The Blind Side (2009)

3,65

geregisseerd door John Lee Hancock
met Sandra Bullock, Quinton Aaron en Tim McGraw

De film vertelt het waargebeurde verhaal van Michael Oher (Quinton Aaron), een jonge, dakloze Afro-Amerikaanse jongen. Michael wordt op een avond opgemerkt door Leigh Anne Tuohy (Sandra Bullock) en omdat hij geen slaapplaats heeft biedt Leigh Anne hem onderdak aan. Dit zet een serie gebeurtenissen in gang die het leven van zowel Michael als die van de familie Tuohy voorgoed zal veranderen...

363 BERICHTEN56 MENINGEN
aaa
geplaatst op 1 maart 2013, 0:19 uur, permalink
TheBunk schreef:
Uiteindelijk blijkt dat het 'indrukwekkende waargebeurde verhaal' ook totaal niet te kloppen.

En waar haal jij die "wijsheid" vandaan?

avatar van TheBunk

geplaatst op 2 maart 2013, 11:24 uur, permalink
BBarbie schreef:

En waar haal jij die "wijsheid" vandaan?

Ten eerste, Michael oher zelf was niet tevreden over de film
I felt like it portrayed me as dumb instead of as a kid who had never had consistent academic instruction and ended up thriving once he got it. Quinton Aaron did a great job acting the part, but I could not figure out why the director chose to show me as someone who had to be taught the game of football. Whether it was S.J. moving around ketchup bottles or Leigh Anne explaining to me what blocking is about, I watched those scenes thinking, 'No, that's not me at all! I've been studying — really studying — the game since I was a kid!' That was my main hang-up with the film.

Ten tweede, de familie uit de film nam de jongen op in de familie omdat hij gewoon een veelbelovend talent was. Niet omdat hij zo zielig was.

geplaatst op 2 maart 2013, 13:25 uur, permalink
De kritiek van Michael Oher betreft enkel het feit dat in de film de indruk gewekt wordt dat men hem de grondbeginselen van American football nog moest brengen. Dat heb ik in mijn reactie van 16 oktober 2012 (zie hierboven) ook al aangegeven.
De rest van het verhaal is -ook volgens Michael Oher ! - gebaseerd op waargebeurde feiten.

Jouw opmerking
TheBunk schreef:

slaat dus helemaal nergens op.

Het is bovendien gevaarlijk je uit te spreken over de mogelijke motieven van mensen, die je helemaal niet kent. En het gebruik van termen als "botoxbotch" (je zult wel "botoxbitch" bedoelen) draagt ook al niet bij aan de geloofwaardigheid van jouw bijdrage.
Dat je de film helemaal niks vindt, is wat mij betreft prima. Smaken verschillen nu eenmaal. Maar als je jouw mening wilt onderbouwen, verzin er dan geen argumenten bij die kant noch wal raken.

avatar van TheBunk

geplaatst op 2 maart 2013, 13:53 uur, permalink
De film is gebaseerd op waargebeurde feiten. Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is. Wel is het overgedramatiseerd en wekt de film de indruk dat Michael Oher zonder zijn 'redders' nu ergens crack stond te verkopen. Oher had een zeer lastig leven en veel meegemaakt, maar stond bovenaan de scoutinglijstjes van alle grote colleges.

Het is nog gevaarlijker om klakkeloos aan te nemen dat deze mensen dit gedaan hebben omdat het zulke goede Christelijke modelburgers zijn. En ook naïef. Deze film is een hele lange aflevering van Dr. Phil.

TheBunk schreef:

Misschien kan ik het woordje 'totaal' weghalen, buiten dat blijven mijn argumenten om dit als een slechte film te zien aardig overeind.

Waarom vind jij dit trouwens een goede film? (Want smaken verschillen inderdaad)

geplaatst op 2 maart 2013, 14:13 uur, permalink
TheBunk schreef:

Ik neem niks klakkeloos aan, maar het doet me gewoon goed dat er nog zulke mensen zijn. Maar ja, ik dateer dan ook van ver voor het moment dat het egocentrisme alom hoogtij ging vieren. En of die mensen nou christelijk zijn en/of modelburgers, dat zegt mij allemaal niks. Bovendien, ik treed niet in de motieven van anderen, tenzij ze mij die zelf vertellen.

