Hotel Transylvania (2012)

Alternatieve titel: Hotel Transsylvanië: Hotel Vol Monsters

Animatie / Komedie

geregisseerd door Genndy Tartakovsky
met de stemmen van Adam Sandler, Steve Buscemi en Kevin James

Welkom in Hotel Transylvania, Dracula's luxueuze 'vijf-stakenresort', waar monsters en hun families zich kunnen uitleven, bevrijd van de bemoeienissen van de menselijke wereld. Maar hier is een weinig bekend feit over Dracula: hij is niet alleen prins van de duisternis, hij is ook vader. Overbeschermend voor zijn tienerdochter Mavis, fabriceert Dracula uitgebreide gevaren om haar avontuurlijke instelling te ontmoedigen.

avatar van Parisa
Volgende keer graag 1 in de tekenstijl van de helft van de credits. Dat zag er mooi uit.
Happy Halloween.

avatar van bass-9
Sergio Leone schreef:
Meh.

Hotel Transylvania pretendeert een komedie te zijn, maar op een paar leuke knipogen na is het vooral een taai, druk, geforceerd onding geworden.
Er lopen heel wat personages rond, maar daar wordt amper iets mee gedaan: elk personage heeft zijn of haar mopje en daarmee is de kous af. Alleen spijtig dat die mopjes nooit grappig zijn.

Daarnaast is de voice-acting ook niet om naar huis te schrijven. Steve Buscemi is de enige die het fatsoenlijk doet. Adam Sandler kan geen constant niveau aanhouden, en Selena Gomez trekt al helemaal op niets. Dan heb ik liever dat er onbekende mensen ingehuurd worden.

En tot slot is de animatie lelijk als de nacht. De talloze kleurtjes zijn aan de hoofdpijnverwekkende kant, zeker ook door de camera die bij momenten overal overheen vliegt.

Ik kan me hier louter bij aan sluiten.
Terwijl ik animatie op zich wel kan pruimen!
Ontzettend geforceerd leuk willen zijn.
Lukt niet.

avatar van Antonev
Geen hoogvlieger, maar zeker wel een aardig verhaal, leuke karakters, aardig wat grappen en geestige momenten etc etc. Kijkt ook heel prettig weg en zakt nergens in! Wat mij betreft één van de betere animaties van de afgelopen jaren.

avatar van Gang_Star
Een animatiefilm met een leuk verhaal, leuke karakters en voldoende humor. Meer dan aardig vond ik het niet, maar het heeft me ook niet verveeld.

avatar van Pim1993
Prima! Kan de kritiek niet helemaal volgen. Heb me amper geërgerd en gewoon een uiterst vermakelijke animatie gekeken.

avatar van Geno
Ik had erg veel zin in deze animatie. Ging er helemaal voor zitten... maar... Na een ruime 10 minuten ben ik in een oeverloze ergernis beland.
Het conceptmatige, het clichématige, het blockbusterige, het continue geschreeuw en geblèr, die supersnelle beweginkjes, en vooral, dat knijter-irriterende pauken-geschal en hoorn-getetter om het maar episch te doen lijken. Het verhaal ging natuurlijk ook nergens over, maar dat is helemaal geen ramp. Dan kan het even goed vermakelijk of leuk zijn.

Als deze animatie niet was bedacht vanuit een het-moet-en-zal-een (commercieel)-succes-zijn, maar vanuit de kracht van gegeven zelf, dan had het nog een succes kunnen worden...
Nu is het een mislukt project.

Ik vind een 2* eigenlijk al te veel.

avatar van Mr-Mcmovie
Heel goed voor een zondag namiddag.

Om toch een beetje de halloween sfeer op te snuiven ben ik eens begonnen aan deze leuke animatie film.

Adam Sandler, Steve Bucemi, Kevin James, Selena Gomez, en Cee Lo Green lenen allemaal hun stem aan de zeker wel gepaste animatie figuren waar wel echt elke stem van deze mensen bij paste.

Grappig verhaaltje en zeker een leuk tussendoortje.

