Mean Machine (2001)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door Barry Skolnick
met Vinnie Jones, David Kelly en Jason Statham

De succesvolle voetballer Danny Meehan verspeelt zijn carrière na opgepakt te zijn voor een gewelddadige uitval in een dronken bui. De bewaarders van de gevangenis waar Danny terecht komt proberen hem te dwingen om het voetbalteam van de gevangenen te trainen. Danny verzint een beter plan: hij biedt aan om het team te trainen voor een wedstrijd tegen de bewaarders.

Je ontkomt bijna niet aan de vergelijking met Lock, stock... en Snatch, maar deze film komt niet in de buurt. Het grootste verschil vond ik nog het tempo, hier veel te langzaam. Daardoor komt het meer op het acteren aan en dan vallen de meeste (waaronder Jones) door de mand. De wedstrijd zag er trouwens erg nep uit. Toch vreemd dat de enige leuke film over voetbal damesvoetbal (Bend it like Beckham) betrof. 2* En het hooghouden van Jones, dat kan de gemiddelde ajaxcied nog beter

MaTtIeBoY
Leuk vermaak ook niet meer dan dat.*** sterren

Weer zo een gevangenisfilm met de nodige dosis humor, sport en leuk verhaal. Erg leuk vond ik hem niet maar toch het bekijken waart, voetbalfans genieten er wat meer van omdat de scéne van de match toch bijna een half uur van de film inneemt. Een 3 op 5

Jah de titel was goed dus gekeken niet veel aan.

avatar van jedymaster
goede film met veel humor vooral de parodie op match of the day (bob? yes bob) heel leuk

avatar van jassonn
Best leuk, 3*

avatar van AZ SPELER
Ik ben zelf voetballer en dit was echt leuk om te zien hoe zij voetbalden.

Verhaaltje van niks, maar daar moet je ff doorheen prikken. Voor de rest ie wel aardig met een aantal leuke momenten van vooral Statham. De hele LSATSB en Snatch cast is weer opgetrommeld. En grappig: Rory Breaker (Lock) zonder afro...

avatar van JP
JP
Niet hoogstaand, maar kijkt lekker weg. Fijne dialogen ook. 4*

Prachtige wedstrijd. Vooral the Monk is erg grappig.

avatar van xangadix
Open deur: hij haalt het niet bij het origineel... Verder viel er best naar te kijken. 2,5 *

nathan_666
geweldige komedie.moest vooral lachen met The Monk
die wedstrijd was gewoonweg heerlijk.

aanrader.

Heel leuke film, met grappige momenten en leuke actie

De rest van het gezin zit hem nou te kijken, zelf vind ik er niets aan en is het allemaal veel te voorspelbaar...en die muziek eronder...verschrikkelijk!!

avatar van De Knip
Wel vermakelijk filmpje, enkele leuke karakters, maar erg subtiel zijn de grappen niet echt:

***

avatar van jordybeukeboom
Vond de muziek juist leuk

"Het is rust, wat denk je dat Danny tegen zijn mannen zal zeggen?"
"Dat er nog 45 minuten te spelen zijn"

Toffe film, 3,5 sterren

Was een leuke film, heb me als voetbalfan zeker vermaakt! Jammer van het voorspelbare einde, anders had hij vier sterren gekregen. Nu 3 1/2

avatar van jordybeukeboom
Maarja, een einde waarin de bewakers en de foute gevangenisdirecteur winnen is ook niks toch? Ik zie trouwens dat iemand als username Nitra heeft (heeft ook gestemd)...

Leuke rol overigens voor die omkoopbaas, acteur ook in Engelse voetbalserie Noppen en Naaldhakken

avatar van De Knip
Karakter in de film heette Nitro - trouwens had dezelfde gedachte als jij jordybeukeboom, dus had dit al ff gecheckt

neo (crew)
The Longest Yard van Aldrich en met Reynolds in de hoofdrol had meer charme en zat wat beter in elkaar. Mean Machine is nog meer rechter voor zijn raap, maar wat een vermakelijke rapen. Ondanks de dramatische verwikkelingen ergerde ik mij in het begin ook wel vaak aan dramatische score. Dat aandikken werkt zeer goed na een tijdje, met jammer genoeg nog steeds zwakker bij dramatische momenten. De duduk voor The Monk vind verschrikkelijk leuk werken. Typisch geval van 3,5 vanwege de grote vermakelijkeheids factor.

Het was een typisch een film om weg te kijken, gewoon leuk om te zien maar ook weer gauw vergeten.

Overigens vond ik de muziek wel wat overdone, maar dat zie je wel vaker in sport films. Ook hoopte ik op het eind toch nog leuks, maar hadden ze er een simpel einde van gemaakt.

avatar van Quentin
Simpele, niet orginele film. Wel aardig, maar standaard. 2,5*

Leuk filmpje, heb me geen moment verveelt. 3,5*

leuke moment met Jason Statham tijdens de wedstrijd.

avatar van luuk1988
Heb hem gisteren gekeken , wist niet dat vinnie jones nog echt kon voetballen ook! erg vermakelijk zo op de dinsdag avond

3 sterren!

avatar van Quentin
luuk1988 schreef:
wist niet dat vinnie jones nog echt kon voetballen ook!
Hij was een professionele voetballer, niet gek dus ....

avatar van SmuttWars
Een combinatie van de standaart gevangenisfilm formule met de standaart Disney underdog/sport formule! Ik ben van bijde wel een liefhebber! Heb gelijk Shawshank even opgezet en heb tussendoor nog even een potje FIFA 2005 gespeelt. ***

Quentin schreef:
Hij was een professionele voetballer, niet gek dus ....

Naar verluidt raakte hij ook weleens niet de bal.....

Snufkin
Vooral Jason Statham tijdens de wedstrijd een lust voor het oog als. Ook de 'bokswedstrijd'is erg leuk.

avatar van FillumGek
3* Vooral Jason Statham was erg goed