Op 14 november 2011 schreef ik:
BBarbie schreef:

Meest verbazingwekkend vind ik nog dat dit verhaal, dat eigenlijk te mooi is om waar te zijn, gebaseerd is op waargebeurde feiten. Dat er nog zulke mensen zijn geeft je een extra goed gevoel.
Dat goede gevoel krijg je trouwens toch al door de film: een feel-good movie bij uitstek. Mooi ook het scherpe contrast in de rollen tussen enerzijds de extroverte Sandra Bullock (haar beste rol ooit) en de ingetogen Quinton Aaron anderzijds.
Heel mooi. Van mij mogen er meer van dit soort waargebeurde verhalen verfilmd worden.

Wat mij betreft: einde gedachtenwisseling.

avatar van marissaheinrich
geplaatst op 21 juni 2013, 1:10 uur, permalink
Indrukwekkende film, vooral omdat het allemaal waargebeurd is maakt het voor mij extra mooi.
Wat is Sandra Bullock toch een fantastische actrice, en uiteraard de jongen die Michael speelt... geweldig! Ik heb wel vaak een traantje (..... VEEL....) moeten laten, maar het is toch ook weer zo'n feelgood film. Geweldig, aanrader!

avatar van TimZor
geplaatst op 5 juli 2013, 8:54 uur, permalink
Had er weinig van verwacht maar toch maar eens gekeken vooral vanwegen dat Sandra er in mee speelt. En ik was blij verrast met dit mooie drama. Vandaar ook een dikke voldoende.

avatar van Joy4ever
geplaatst op 7 juli 2013, 8:43 uur, permalink
Mooie film met een Bullock in topvorm. Ik moet wel zeggen dat ik het eerste deel van de film het sterkst vond. Toen was ik echt zwaar onder de indruk. Dat ebde wat weg tegen het eind. De film had voor mij ook wat langer mogen duren, het slot was enigszins te abrupt voor mij.

avatar van mikey
geplaatst op 2 maart 2014, 22:49 uur, permalink
Geen idee wat het achtergrond was van dit maar, toch weer een verheerlijking van de american. Veel sentiment, sportheroiek en het constante gevoel dat de feiten lichtelijk zijn overdreven (bijv de motivatie van ma-am).

avatar van arno74
geplaatst op 13 maart 2014, 1:17 uur, permalink
Wie is het niet overkomen, je rijdt ergens rond in Amerika en moet plots vol op de rem, omdat je voorligger (een republikeins gezin) in het donker stopt om een grote zwart getinte jongen mee naar hun huis te nemen, alsof het een hulpeloze pup is.

Wat is het toch een fijn gevoel, als je ziet dat er rijke blanke republikeinen bestaan die zich over domme simpele negers uit de ghetto's ontfermen en hen een mooie toekomst bieden. Want zonder de blanken zijn ze kansloos, deze jongen heeft het geluk dat hij door hen is opgepikt en zo aan een afschuwelijke toekomst (zelfs een zekere dood!) is ontsnapt. Het lukt hem om dankzij de extra moeite van blanken met krappe voldoendes te slagen, meer dan spierkracht zit natuurlijk niet in zo'n jongen. Het is een hele prestatie voor dit blanke gezin dat hij nipt slaagt. En zo is het ook, want dit is een waargebeurd verhaal. Waar zouden we zijn zonder al die goedaardige christelijke Amerikaanse republikeinen? Zie hoe lief ze met die zielige donker gekleurde mensen omgaan. Oscarwaardig.

En in Nederland zitten we te discussieren over Zwarte Piet...

Mag ik een teiltje?

Het is alweer een halve eeuw geleden dat films zwarte mensen met zoveel vooroordelen portreteerden, alleen de dikke rode lippen ontbreken hier.