Ga het 2de deel ook wel waarschijnlijk eens een kijkbeurt geven als die uit is.

avatar van Geno
Waarom ik nu een 2* gaf is me zelfs een raadsel. Ik verlaag het naar een 1.5 *

avatar van TheLionKingFan
Wat een ontzettend grappige animatiefilm. De animatie zelf is prachtig, de stemmencast is perfect uitgekozen (het typische Adam Sandler groepje, Kevin James als Frankenstein, Buscemi als de weerwolf etc) en ook leuk dat er nog vrij veel volwassen grappen inzaten, zoals toen Werewolf de broek van de onzichtbare man omlaag trok, en die vervolgens antwoordde met "Wat? Het is koud en ik kom net uit het water." Ook de hit naar de Twilight-seriewas hilarisch. 4*

avatar van Tup&Joep
Ik kon me hier wel mee vermaken. Een ruime voldoende dus

avatar van ILDIB
gewoon heel leuk en vermakelijk. wel standaard week maar hé. .

Leuke film

avatar van Ste*
Ik dacht dat dit wel iets kon worden. Ik ben een vrij makkelijke als het gaat om animatiefilms, maar in het eerste half uur zat ik al te zuchten om de cliché sfeer. Op een of andere manier tappen dit soort films toch iets te vaak uit hetzelfde soort humor- en stijlvaatje. Ook al kunnen de films qua onderwerp verschillen, ze voelen wel erg hetzelfde aan. Het lijkt met name erg op Despicable Me (hoewel die wel leuk was). Dracula lijkt in alles echt heel erg op Gru.

Wat een ADHD is het vooral. Karakters kunnen nooit eens normaal bewegen, maar moeten altijd alle kanten op vliegen en achterlijke capriolen uithalen. Net als de camera die nooit eens normaal kan registreren maar altijd in sneltreinvaart heen en weer moet zoeven. En al die tientallen karakters, het is gewoon overkill.
Ik kan me herinneren dat ik dat bij Cloudy With a Chance of Meatballs ook storend vond, en die is - waarschijnlijk niet toevallig- ook van Sony Pictures. Zou trouwens dus ook zweren dat Despicable Me van dezelfde club is, maar blijkbaar niet.

Misschien is dit meer voor kinderen, misschien heb ik er eindelijk genoeg gezien, maar ik had er in ieder geval heel snel genoeg van. Door de stroom aan grapjes zitten er heus wel wat leuke dingen tussen, en het ziet er ook zeker niet slecht uit allemaal, maar door de enorme drukte en voorspelbare verhaal en thema is het gewoon irritant om te kijken.

kleine 2,5*

avatar van tattoobob
Aardige animatie.......de film begint erg leuk maar het word al snel eentonig en voorspelbaar,jammer want de setting en thema van de film leent zich wel voor iets tofs en origineels.
Kwa animatie zelf vind ik het de middenmoot,de stijl is niet zo mijn ding maar het stoort niet echt.

Ik ben benieuwd of deel twee het iets beter gaat doen in mijn ogen.....ik zal hem van de week eens opzetten.

avatar van Rico120
een leuke film

Leuke animatie film met humor

avatar van Davido
Kinderen hebben er veel om gelachen! Dat maakt de film erg leuk. Ze willen hem steeds opnieuw bekijken. Dat zegt genoeg.

avatar van Vinokourov
Beetje standaard animatieverhaal natuurlijk met als thema 'dochter zoekt vrijheid op, komt een jongen tegen, wordt belemmerd in het volwassen worden, maar uiteindelijk...' Je kunt het allemaal wel dromen, maar ik vond het wel leuk om te zien met Adam Sandler dit keer niet zo irritant. Hij spreekt immers de stem in van Dracula . Daarnaast een heel keurkorps van horror-iconen, die allemaal hun grappen en grollen hebben.

avatar van Phantasm
Erg leuke in elkaar gezette animatiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Geinige animatie van de man achter Dexter's Laboratory. Vermakelijk, maar vernieuwend of baanbrekend is Hotel Transylvania niet bepaald. Liefhebbers van woordgrappen en visuele humor komen prima aan hun trekken, maar een creatief script hoef je hier niet te verwachten. Het is zelfs vrij standaard; een jongen schept chaos in de wereld van de monsters en wordt verliefd op de dochter van de grote baas. Een verboden liefde natuurlijk, maar iedereen kan wel raden hoe de film zal verlopen en welke moraaltjes en levenslessen daar bij om de hoek komen kijken. Om natuurlijk af te sluiten met een hip zang- en dansnummer. Gelukkig bevat de film genoeg vlotte sequenties en grappige momenten om niet helemaal in te dutten, met name door de hoeveelheid knipogen naar de bekende (Universal) monsters.

