The Blind Side (2009)

3,65

geregisseerd door John Lee Hancock
met Sandra Bullock, Quinton Aaron en Tim McGraw

De film vertelt het waargebeurde verhaal van Michael Oher (Quinton Aaron), een jonge, dakloze Afro-Amerikaanse jongen. Michael wordt op een avond opgemerkt door Leigh Anne Tuohy (Sandra Bullock) en omdat hij geen slaapplaats heeft biedt Leigh Anne hem onderdak aan. Dit zet een serie gebeurtenissen in gang die het leven van zowel Michael als die van de familie Tuohy voorgoed zal veranderen...

364 BERICHTEN56 MENINGEN

avatar van keimpeS
geplaatst: 12 april, 16:43 uur [permalink]
Het is best een goede & ontroerende film met prima acteerwerk. Waarom ik dan toch maar 3 sterren geef is, omdat ik het bij soms tijden te zoetsappig vond.

geplaatst: 16 april, 20:29 uur [permalink]
OKE 1e review,bericht zal onderaan komen,maar misschien leest iemand t en heb je er iets aan.
Ik hou van"Opwaar gebeurde feiten films"en deze is echt 1 van mijn Favoriten,misschien ook wel omdat ik NFL fan ben,op sommige momenten in de film voelde ik zelfs een traantje opkomen(Het moment waar hij voor het eerst in zijn leven een eigen slaapkamer krijgt),en om dan aan het eind van de film ook nog de ECHTE NFL-draft beelden te zien en te weten dat deze jongen later dus ook echt de Superbowl heeft gewonnen........ 😢 👍

ps dat gezeur van mensen over dat niet alles precies alles klopt met de werkelijkheid,wat een gemieren 😱k,het gaat om"de Big picture"wanneer is een film precies hetzelfde als in werkelijkheid,het is een film "gebaseerd" op ware feiten-het is geen documentaire........oja voor echte NFL fans,wil je een goede docu zien over NFL check dan deze"League of Denial" of de film "Concussion",maar die vind ik iets minder goed dan de docu

geplaatst: 17 april, 19:54 uur [permalink]
TheBunk schreef:

Ten eerste, Michael oher zelf was niet tevreden over de film

Ten tweede, de familie uit de film nam de jongen op in de familie omdat hij gewoon een veelbelovend talent was. Niet omdat hij zo zielig was.

Joh wat een gemieren 😱k,wat maakt t uit wat de intensies van het gezin was die hem in huis namen,dat heeft totaal niks met het concept van de film te maken en dat Micheal Oher niet helemaal teverden was met hoe hij als pesoon werd neergezet ja dat is te begrijpen ,maar voor de film maakt dat niets uit,het is "Op waar gebeurde feiten"en geen documantaire dus dat de producer of wie dan ook het personage iets anders neerzet om de film aantrekkijker oid te maken dat veranderr NIETS aan waar de film over gaat,het is geen docu over de persoon Micheal Oher,maar het verhaal over een arme,dakloze,wees en kansarme jongen die in de arme shit van USA opgroeid en eijgenlijk geen kansen heeft tot iemand hem wil helpen en wel een kans wil geven en hij dus de NFL haalt en later ook de Superbowl wind,en aan het eind van de film zie je ook nog ECHTE NFL draft beelden(met Micheal oher dus)en jij zegt dat deze film totaal onzin is 😕,vraag me af of je ooit wel is een NFL wedsrtijd heb gezien enof weet wat er in dat wereldje afspeeld

geplaatst: 7 november, 14:25 uur [permalink]
Wat een verschrikkelijke film. Het wist me echt nergens te verrassen. Maar ik had de titel wel vaak gehoord, dus ik was benieuwd wat hier de waardering was. Ik verbaasde me dan ook enorm over het gemiddelde. 3,65.. allemachtig zeg.
Ten eerste.. er zat echt totaal geen tempo in. Dat is niet zo erg, als er dan maar een boeiend verhaal verteld wordt. Maar je komt in 't begin (maar later eigenlijk ook) nauwelijks iets te weten over Michael. En eerst lijkt 'ie dom te zijn en later haalt 'ie allemaal achten. Yeah, right.
Oh, en dat zoontje van dat stel, wat een cliché-10-jarig-Amerikaans jochie.
En verder... nergens een verrassende wending of wat dan ook. En waar sloeg dat begin op? Ik dacht dat 't erover zou gaan dat 'ie iemand per ongeluk gedood had in een American Football-wedstrijd. Goed... 't ging wel over 'The blind side' en dat 'ie graag z'n familie beschermde. Maar ik vond 't misleidend.
Sandra Bullock acteerde wel goed trouwens.

Maar ik snap werkelijk niet wat er zo mooi zou zijn aan deze film. Ik kan 't hele verhaal samenvatten in vier, vijf zinnen. Maar goed.. ieder z'n mening.