Gelukkig maar dat we het "waargebeurde" ook bij deze film met een korreltje zout kunnen nemen... Ik had de hele tijd het gevoel dat deze film zichzelf niet serieus neemt. Ik mag ook echt hopen dat dit zo is, al vrees ik dat het allemaal wel serieus bedoeld is.

En zo roept deze film onbewuste reacties bij de kijkers op over hoe "aandoenlijk" de zwarte jongen.is, of andere commentaren dat hij het gezin best meer dankbaar had mogen zijn.

Kortom, een mooie, maar racistisch getinte film barstensvol vooroordelen die ook eens republikeinen als engeltjes weergeeft.

avatar van Brabants
geplaatst op 3 april 2014, 1:40 uur, permalink
Deze film vertelt het verhaal over een blanke rijkeluis vrouw die buiten haar luxueuze leventje om uit rechtvaardigheidsmotief zich weet te ontfermen over een minder bedeelde getinte jongen. Dat de film op feiten gebaseerd is, wil hierin niet zeggen dat het allemaal waargebeurd is. Althans in de VS zullen ze er van gesmuld hebben, maar in andere landen zullen kijkers het met behoorlijk wat korrels zout hebben genomen. Ondanks dat het allemaal wat minder sappig had gemogen, biedt deze film met goed acteerwerk toch een bijzonder verhaal en is het geen onaardig geheel.

avatar van LPereboom
geplaatst op 17 april 2014, 18:18 uur, permalink
heel sterke film, met daarin een super Sandra Bullock, schitterend in deze rol vind ik! een heel aangrijpende film die toch waargebeurd is! deze film nu al 2 keer zien en moet zeggen hij blijft me nemen met de keel, mooie film!

avatar van soom
geplaatst op 6 juni 2014, 23:56 uur, permalink
Mooi. En wat, waargebeurd? Typisch Amerikaans om daar van te genieten. Sandra weet haar zwakke kanten goed te maskeren en is om die reden prettig en leuk. Het geeft een extra randje dat het waargebeurd is. In mijn - helaas verwijderd toen ik zat te stoeien met bericht bewerken op mijn smartphone- bericht bij Intouchables gaf ik al aan dat het feit dst het waargebeurd is, echt iets extra's geeft. Tel daar bij lekker acteerwerk dat overtuigt en dit is gewoon een heel goeie drama film. Prettig en mooi, weet mee te slepen.

avatar van Daniël44
geplaatst op 26 juli 2014, 20:38 uur, permalink
Normaal zijn drama-films niet echt mijn genre, maar deze film vond ik echt heel goed. Ik begrijp zeker dat Sandra Bullock hiervoor een oscar heeft gekregen, want ze speelde geweldig. Een zeer goede film dus!

SDG030
geplaatst op 9 augustus 2014, 14:56 uur, permalink
Sean and I have been talking and Michael, if you're gonna accept a football scolarship we think it should be to Tennesee. And I promise that I will be at every game cheering for you. But I will not wear that gaudy orange, I will not. It is not my colour wheel and I'm not gonna wear it.

Mooie film die mij nu al meerdere malen heeft weten te raken en dat kwam niet alleen door het aangrijpende verhaal, maar zeker ook door het zeer sterke acteerwerk van de cast. Ondanks dat het voor velen weer een typisch Amerikaanse sportfilm is, is de film op een hoop vlakken wel degelijk waargebeurd en dat geeft net dat extra zetje mee op het emotionele vlak.

De reacties van sommige op deze film vallen mij wel op een negatieve wijze op. Als Wilders iets roept over een complete bevolkingsgroep, dan staat iedereen op zijn achterste poten en dat geheel terecht overigens, maar als je hier Amerikanen, of in dit geval, republikeinse Amerikanen over één kam scheert dan is het allemaal prima blijkbaar. Behoorlijk hypocriet als je het mij vraagt. Als je een republikeinse Amerikaan bent en tevens Christen, kun je volgens een hoop cynisten hier niet je hart volgen en iets goeds doen voor anderen. Ik vind het persoonlijk behoorlijk sneu als je zo cynisch in het leven staat, maar je ziet het wel vaker als je je hoofd boven het maaiveld uitsteekt.

