenten zijn inderdaad helemaal geweldig !! moest ook vreselijk lachen om die '' miniature copper'' !! Prima vermaakt !!

avatar van lil j
Had eigenlijk niet veel van de film verwacht, maar vond het echt een leuke film.

Geweldig stuk met die kerel die zegt : my ball, my ball, my ball en dat die kerel wordt geslagen door dat de keeper.
Ook die keeper vondt ik een goede rol hebben, vooral de blik in zijn ogen hahaha.

Danny Dyer die een heel gepassioneerd voetballertje speelt was ook hilarisch.

Een 5.

avatar van -scarface-
zeer goeie film waar je erg om kan lachen 5.0

Erg leuke film, over een ex-voetballer gespeeld door een ex-voetballer.

In principe hoefde Jones amper te acteren, want op het voetbalveld in zijn beste dagen was hij net zo gek als in de film op het veld.
Maar toch, hij is een prima acteur (ook in Snatch zette hij een leuke rol neer).

Verhaal is natuurlijk erg simplistisch, maar dat deed niks af aan de amusementswaarde van de film. Leuke bijrollen, vooral die van The Monk.

4*.

avatar van Ejerika
vermakelijk, humoristisch en heb een klein gilletje losgelaten toen dombo scoorde. Monk, wat een vent, I like him.

3 sterren it is.

Een erg leuke film met grappige momenten

avatar van Castor Troy
Ik verbaas mij over de hoge score deze belabberde onzinnige en vooral ook onnodige film, voegt niks toe, in geen enkel genre in te delen, het gaat nergens de goede kant op.
Het acteerwerk is ook matig te noemen, een ware tijdsverspilling deze film.

avatar van maerk
Enorme tegenvaller van een film. Mean Machine had zeker de potentie om iets moois te worden maar helaas is alles een beetje aan elkaar geraffeld.

De reden om Mean Machine te gaan zien voor mij was omdat het een Britse productie is en door de twee acteurs Vinnie Jones en Jason Statham. En die laatste twee zijn erg lekker op dreef in de film. Vinnie Jones doet het goed en het is erg jammer dat Jason Statham's rol zo klein is. Verder is het weer genieten van Britse, en Schotse, accenten. Heerlijk .

Maar toch scheelt er een hele hoop aan Mean Machine. Het camerawerk kan er net mee door maar de montage is erg rommelig. De muziek is trouwens vreselijk misplaatst in bijna iedere scène. De film wil soms overdreven dramatisch, heroïsch en zelfs creepy zijn. Dit wordt dan aangezet met té overdreven dramatische, heroïsche en creepy muziek. Echt verschrikkelijk .
Bij de voetbalwedstrijd heb ik gemengde gevoelens. De humor hier zit helemaal goed, vooral Statham en de commentators zijn hilarisch. Ook wordt er lekker grof gespeeld . Alleen alles is zo slecht in beeld gebracht. Ik vind in ieder geval dat de cuts zeer irritant zijn. Verder is die wedstrijd ook heel erg voorspelbaar.

Had een erg leuke film kunnen zijn, maar alles wordt om zeep geholpen door matige montage en muziek die de plank volledig misslaat en nog wel wat dingen.

avatar van mr_erp
Ik heb pas de longest yard gezien. Dit is eigenlijk precies dezelfde film alleen dan een stuk minder grappig.

avatar van Kijkwijzer
Ik vind beide Longest Yard films beter dan deze. Slecht is deze niet maar goed al helemaal niet.

avatar van TimoGoedhart
Ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die ook van deze film genoten hebben. Ik heb me namelijk kapot gelachen. The longest yard is grappig, maar ik vind dat de keuze qua acteurs hier gewoon beter is. En the Monk, hilarische kerel! Hele goeie film in mijn ogen. Dikke 4.0

avatar van guylopez93
leuke film maar zeker geen top film, gewoon leuk als tussendoortje

avatar van mista_sloot
vermakelijke film met een mooi neergezette rol van Jason Statham. geen meesterwerk, maar moet je wel een keer kijken.

avatar van M.Goodkat
hele goeie film

avatar van Toemoesh
Wat een held is Statham ook he

avatar van Legan
Een matige film met soms wat leuke droge humor maar nooit ook maar in de verste slaagt te boeien. Enkele personages zijn wel leuk maar het verhaal is gewoon te dun. Verder wordt er matig geacteerd en is de film erg voorspelbaar. Vooral het einde valt tegen wat dat betreft.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Onderhoudend en enigszins vermakelijk, maar het houdt niet over. Het origineel is toch ietsje beter.

avatar van Donkerwoud
Heerlijke Britse misdaadkomedie met de air van Lock Stock en Snatch. Hij laat gaandeweg wat steekjes vallen, maar ik heb me er prima mee vermaakt.

avatar van DragQueen
Vermakelijke prent, met goede voetbalscenes. de cast was ook prima overigens. qua verhaal is het weinig origineel, maar de britse flair en soms droge humor is leuk. ik geef hem 2,5 sterren.

Halve ster extra voor mijn held!

avatar van Metalfist
Mean Machine

Mean Machine is een humoristische remake van het bekende verhaal van een wedstrijd tussen gevangenis bewakers en de gevangenen zelf. Waar het origineel en de remake met Adam Sandler nog met rugby is, is dit hier vervangen door voetbal. Geen slechte keuze vond ik.

Het verhaal is dun maar dat kan de pret niet bederven doordat er een bende kleurrijke, hilarische personages in de film zitten met als hoogtepunt Jason Statham als Monk. Die scène waar hij de bal moet pakken en in zijn gedachten even iedereen uitschakelt met karate was hilarisch! Hetgeen de pret wel wat verkloot is de muziek. Wat was die misplaatst en irritant in meerdere scènes.

Goede humor, hilarische personages en een geweldige Jason Statham zorgen voor een 3.5*

Zeer voorspelbare film. Beetje een 13 in een dozijn film. De overtreding van Jason Statham op het eind was eigenlijk het hoogtepunt van de film.

Geweldige film, heb me geen moment verveelt. 3,5

avatar van Saaimen
Ik vond hem grappig en heb me de hele film uitstekend vermaakt!! Vinnie Jones op z'n best, Alsvoetballer en acteur tegelijk JAson Statham en Danny Dyer als ie zo heet zijn ook altijd goede acteurs, zeker voor dit soort films, beetje aankloten

avatar van jamie276
Natuurlijk zeer voorspelbaar verhaal, maar eerlijk gezegd had ik dat ook al verwacht ( dit was geen afknapper voor mij ). Daarbuiten is het een heerlijk film die je met je verstand op 0 lekker kan kijken. En dan maken de keiharde tackels, vinnie jones, en de geweldige engels humor deze film tot voor mij zeker wel een geslaagde film.