3 sterren.

avatar van tommykonijn
Hotel Transylvania heb ik destijds, ondanks de goede kritieken, aan me voorbij laten gaan. Het leek me toch allemaal net wat te kinderlijk om er zelf voldoende plezier aan te beleven. Mijn nieuwsgierigheid won het echter uiteindelijk van mijn koppigheid, waardoor ik de film nu alsnog een kans gegeven heb.

Het grootste pluspunt is eigenlijk dat de film lekker vlot wegkijkt. Er zit best veel vaart in het niet bijster originele, maar wel leuke verhaaltje. Zelf was ik vooral benieuwd naar hoe Adam Sandler en zijn Happy Madison vrienden het er vanaf zouden brengen in een animatiefilm. Een aantal van hen had ik dit weliswaar al eens eerder zien doen in het excentrieke Eight Crazy Nights, maar die animatiefilm was duidelijk op een andere doelgroep gericht en daardoor niet vergelijkbaar. Adam Sandler en stemmetjes blijkt niet altijd een geslaagde combinatie (*kuch* Sandy Wexler), maar hier past hij het uitstekend toe. Hij weet op leuke wijze gestalte te geven aan vader Dracula. Ook de rollen van Andy Samberg, Selena Gomez en Kevin James komen prima uit de verf. Het is echter met name Steve Buscemi die de show weet te stelen. Zijn personage was verantwoordelijk voor de momenten waar ik om heb moeten lachen.

De animatiestijl is niet helemaal mijn ding, maar het zag er desondanks zeker niet verkeerd uit. De film slaagt er ook in gedurende het hele speelduur vermakelijk te blijven, ondanks dat ik het hier en daar wel wat te 'druk' vond. Het bombastische einde had van mij bijvoorbeeld niet gehoeven. Het is in ieder geval zondermeer duidelijk dat Hotel Transylvania het hart op de juiste plek heeft en ik denk dat kinderen zich hier behoorlijk mee zullen vermaken.

avatar van IH88
“Welcome To Hotel Transylvania!”

Redelijke animatiefilm. Er is niets wat je niet al eerder hebt gezien, maar de uitwerking levert een vermakelijke film op met leuke personages en een degelijk verhaal. Sandler, James, Gomez en Samberg weten goed werk te verrichten met alleen hun stemmen. Het is het bekende vader/dochter verhaal, maar dan wel met Dracula, Frankenstein en andere vreemde wezens.

avatar van Fisico
Hier had ik duidelijk een pak meer van verwacht. Het verhaal op zich stelt amper wat voor en is al velen malen herkauwd. Typisch een verhaaltje waarbij het vriendje wordt afgekeurd, wordt weggejaagd, maar uit spijt toch wordt teruggehaald zodat the good news show kan verder gaan. Niets nieuws onder de zon dus. Wat me echter wel beviel waren de erg fijne animaties met de diverse karakters die vooral in de beginscènes ronduit rond huppelden in beeld. Hier kwam je ogen te kort om alles te observeren.

Sowieso een vermakelijke film met hier en daar geslaagde grappen. Beetje voorspelbare film die ergens blijft hangen in de middenmoot. Zolang de kinderen er maar plezier aan beleefden, en dat deden ze. Bij momenten zelfs een beetje akelig als Dracula zich boos maakte, maar dat was part of the game.

Hele leuke en vermakelijke animatie film!

avatar van Kondoro0614
Wel een aardige animatie film die ik vanmorgen even rustig heb opgezet. Het is alleen wel zo dat ik niet meer echt fan ben van de animatie films, zoals deze. ‘Hotel Transylvania’ was best positief beoordeeld door veel mensen dus ik ging er eigenlijk best positief maar wel met veel verwachtingen in. Het viel me achteraf wel een beetje tegen, het werd allemaal cliché en op een gegeven moment was de film zijn kracht kwijt waardoor ik mijn concentratie verloor en de film niet meer interessant was. Het verhaal was in het begin best leuk maar pakte me na een tijdje minder en het concept had precies het zelfde, begon echt super gaaf en heel leuk maar ze verpesten het eigenlijk na een tijdje wel een beetje door te veel sappigheid en te veel clichés. Ik ga sowieso de andere twee delen nog een keer kijken, wanneer weet ik niet: wanneer ik zin heb .