Ik sta zelf zeker niet naïef in het leven, maar er was totaal geen garantie dat Michael Oher het überhaupt ver zou gaan schoppen als American Football speler. Als je de jongen zelf in interviews hoort praten, dan hebben de Tuohy's oprecht veel voor hem betekent en had hij zeker wel keus voor welke school hij ging spelen. Dat de familie zelf een voorkeur zou hebben, lijkt mij alleen maar heel menselijk. Iedereen heeft een voorkeur en dat mag je best delen. Dat de Tuohy's erg belangrijk voor Michael zijn geweest op sociaal gebied is een vaststaand feit en daar houd ik mij persoonlijk liever aan vast, dan met een cynisch vingertje gaan wijzen naar mensen omdat ze Amerikaan, republikeins of Christen zijn.

avatar van fritsje
geplaatst op 16 augustus 2014, 19:09 uur, permalink
Leuke hartverwarmende film,gewoon genieten en lachen/huilen,sandra op haar best!

avatar van gukker
geplaatst op 28 december 2014, 18:19 uur, permalink
Deze film is me overwegend goed bevallen. Dat kwam vooral door de ijzersterke acteerprestatie van Quinton Aaron en de goede karakterontwikkeling van zijn personage. Mijn grote probleem met deze film is echter dat de werkelijkheid veel te geromantiseerd wordt weergegeven, zoals dat bij films gebaseerd op waargebeurde verhalen al snel dreigt te gebeuren.

Ik moet toegeven van de werkelijke feiten van dit verhaal niks af te weten, maar het is natuurlijk hoogst onwaarschijnlijk dat een rijk, Republikeins gezin een dakloze jongen zonder pardon van de straat plukt. Een andere hoogst onwaarschijnlijke scene is de scene waarin Leigh Anne alleen de zwarte ghetto ingaat en daar een bendeleider zonder consequenties beledigt. De gebeurtenissen die volgen zijn, hoewel soms té cliché of sentimenteel, filmtechnisch interessant en daarop baseer ik dan ook mijn positieve beoordeling. De film zet de familie Collins echter nooit in een kritisch daglicht en laat vooral het onderzoek van de NCAA wel erg makkelijk en kritiekloos passeren.

Deze film neemt het predicaat "based on a true story" wel erg ruim. Hierdoor neigt de film naar een propagandafilm die de Amerikaanse samenleving, de Republikeinse levensvisie en Christelijke waarden (die cónstant in de film werden benadrukt) in een positief daglicht zet.
Hadden de filmmakers ervoor gekozen de interessante gebeurtenissen te presenteren als fictie, dan had ik deze film zeker een ster hoger gegeven. Nu waren er echter teveel factoren waaraan ik me tijdens het kijken irriteerde.

avatar van dvdfreak123
geplaatst op 19 januari 2015, 21:17 uur, permalink
Best wel een ok filmpje maar vond het zoals hierboven beschreven allemaal een beetje geromantiseerd dat hij zomaar van straat werd geplukt door een rijk gezin en aanvaard was of het niets was. Het concept is goed en gebaseerd op een waargebeurt verhaal maar er zit weer teveel hollywood cliche in. Bullock speelde ok maar vond het wel geen oscar waard. Goed om eens te zien. 6/10

avatar van K. V.
geplaatst op 7 februari 2015, 21:49 uur, permalink
Deze eens meegebracht en 'k vond het wel een puike film. 'k vreesde nog een beetje dat het nogal veel sport ging zijn, maar dit viel gelukkig nog goed mee.
De cast deed het prima en kwam overtuigend over.
Het verhaal boeide me wel, ondanks de redelijk lange speelduur.
'k vond hem wel de moeite om te bekijken.

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst op 23 februari 2015, 20:56 uur, permalink
Mede door het aardige acteerwerk van Bullock wel een aardig drama geworden.

avatar van panax
geplaatst op 24 februari 2015, 6:13 uur, permalink
mooie film, mooi verhaal
goeie acteurs, en het schijnt ook nog waardgebeurd te zijn
echt heel mooi het bekijken zeker waard !!

avatar van Ferdydurke

geplaatst op 24 februari 2015, 16:34 uur, permalink
tal1b schreef:
ik ging blank in de film

... en ik kwam er nog blanker uit ๐Ÿ™‚

Sorry Tal1b, ik vond het te mooi om te laten liggen...

