Hotel Transylvania 2 (2015)

Alternatieve titel: Hotel Transsylvanië 2

Animatie / Komedie

geregisseerd door Genndy Tartakovsky
met de stemmen van Adam Sandler, Selena Gomez en Steve Buscemi

Dracula krijgt een kleinzoon. Hij is heel erg blij met hem. Natuurlijk is er wel een probleempje. Zijn kleinzoon is half menselijk. Dus probeert Dracula met hulp van zijn vrienden, zijn kleinzoon te laten voelen wat het is om een vampier te zijn.

avatar van Popcorntales
Al bij al leuke animatiefilm, maar toch vooral gericht op kinderen. Zo vond ik de karakter ontwikkelingen ten opzichte van de eerste zeer teleurstellend. Mavis krijgt de trekken van haar vader over en is overbezorgd (wat ik nog een logische ontwikkeling vind), Jonathan blijft een enerverende puber en Dracula zelf keert even naar zijn vroegere ik met z'n afkeer jegens mensen. Maar daartegenover wel enkele keren goed gelachen (leuke vondst trouwens dat Jonathan's trekzak zijn getuige is tijdens de bruiloft) en is Steve Buscemi héérlijk als weerwolf. Volledige recensie kan je hier lezen: Recensie: Hotel Transylvania 2 – Popcorn Tales - popcorntales.com

Leuke animatie film net zoals deel 1

avatar van nadrin
Grappig dus de film is geslaagd in zijn opzet.

avatar van LOTR-lover
Niet zo sterk als het eerste deel maar desondanks een vermakelijke film met genoeg geslaagde grappen om tot een ruime voldoende te komen. De characters zijn leuk voor zowel jong als oud en de setting (monsters & mensen) blijft entertaining.

7/10 (IMDB)

avatar van Phantasm
Net zo leuk als zijn voorganger.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Grootste geruststelling was toen ik de speelduur van de film zag; het tweede deel duurt ook maar 80 minuten en is gelukkig niet uitgerekt tot 100 minuten of meer. Dat is prettig, want een film als dit lukt prima binnen die 80 minuten. Hotel Transylvania 2 is - zoals te verwachten - veelal een herhaling van de eerste film, met weer een hoop visuele gein en een reeks woordgrappen, met name betreft de monsters. Ondanks de monsters is de film vrij braaf en zoet, met ook hier de nodige moraaltjes over acceptatie en familie. Dat wordt gaandeweg wel een beetje vervelend, maar nog niet zo vervelend als een hip muzieknummer aan het slot, waarin men allemaal gaat dansen. Gelukkig heeft de film gaandeweg wel een paar erg leuke sequenties. Noem me simpel, maar ik heb enorm gelachen om dat blubbermonster en de overige monsters met z'n allen op die scootmobiel. Dat ding ging weliswaar traag, maar de rest van de film gaat gelukkig lekker vlot en is hier en daar erg amuserend.

3 sterren.

KillerPony 3000
Chainsaw schreef:
Noem me simpel,

Geen schande, ik ben ook zo'n simpele ziel die nog steeds plat kan liggen bij dat soort tekenfilmtoestanden. Zeker als mijn zoontje meelacht, maar dat is geen alibi. Zit die gekke oma die alles opvreet (en meteen daarna ontkent) hier ook weer in? (die vond mijn kleine schat geweldig)

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
KillerPony 3000 schreef:

Yes, ze herhalen die grap met die oude Gremlin en haar "I didn't do that" zelfs twee keer in deze film.

KillerPony 3000
Ah super. Bedankt!