Slechts gedeelten van dit verbijsterende staaltje verkitsching van de werkelijkheid gezien; een Amerikaanse specialiteit, zo komt het mij voor, waarvan ik gek genoeg vermoed dat it makes that country tick, zelfs een deel van de glorie ervan uit maakt.

Maar misschien zijn de Amerikanen vergeleken met anderen alleen maar wat bedrevener, gehaaider en/of schaamtelozer in de verbeelding van die kitsch, en kun je zelfs stellen dat niemand zonder selectief zelfbeeld en bepaalde illusies door het leven kan gaan, op gevaar af tot stilstand te komen in algehele twijfel, dan wel cynisme... het effectief afdekken van The Blind Side (om maar te zwijgen van de dark side) in jezelf keeps the doctor away, zogezegd.

Mensen – of ze willen of niet – en de wereld hangen van goedkope sentimenten aan elkaar, en wie weet zijn het dit soort films dat die diepe waarheid steeds weer aan het licht brengt, ook bij mij, die weer eens moet constateren dat hij tamelijk hulpeloos is in confrontatie met de traan van het zigeunermeisje... of met het gegeven ‘Hoe Kruimeltje zijn vader én zijn moeder terugvindt’... of... etc.

Exploitatie van emoties is geen kunst, maar het is wél een vak. Echter, hoeveel bewondering je ook kan hebben voor dit supergladjes voortrollende sprookje: billenkoek verdienen de makers natuurlijk ook, voor het snijden in iemands biografie, teneinde het aldus ontstane gat vol te storten met nog méér sentimenten en zelffelicitaties, en één en ander te blijven sieren met het predikaat ‘based on a true story’.

Voor het uitvoeren van genoemde strafmaatregel wil ik Bullock – mits nog steeds geblondeerd en voorzien van accent en zonnebril - wel voor mijn rekening nemen.

avatar van tal1b
geplaatst op 3 maart 2015, 21:20 uur, permalink
leuk quote van 5 jaar geleden ๐Ÿ™‚

avatar van N_SANE
geplaatst op 7 maart 2015, 23:36 uur, permalink
Persoonlijk vind ik de film veel te zoetsappig. Alles gaat hen voor de wind, er zijn geen tegenslagen of moeilijkheden. Alles lukt en is positief. De film is mijns inziens veel te rooskleurig neergezet. Als je ook ziet welke buurten er allemaal worden bezocht, waar men mee wordt geconfronteerd en het loopt allemaal zo makkelijk af. Het had allemaal wel wat realistischer neergezet mogen worden.

Los van dit bovenstaande heb ik een zwak voor Bullock, wat een heerlijke dame is dat toch. Eyecandy. Verder is er leuk gecast, de personages zijn prima neergezet en wisten hun rol prima te spelen. Het was wel een film waar je met het verstand op 0 doorheen kan komen.

En de laatste seconden vond ik mooi om in beeld te zien.

3* (krap)

avatar van des1
geplaatst op 13 september 2015, 23:00 uur, permalink
Romantiseren (mooier maken) zit er bij Hollywood natuurlijk snel bij, maar aan de andere kant schuwt de film ook niet de schrijnendheid van rijke blanke dames die tijdens hun lunch het ene na het andere vooroordeel te berde brengen en Oher's ouwe buurt jongens (broers?) die nare dingen zeggen over Oher's nieuwe thuis. Inderdaad goeie rol van Bullock, die er dan ook een Oscar voor kreeg. Dat ze ooit een relatie had met die bad boy biker Jesse James... (is gelukkig voorbij). En van dat kleine menneke die SJ speelde, zullen we denk ik meer zien in de toekomst. Toch zie je m.i. teveel "komt op het goeie pad terecht dankzij de guidance van blanken" films. Prima omdat het 'blanken' kan betrekken bij een onderwerp. Maar je zou toch graag ook films willen zien over gevallen waarin de zwarte bevolking zelf op haar pootjes terecht komt.

avatar van MH040
geplaatst op 13 september 2015, 23:19 uur, permalink
Mooi verhaal, maar de film is veel te Hollywood voor mijn smaak.

avatar van Boneka
geplaatst op 15 november 2015, 9:05 uur, permalink
Als je dit soort films bekijkt is het goed dat je ook naar de extra's kijkt (blu ray) in mijn geval waar de pleegmoeder en de jongen zelf aan het woord komen. Als de film totaal niet zou kloppen zouden zij daar ook niet in zitten. Vooral de pleegmoeder Laura zet haar rol zeer goed neer. Sterker nog de echte pleegmoeder was continue bij de opnames!

avatar van Boneka
geplaatst op 15 november 2015, 12:42 uur, permalink
Had een beetje mixed feelings bij deze film en ja hij ziet erg mooi gelikt uit. De blu ray spat er vanaf. Of dat positief is bij deze film kun je je afvragen. Normaal gesproken houd ik er wel van maar het zag er soms te mooi uit. En toch als je naar die school kijkt Wingate Christian School is weliswaar een fictieve naam de echte school Briarcrest Christian School ziet er precies zo gelikt uit. Google daar maar eens naar. Er zullen best dingen in gestopt zijn die niet overeen kwamen, maar het feit dat de pleegmoeder (Uitstekend vertolkt door Sandy Bullock) bij de opnames was komt de film ten goede. Of Big Michael nu wel of niet is opgenomen om American Football te gaan spelen vind ik eerlijk gezegd niet zo belangrijk. De feiten kloppen verder wel. Jongen opgepikt die kansloos was in het arme Hurt Village klopt allemaal. Men doet vermoeden dat het gaat om een soort project en ik moet zeggen dat is uitstekend geslaagd met deze jongen. Ongeletterd een opleiding volgen en American Football spelen dat zullen er niet veel zijn. Moraal van het verhaal is dat kansloze jongeren wel degelijk talenten hebben mits ze de juiste begeleiding krijgen. Big John had dus geluk bij zo'n suikerpleegmoeder.

Het gezin dat hem zeer welkom ontving vond ik ook een prettige noot. Met name de leuk spelende SJ. Zo zomaar kunnen gespeeld hebben in Home Alone. Grappig en niet te wijs. Waar ik meer moeite mee had was met Big John zelf. Hij komt in deze film erg troosteloos over. Een echte sullebutter. Ik vraag me af afgezien van zijn leerniveau of hij er ook zo bijliep. Met wat meer muziek soundtrack had dit wat opgepimpt kunnen worden. Misschien missen we wel zijn interne stem. Hij wisselde namelijk vaak van onderwerp als het onderwerp hem niet aanstond (gezegd door de echte Michael) dan hadden we wat meer over hem te weten gekomen. Maar het lijkt me wel lastig om met zulke jongeren om te gaan waar je alles uit moet trekken. Pfff

Het plot is natuurlijk super voorspelbaar. Geen zijplots spanning, nee alles is zeer recht toe aan en toch blijft dit een lekkere feel good movie!

Tip deze leuke soundtrack op het eind

Chances [The Blind Side] - YouTube

avatar van UltraMovieKiller
geplaatst op 26 december 2015, 2:05 uur, permalink
Vandaag herzien (de film ademt een heerlijke kerstsfeer) en toch nog een halfje erbij gedaan. Wát een rol van Sandra Bullock!!!

avatar van IH88
geplaatst op 8 januari 2016, 21:01 uur, permalink
“We were wondering if you would like to become a part of this family.”

Een mooie film over Michael Oher, een uit de kluiten gewassen jongeman die dakloos is en in huis wordt genomen door de familie Tuohy. Oher blijkt een geweldig football talent te zijn en het duurt dan ook niet lang voordat de scouts van verschillende universiteiten zich aandienen. Quinton Aaron speelt erg sterk en weet van Oher meer te maken dan alleen het clichébeeld van de niet al te snuggere football speler. Oher is een stille en gesloten jongen maar zodra hij wordt opgenomen door de Tuohy’s zie je hem veranderen in een zorgzame, krachtige jongeman die zo zijn eigen dromen heeft. Maar de echte ster van The Blind Side is Sandra Bullock als Leigh Anne Tuohy. Of ze nu opkomt voor Oher, de football coach verbaal de grond in boort of in de scènes met haar man Sean Tuohy (Tim McGraw), Bullock overtuigd in iedere scene en weet van Leigh Anne een krachtig, als het moet nietsontziend maar ook zorgzaam personage te maken. En ze heeft de lach aan haar kont hangen want ik heb een aantal keer hard moeten lachen om haar acties en opmerkingen met dat heerlijke Southern accent. Lily Collins is ook goed als dochter Collins en de band tussen haar en Oher wordt mooi opgebouwd.

The Blind Side doet niet aan conflicten en fricties en de film is soms iets te zoet maar ik heb mij er eigenlijk geen moment aan geërgerd. Soms heb je gewoon zin in dit soort films die zich afspelen volgens een vast stramien en waarvan je de uitkomst bij voorbaat al kan uittekenen. En met een geweldige Bullock verveelt het sowieso geen moment.

avatar van keimpeS
geplaatst op 12 april 2016, 16:43 uur, permalink
Het is best een goede & ontroerende film met prima acteerwerk. Waarom ik dan toch maar 3 sterren geef is, omdat ik het bij soms tijden te zoetsappig vond.

geplaatst op 16 april 2016, 20:29 uur, permalink
OKE 1e review,bericht zal onderaan komen,maar misschien leest iemand t en heb je er iets aan.
Ik hou van"Opwaar gebeurde feiten films"en deze is echt 1 van mijn Favoriten,misschien ook wel omdat ik NFL fan ben,op sommige momenten in de film voelde ik zelfs een traantje opkomen(Het moment waar hij voor het eerst in zijn leven een eigen slaapkamer krijgt),en om dan aan het eind van de film ook nog de ECHTE NFL-draft beelden te zien en te weten dat deze jongen later dus ook echt de Superbowl heeft gewonnen........ ๐Ÿ˜ข ๐Ÿ‘

ps dat gezeur van mensen over dat niet alles precies alles klopt met de werkelijkheid,wat een gemieren ๐Ÿ˜ฑk,het gaat om"de Big picture"wanneer is een film precies hetzelfde als in werkelijkheid,het is een film "gebaseerd" op ware feiten-het is geen documentaire........oja voor echte NFL fans,wil je een goede docu zien over NFL check dan deze"League of Denial" of de film "Concussion",maar die vind ik iets minder goed dan de docu

geplaatst op 17 april 2016, 19:54 uur, permalink

Ten eerste, Michael oher zelf was niet tevreden over de film

Joh wat een gemieren ๐Ÿ˜ฑk,wat maakt t uit wat de intensies van het gezin was die hem in huis namen,dat heeft totaal niks met het concept van de film te maken en dat Micheal Oher niet helemaal teverden was met hoe hij als pesoon werd neergezet ja dat is te begrijpen ,maar voor de film maakt dat niets uit,het is "Op waar gebeurde feiten"en geen documantaire dus dat de producer of wie dan ook het personage iets anders neerzet om de film aantrekkijker oid te maken dat veranderr NIETS aan waar de film over gaat,het is geen docu over de persoon Micheal Oher,maar het verhaal over een arme,dakloze,wees en kansarme jongen die in de arme shit van USA opgroeid en eijgenlijk geen kansen heeft tot iemand hem wil helpen en wel een kans wil geven en hij dus de NFL haalt en later ook de Superbowl wind,en aan het eind van de film zie je ook nog ECHTE NFL draft beelden(met Micheal oher dus)en jij zegt dat deze film totaal onzin is ๐Ÿ˜•,vraag me af of je ooit wel is een NFL wedsrtijd heb gezien enof weet wat er in dat wereldje afspeeld